Har fått tak i antibiotika da. Men har bare sett katten 2 ganger siden. Øynene var like ille....

Det var helt tilfeldig at jeg fikk øye på han de to gangene også. De 5 kattene våre springer jo alltid rundt her, og han passer seg for dem (særlig Adolf som har banka ham skikkelig). Det ser ut som han sniker i buskene rundt her likevel, men det hjelper jo ikke stort når jeg nesten aldri ser ham...
Hos Noras ark er det stappfullt og lange ventelister forresten.
Å fange han i en kattefelle - det klarer jeg bare ikke...Og ivertfall ikke når han ikke har noen plass å være.
Satser på å prøve og få ham så tillitsfull at han kommer til meg daglig så han får tatt antibiotikakuren sin da.
Øyesalve hadde jo vært idèelt, men ikke mulig ennå så lenge jeg aldri har fått han så nær.
Det ser fryktelig vondt ut, men er forhåpentlig ikke så vondt som det ser ut. Han sitter og vasker seg og ser ut som han koser seg når han har spist. Men jeg vet jo at det er aldeles ikke lett å se på en katt om han har smerter.
Har ikke satt han på venteliste hos Noras Ark. Tror jeg skal gjøre det, og i mellomtiden (den kan bli laaang...) kan jeg jo prøve å vinne tilliten hans så jeg får gitt han medisin. Det gikk jo med Adolf (med mye tid og tålmodighet), så det bør jo gå med han her også.
Antibiotikaen kan jo blandes i mat, men den skal jo helst tas 2 ganger pr. dag.
Takk for at du bryr deg Mirum!

Og takk til dere andre for gode råd!