Skrevet av Emne: Matmons!  (Lest 600 ganger)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Matmons!
« på: 29 Juni 2006, 02:23:32 »
Jeg er bare litt nyskjerrig.. begynte å tenke litt...
Labb hundefor fra Felleskjøpet sier man jo at ikke er bra. Som regel iallefall. Ingen regel uten unntak heter det vel!
Altså, det jeg lurte på, hvordan er Matmons foret? Er det like ille som "butikkfor"?
Jeg har ikke tenkt å skifte altså, for Ayla fungerer så bra på det hun får så hadde vært dumt å bytte, men er bare nyskjerrig på hvordan det egentlig er. :)
Noen som vet?

Heidi K

• Gjest
SV: Matmons!
« Svar #1 på: 29 Juni 2006, 16:23:32 »
Jeg har aldri prøvd dette selv. Bruker Hill's. Men det er jo helt sikkert forskjellige meninger om dette også tenker jeg. Det kommer vel helt ann på katten og hva den "funker" på. Personlig vil jeg tro at det mangler vesentlige mengder av f.eks taurin, som er veldig viktig for katten.

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 29 Juni 2006, 21:49:09 »
Masse diare da jeg prøvde det for lenge lenge siden...nei her går det i kvalitetsfor.

Labb brukes heller ikke.

RC og Hills både på hund og katt her i huset.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 Juni 2006, 23:07:53 »
Vet om noen folk som har prøvd både på hund og katt, og de ville ikke ha det! Smaken er vel som baken, delt, (tehe) så for noen fungerer det vel. Men når man først har prøvd kvalitet, så går man ikke tilbake til billigfor etter man har sett virkningene av kvalitetsforet!! ;) (ikke sikta på deg, generelt sagt, vet ikke om noen som har gått fra RC til Friskies feks....)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 Juni 2006, 09:26:32 »
Hehe, nei, sant det... :) Jeg har alltid brukt kvalitetsfor på hundene og kattene mine. :)
Glemte maten til hunden ei helg vi skulle bort en helg i Mai og da måtte jeg på butikken å kjøpe pedigree, det var nemlig ingen dyrebutikker åpne.. Merket fort at det var et billigfor og langt fra så bra som kvalitetsfor.
Avføringen ble meget løs for å si det sånn, og helt rød.. Og det ble den allerede etter første måltid.

Jeg kommer iallefall aldri til å skifte til billigfor! :biggrin: