Skrevet av Emne: Ny katt: halen er ødelagt :(  (Lest 1885 ganger)

Utlogget mushi

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
Ny katt: halen er ødelagt :(
« på: 23 Juni 2006, 02:38:35 »
Fikk meg ny kattunge på mandag. Søt lita jente på 11 uker. Etter en time så jeg hun gikk "rart". Hun har haleknekk helt yttert på halen. Greit det, gjør meg ikke så mye. MEN så la jeg merke til noe: halen er enten knekt ved rota og vokst feil, eller skadet ved livmora. Hun har ikke vondt når jeg tar der. Den er bøyd rett mot høyre og hun kan ikke ha den rett (pga. skaden) og har problemer med å bøye den til venstre. Kan være jeg overdriver litt nå.

Jeg har aldri hatt kattunge før og veit ikke hvordan de skal oppføre seg. Hun er dårlig på begregning på selv de korteste avstandene (fra sofa til gulv, fra bord til sofa ect.) og tryner ofte. Hun går også veldig "ustøtt" og vaier med rumpa.

Er hun ok? Hva tror dere har skjedd med halen?

Bilder:

Her er halen hennes "rett opp". Er sammen med gamlefar floppy som i løpet av 3 dager har gått fra å være 14 mnd til 14 ÅR i oppførselen.  :fnis[1]:

Her er halen bøyd så mye den kan mot venstre. Knekken er helt innerst ved halerota, kan være litt vrien å se og ta bilder av.

Attack`s

• Gjest
SV: Ny katt: halen er ødelagt :(
« Svar #1 på: 23 Juni 2006, 06:56:52 »
En haleknekk er nødvendigvis ikke noe farlig i det hele tatt.

Jeg kjøpte en gang en katt med haleknekk,men denne var også skeiv i ryggen,klarer seg helt fint,men er så klart ikke i avl i dag....håper jeg.Reiste tilbake til oppdretter.

Få dyrlegen til å sjekke det ut.

Velger man å ha dyr,må en regne med ekstra utgifter en gang i blandt,men jeg håper det går seg til.

Jeg har en kattunge nå som er så klønete,han har ingen defekter,men kommer seg nå.
Mens søskene gikk som noen konger på kjøkkengulvet,gikk han her som Bambi på isen  :fnis[1]:
Så noen trenger litt mer tid.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 Juni 2006, 18:56:41 »
Du får reise til dyrlege og få de til å sjekke. Men klønete kan helt friske kattunger være også. Han bomsedeisen min er så klønete at du aner det ikke en gang... :humre: Men fin var han da! :love:

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 23 Juni 2006, 19:33:01 »
Hun kan jo ha fått halen i klem, klemt den i en dør e.l
Min huspus kom hjem med sår på halen en dag og han måtte amputere halve halen ellers hadde det gått kolbrann i såret. Antakelig var halen blitt klemt i ei dør.
Det trenger jo ikke være så alvorlig for din katt, dette kan jo ha grodd greit for katten din, kanskje hun er født slik ?
Uansett, ring dyrlegen og be om å få sjekket det ut.

Men at kattunger fra naturens side ofte er veldig klønete, det er helt normalt, men om haleknekken har noe med at katten din er klønete, det vites jo ikke.