Skrevet av Emne: Hjelp..min baby pus har diare  (Lest 1147 ganger)

solsikke76

• Gjest
Hjelp..min baby pus har diare
« på: 10 Juni 2005, 21:16:13 »
Noen tips om hva jeg kan gjøre? :hæh:
hun har dreti ned hele min leilighet og seg selv..jeg måtte vaske henne i lunket vann med asan..(det eneste jeg hadde som var parfyme fri)
bør jeg bli bekymret?
hun har vært slik et par dager..men ikke så ille som i dag..det ser nesten ut som det bare renner av henne..ikke helt tynt men tynt nok.. :syk:
håper noen kan gi meg svar.. :cry:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #1 på: 10 Juni 2005, 21:28:06 »
Først og fremst så bør du settte vekk maten slik at hun ikke får mer å spise. Katter som har diare bør faste, men sørg for at hun har friskt vann stående fremme slik at hun får drikke.

Deretter synes jeg du skal ta kontakt med dyrlegen i morgen tidlig slik at du får tatt henne med inn til kontroll, ihverfall siden du nevner at dette har pågått i noen dager. Katter som har diare kanlett bli dehydrert.  Diare kan komme av så mangt, vanskelig å si akkurat hva.

Har du endret fôrtype i de siste dagene? Gitt henne noe annet uten om vanlig kattemat?

solsikke76

• Gjest
hmmmm
« Svar #2 på: 10 Juni 2005, 21:49:22 »
ja...fått nytt for..men ikke lett å faste siden jeg har en kattunge til her samt mor..
kan ikke være så lurt å isolere henne fra de andre vel?
noen sier litt rå kjøtt deig stabilisere magen..men vet ikke jeg..
hun har tidligere fått egentlig voksen for..men kjøpte nå kattunge mat...
dette starte dagen etter jeg skaffet den maten..

kanskje greit å nevne at den er snart 9 uker :flau:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Juni 2005, 22:35:34 »
Kjøper du kattemat på matbutikk eller i dyrebutikk, jeg har hatt katter som ikke har tålt friskies, kitekat osv, men som har tålt Eukanua osv kjempebra, hadde samme problem som deg, det bare rant fra kattene, men etter at de fikk skikkelig mat så gikk det over med en gang.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 10 Juni 2005, 22:44:14 »
Hei :hilse:

Det første du bør gjøre i morgen er å ringe vetrinær. En så liten katt som ikke har holdt på maten i 2 dager, blir fort dehydret og utsultet. :syk:
Det som er viktig er at du får i henne vann og det gjør ikke noe om du setter henne på et rom for seg selv, med en kattedo og masse rent vann.Se til henne ofte, eller vær hos henne en stund.
Men det aller viktigste er at da du bytter ut mat må du bare ha litt av den nye maten i skåle og så resten av den gamle maten,og gå sakte men sikkert over til den nye maten.
Det er mange puser som ikke tåler å bytte ut all maten på en gang.Du er ikke alene om å få hjem en liten pus som får diare pga at den får ny mat hos den nye mamma`n sin. Jeg har begynt å spørre dem jeg heter pusen hos, om hva slags mat de gir pusen jeg får med.                                                                                                                                                                                                                  
Lykke til :hilse:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Juni 2005, 23:31:31 »
Da har du nok mest sannsynlig årsaken til diareen der, i og med at det startet rett etter at du byttet fôr.

Synes du skal prøve å la hene faste uansett, da hun bør gjøre det når hun har diare.

Ta en tlf til dyrlegen i morgen du så har han nok noen gode råd til deg.  :thumbsup:

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #6 på: 10 Juni 2005, 23:39:21 »
Hos dyrlegen får du nok kjøpt noe som heter Hill's id som er veldig bra for katter med diare.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

solsikke76

• Gjest
den ble bra til slutt
« Svar #7 på: 17 Juni 2005, 14:33:43 »
jeg ga den rå kjøttdeig og dagen etter var den alt mye bedre.
katte foret jeg hadde satt jeg bare vekk.
for den andre kan spise det uten å bli dårlig.
så da endte alt godt.. :thumbsup:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 Juni 2005, 14:44:12 »
Så bra at alt ordnet seg :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net