Skrevet av Emne: Svart snute???  (Lest 1156 ganger)

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Svart snute???
« på: 11 Juni 2005, 00:07:00 »
Jeg lurer på en ting! En venninne av meg har en "hittepus" som har en snute som er halvveis svart. Veterinæren sa at det var et tegn på at han var delvis rasekatt. Nå har det seg slik at jeg har verdens nydeligste svarte og hvite huskatt ( :åhhhh:)  med helsvart snute. hva betyr det?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #1 på: 11 Juni 2005, 00:25:52 »
At nesespeilet er svart har med rase å gjøre har jeg aldri hørt, men nå vet jeg svært lite om rene raser da.  :idea:  Skilpaddejenta mi har også svart nesespeil, og hun er langt i fra noen rasekatt...

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #2 på: 11 Juni 2005, 00:30:53 »
Vel, Perseren til mamma er renraset og hun har rosa nese da...  :roll:

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #3 på: 11 Juni 2005, 00:39:09 »
Hehe.. Akkurat hva jeg trodde! Gråpusen hennes ser ikke så veldig mye mer nobel ut enn Rasmusen min :o)
Er det noen som vet om rev og grevling er farlig for puser? Rasmus må inn om kvelden fordi jeg er redd for det!

Sissel

• Gjest
Svart snute???
« Svar #4 på: 11 Juni 2005, 00:44:04 »
Hei!

Rev er i hver fall farlig for katter.

Sissel

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
Re: Svart snute???
« Svar #5 på: 11 Juni 2005, 02:25:25 »
Sitat fra: rasmus
Jeg lurer på en ting! En venninne av meg har en "hittepus" som har en snute som er halvveis svart. Veterinæren sa at det var et tegn på at han var delvis rasekatt. Nå har det seg slik at jeg har verdens nydeligste svarte og hvite huskatt ( :åhhhh:)  med helsvart snute. hva betyr det?

Tror nok det er tull. Ikaros har ikke sort nese, og han er jo 100% rase.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #6 på: 11 Juni 2005, 13:06:07 »
Hehe.. Akkurat hva jeg trodde! Gråpusen hennes ser ikke så veldig mye mer nobel ut enn Rasmusen min :o)
Er det noen som vet om rev og grevling er farlig for puser? Rasmus må inn om kvelden fordi jeg er redd for det!

Om det er rev og grevling i området der du bor så ville jeg nok holdt kattene inne om natta. Her hvor vi bor ferdes det masse rev derfor er kattene pent nødt til å komme hjem til kvelds. De er jo så lydige atte.  :engel:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #7 på: 11 Juni 2005, 13:13:41 »
Best å holde kattene inne på nettene ja :thumbsup: Det er ofte da ulykkene skjer dessverre :cry:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #8 på: 12 Juni 2005, 11:52:58 »
Grevling er også farlig... De biter til de knekker noe, og angriper hvis de føler seg truet..
Her er det mye grevling, og pusene mine må være inne om nettene..

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #9 på: 12 Juni 2005, 15:17:31 »

Rev kan være farlig,spør hvor sulten den er..Gevling vet jeg ikke..
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #10 på: 15 Juni 2005, 12:22:09 »
Hmm. Jeg tror redselen for grevling og rev i forhold til katt er noe overdrevet. Når det gjelder katter som er vant til å ferdes ute i skog og mark tror jeg ikke det er så farlig. Vi har både rev og grevling rundt huset og har ikke opplevd noen farlige situasjoner i forhold til det. De største hannkattene våre er rundt 7-8 kilo og ikke særlig mindre enn en rev (en voksen rev veier 5-10 kilo), dessuten tror jeg de har vett på å holde seg unna. Tror ikke det er så ofte at rev tar katt, og da gjerne kattunger eller uerfarne innepuser som har forvillet seg ut. Men det kan selvsagt skje.
Når det gjelder grevling er vår efaring at kattene ikke bryr seg om dem og omvendt. Har truffet på en grevlingfamile flere ganger når jeg har vært ute sammen med pusene mine om kvelden. Hverken grevlingene eller kattene viser noen interesse for hverandre. Hvis en grevling skal bite må den føle seg truet uten å ha noen fluktvei. Og den er jo heller ikke noe rovdyr som kan tenkes å jakte på kattene, noe en rev kan gjøre. Det eneste som irriterer meg med grevling er at de graver opp plenen vår! Jeg er mer redd for hoggorm jeg. Alle tre hannkattene våre har blitt bitt av hoggorm en gang hver, og det holdt på å gå riktig galt med 2 av dem. Dessverre er de veldig nysgjerrige på hoggorm ennå. Synes det er best å bære hoggormene langt inn i skogen om jeg ser noen!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Svart snute???
« Svar #11 på: 15 Juni 2005, 16:25:57 »
Da er du tøff hvis du tørr å bære hoggormen inn i skogen.Jeg hadde ikke turt i det hele tatt.Er livende redd for ormer...
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
Svart snute???
« Svar #12 på: 16 Juni 2005, 00:34:34 »
Hadde ikke rørt en huggorm om jeg hadde fått penger for det engang :shock:

Utlogget Mimzy

• Fin pus
    • Vis profil
SV: Svart snute???
« Svar #13 på: 27 Juli 2007, 19:39:55 »
det er faktisk grevlingen som er farligst.. den drepte en hund i nærheten av oss.. den angriper til og med mennesker.. det er en grevling som bor under verandaen til mormor skjønner dere.. men katten vi hadde før, JumJum, brukte å springe etter reven oppover bakken og inne i skogen.. Reven sprang med halen mellom beina, og jumjum etter.. noen ganger var jumjum borte i flere dager, for den sprang så langt inn i skogen.. men den har aldri fått så mye som en skramme.. bare reven som fikk gjennomgå  :biggrin:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 Juli 2007, 10:06:47 »
Jeg har ingen rasekatter, men mange med svart snute.  Tror ikke fargen på snuten bestemmer om katten er en rasekatt.

Hvis det er rev og grevling i området bør du nok passe på.  Vi har hatt besøk av reven to ganger.  Han drepte og spiste på mange små kattunger.  Elvis, som enda var skadet etter en påkjørsel, gikk ut og tok kampen opp med reven etter 2 besøket.  Han kom inn igjen som ei "blodkake" og fikk 2 døgn på dyrehospitalet for innsatsen.

Bank i bordet, reven har ikke vært hos oss siden.

Hatten av for Elvis !

Utlogget Mimzy

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 28 Juli 2007, 10:41:59 »
Reven kan vel være ekstremt farlig for små kattepuser ja :/ men for litt større og feite katter, så skal det gå bra tror jeg :) Siden de blir litt på samme størrelse. Det kommer vel også mye ann på størrelsen på reven. en stor, sint rev kan jo være farlig for alle..

Utlogget Aniscat

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 17
    • Vis profil
    • http://home.online.no/~mmera/
« Svar #16 på: 10 August 2007, 22:14:26 »

Fargen på neselæret har noe med fargen på pelsen, pigmentering på snute og tråputer har alle katter uansett rase - ikke rase