Skrevet av Emne: Tomt for mat!  (Lest 1572 ganger)

Kismet

• Gjest
Tomt for mat!
« på: 01 Juli 2006, 08:25:24 »
Forleverandøren min er forsinka, og jeg regner med det blir levert på mandag.
Saken er den at kattene er tomme for mat i morgen, og jeg kan ikke vente til mandag.
Jeg har vært på tur og så ikke før i går kveld at maten ikke var levert som avtalt.
Jeg har en boks med boksemat fra butikken her, og de er ikke tomme for mat før i morgen, og å kjøpe tørrfor fra Rimi er uaktuelt.
Skal på tur i dag og det er ikke akkurat drøssevis med dyrebutikker langs ruta langt inni Hedmark på en lørdag.
De trenger altså mat i morgen.
Kan de leve på boksemat fra søndag til mandag eller er det ikke greit ?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Tomt for mat!
« Svar #1 på: 01 Juli 2006, 10:08:04 »
Kan Purina være noe alternataiv for et par dager? De har det helt sikkert på Middlethon der du bor  :icon_smile: ( husker den butikken som hadde ALT man kunne ønske seg  :savle[1]: )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 01 Juli 2006, 10:37:30 »
Det er ikke noe galt at kattene lever på boksemat til de får den maten de er vant med. Den eneste faren er diare, hvis de da ikke er vant med å få den boksematen du får tak i.

Og husk at de kansje kommer til å drikke noe mindre vann pga at det er fuktighet i maten.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 01 Juli 2006, 14:38:55 »
Prøv da å holde deg til en bestemt type boksemat og GEM i vannet.
Felix her som er har litt vrang mage på boksemat,han går det sånn tålig bedre med om han får boksemat i gele og ikke saus.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01 Juli 2006, 18:09:19 »
Joda det går så flott atte. Hadde samme problemet selv da vi ikke fikk tak i for hos veten. Vi har gitt litt boksemat og litt tørrfor fra den serien som heter Choice. Håper foret vi har bestillt er kommet på mandag. Men det er jo ikke noe farlig å la dem få "ventemat" til du får det andre i hus. :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #5 på: 02 Juli 2006, 17:10:14 »
De får ikke tak i de som skal levere for i mitt nærområde, de skulle ta tak i dette på mandag. Det kunne de jo godt sagt litt før, så jeg fikk kjøpt ventemat.
Jeg har den boksematen kattene er vant til å få, også kan jeg kanskje smelle isammen noen brødskiver og håpe på at de godtar det...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02 Juli 2006, 22:55:18 »
Har ikke du kjøttdeig eller kylling eller noe da? Leverpostei? Fisk? Har de overlevd helgen? :humre: Kan tenke meg de har mast litt på deg...

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 03 Juli 2006, 07:53:12 »
Neida kjøleskapet mitt er ganska skrapa for pusevennlig mat.
Brødskiver med leverpostei kom ikke på tale, så her har det gått i boksemat.
Günther er noe mellomfornøyd med akkurat det, men det går da ned til slutt, Brage spiser det han får, og jeg håper maten blir levert i dag.

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 03 Juli 2006, 08:09:57 »
Hva slags mat er det dem får siden det er så vansklig å få fatt på?

Sånn et lite tips om du skulle gå tom en annen gang,er det en dyrebutikk i nærheten?Sånn at dem kunne bli vant med å spise et til for,som var lettere å få tak?

Kismet

• Gjest
« Svar #9 på: 03 Juli 2006, 08:45:56 »
Bruker Olivers, de elsker den maten og får utrolig flott pels av det - har brukt det i noen måneder og vanligvis er jeg imponert over hvor kjapt de leverer, (vanligvis får jeg maten på døra mi dagen etter at jeg slenger inn bestillingen på nettet),men jeg har flyttet siden sist, og da har det skjedd en kræsj en plass. Hovedkontoret får altså ikke tak i den leverandøren som holder til i nærheten av her jeg bor. Men det burde ikke være mitt problem og de burde helst sagt fra før, når de reklamerer med levering innen to arbeidsdager.  Men, de har som sagt vært utrolig kjappe de andre gangene jeg har bestilt, så slikt kan vel skje alle.
Om det er en dyrebutikk her er et godt spørsmål....Joda, jeg har sett en, men rimelig tungvint og langt for en uten bil, men som nødløsning så går det jo selv om det er langt å gå derfra. Dvs, hvis de ikke leverer maten i dag så må jeg ut og gå meg en lengre tur til den dyrebutikken, for gutta mine skal ha tørrfòr i dag.

Kismet

• Gjest
« Svar #10 på: 03 Juli 2006, 14:52:27 »
Jeg kjøpte RC til dem, og Brage var så happy over å få skikkelig mat istedenfor denne dumme boksematen at han stupte i skåla og spiste som om han ikke har fått mat det siste halve året.
Günther ble også veldig fordnøyd, og det er jo bra, for leverandøren min har ikke gitt lyd fra seg enda...

På dyrebutikken hadde de tre forskjellige merker til katt, Iams, RC og Hills.
Hills har jeg ikke vært borti, bare hørt mye positivt om.

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 03 Juli 2006, 17:09:37 »
Hill's og RC er bra fôr det. Bruker selv Hill's.

Du får ikke noe rabatt eller lignende fra Olivers siden de ikke tar kontakt o.l - du har jo tross alt bestilt fôret..

Kismet

• Gjest
« Svar #12 på: 03 Juli 2006, 17:35:35 »
Jeg har ikke hørt noe enda, selv om de sa de skulle sjekke det opp på mandag, så jeg er ganske sur på dem.
Skjønner ikke hvor denne svikten i kundeservicen oppstod hen, jeg har vært strålende fornøyd helt til nå.
I morgen er det en uke siden jeg bestilte og jeg vet fortsatt ikke når kattene mine får maten sin, det er ikke holdbart.
Som kunde er jeg veldig mye enklere å ha med å gjøre hvis jeg får tilbakemeldinger hele veien på hva som skjer.
Når jeg ikke hører noe før jeg selv purrer og videre skjer det fortsatt ingenting, da blir jeg grinete.
Jeg vurderer å enten kreve rabatt fra de eller slette bestillingen, bare for å få sagt hva jeg syns.

Kismet

• Gjest
« Svar #13 på: 03 Juli 2006, 17:37:42 »
Jeg sendte avgårde denne mailen jeg, så nå er jeg spent..

Jeg venter fortsatt på tilbakemelding, og hvis det ikke skjer noe snart nå, så må jeg se meg nødt til å slette bestillingen og velge en annen leverandør, eller så bør dere i det minste gi meg avslag på prisen, for dette har gått langt over levering innen to arbeidsdager som dere reklamerer med.

Det er ikke alltid man har mulighet til å vente så lenge når det er dyremat man venter på...

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 03 Juli 2006, 17:42:16 »
Du burde kunne kreve sendingen gratis...da man kan levere tilbake sekker om en ikke er fornøyd å¨få tilbake pengene.
Samme prinsipp.

Tror det står noe sånt på hjemmesiden også...lete.....

http://www.olivers.no/FAQ.asp

Hvordan få fatt i OLIVER’S ?

Du kan bestille on-line i nettbutikken (trykk på BUTIKK) eller ring vårt Kundesenter 815 200 15
E-mailadresse: kundesenter@olivers.no
Innen 48 timer har vi levert på døren i sør-norge og ellers i landet hvor vi har forhandler. Landet for øvrig der vi foreløpig ikke er representert beregnes 2-5 dager. Alle våre kunder som kjøper fôr og utstyr har gratis levering

Kismet

• Gjest
« Svar #15 på: 03 Juli 2006, 17:49:13 »
Ja, hun skrev da at hun ikke hadde fått fatt i forhandleren her jeg bor, så det tyder jo på at de uansett burde levert innen to dager, og at de fem dagene ikke kommer under dette...........Uansett er det en uke siden jeg bestilte maten i morgen.
Det er greit at en glipp kan skje, men det går jo an å holde kunden informert underveis, da.
da jeg bodde i Stavanger var forhandleren i Kristiansand, da greide de å gi meg maten på døra mi via budbil dagen etter at jeg la inn bestilling.
Kongsberg er da ikke så langt inn i granskauen at de ikke bør klare det samme her - ifølge min søster som bruker Olivers til hunden sin, har de forhandler i Oslo - og Box Delivery eller andre budbilselskaper det har de ihvertfall i Oslo, så her er det noen som bare må finne fram bilen sin og tråkke på gassen og det rimelig kjapt !

Heidi K

• Gjest
« Svar #16 på: 03 Juli 2006, 17:52:21 »
Jeg syns uansett det er håpløst at de ikke informerer deg! Du kan jo ikke sitte å vente på kattemat i godt over 1 uke heller.

Nei, jeg hadde vært mektig forbannet, og mest fordi man ikke fikk tilbakemelding.

Kismet

• Gjest
« Svar #17 på: 03 Juli 2006, 18:00:50 »
Ja, det er den manglende tilbakemeldingen jeg er irritert over også - når jeg bestiller kattemat og vet at de skal ha levering innen to arbeidsdager, så bestiller jeg jo når det nærmer seg tomt slik at det passer med leveringen fra Olivers.
Når det da går i vasken og vi snakker om en ukes ventetid og det er null informasjon å få i andre enden, blir jeg sur.
Hadde jeg fått beskjed så snart de visste at det var trøbbel med leveransen så kunne jeg bestilt inn mat i god tid før det ble tomt slik at gutta slapp å leve på boksemat i to døgn.

Kismet

• Gjest
« Svar #18 på: 04 Juli 2006, 09:04:28 »
Det hjelper tydeligvis å true med å kansellere bestilling og kreve rabatt,  for nettopp nå kom det en mail med beklagelser for at de ikke gav tilbakemelding, og varene de ble sendt avgårde i går og tollpost vil levere varene i dag....Det hadde vært noen misforståelser med leverandøren og derfor hadde det tatt lengre tid enn normalt.
Ja takk, det har jeg merka, du.
« Siste redigering: 04 Juli 2006, 09:07:22 av Kismet »

Kismet

• Gjest
« Svar #19 på: 04 Juli 2006, 15:17:24 »
Åh, juger gjør de også. :icon_mad: :icon_mad:

Jeg har venta i hele dag på maten, og når klokka ble femten og den fortsatt ikke hadde kommet, ringte jeg rett til Tollpost, og der kunne de informere om at maten ikke blir levert før i morgen - åtte dager etter bestillingen.

Jeg sendte en sur mail til Olivers og sa ifra om at jeg nekter å betale full pris på dette, og enten gir de meg en god rabatt her og nå, eller så kan de gi Tollpost beskjed om å droppe leveringen.
Makan til rør det plutselig ble.