Var på jobben til søstra mi i sted, der fikk jeg vite at ei venninde av den andre lillesøstra mi hadde funnet en katt i stallen der hun har hest. Noen hadde bare slengt fra seg ei lita pusepie, kan max være 2 måneder...

Stakkars lisje vennen..

De som er ansvarlige der nede sa at noen måtte ta til seg kattungen, enn så kom hun til å bli avlivet dagen etter, til kattungens beste, da hun ikke får tilsyn eller tilstrekkelig omsorg og pleie der nede.
Venninda til lillesøstra mi tok henne med seg, for til søstra mi og henta bur, sand og mat, og dro opp til lillesøstra mi igjen, og så kom jeg opp nå for å se hvordan nurket hadde det..
Da jeg kom inn på soverommet, låg hun i buret ennå, de hadde ikke rukket å lage til kasse til henne enda, hadde ikke noe å ha det i. Tok henne ut, og kikka på henne, hun var full i bæsj. Tok henne på badet, og vaska føttene hennes og rumpa og halen, med såpe. For dette var ikke vanlig bæsj, lille vennen hadde diare.

Vaska og vaska, og jenta låg bare i hendene mine, helt avslappa og uredd! :icon_eek: Tørka henne og holdt henne inntil meg, hun skulle vaske meg hun! :love: Skjønne pia, uredd og uviten om uretten som hadde blitt utført mot henne!
Satte henne på benken og ga henne vann, kjempetørst stakkar, slikka masse og fort! Sikkert dehydrert, og da de fant henne fikk hun mat, hun åt som om hun aldri hadde sett mat før!

Dakar... Blir så låk av slike, tenk seg så redd hun har vært da! Og hva om en av hestene hadde trampet henne ihjel? Eller om hun hadde gått ut og blitt hakka ihjel av måser??? Jeg blir så forbanna at ingen ord kan beskrive det!!!!!

Fy fan altså.
Jeg regner med hun har makk i magen, hun var oppblåst, for jeg tviler på at hun var tjukk i magen sin, av mat, så sulten som hun var. Dehydrert også kan jeg tenke meg. Men nå er hun rein, tørr sikkert snart, og har det varmt og godt, og har seng å ligge på, do å gå på og mat og drikke..
Hvis ikke venninda til søstra mi kunne få ha henne, så var det ei anna ei, venninda til største søstra mi igjen, som garantert ville og kunne få lov til å ha henne.
Søt var hun også, spesielt mønster på henne, sort og hvit flekkete, og rosa nese! :love: Jeg skal love dere at jeg ble forelsket, hadde ingen ville hatt henne, så hadde hun fått seg hjem hos oss. Skal se om jeg får tak i noe kitten for til henne i morgen, hun trenger noe kvalitetsfor med godt med næring og fett i.
Noen som har gode tips til alternativ mat til Whiskas? Utenom dyrlege/dyrebutikk for? Dette er jenter på 16 år, og de har ikke all verda med råd. Det var nå i helgen jeg tenkte på da, hun skal få kvalitetsmat etter helgen.
Tenkte på kokt sei og ris for magen, binde den, og så GEM i vannet, melk og boksemat er forbudt, det gjør bare magen verre. Kan hun spise rått kjøtt? Tviler selv, men stekt kylling kan hun vel spise, leverpostei.. noe annet? Hun skal selvfølgelig få markekur. Jeg skal sørge for at alt blir gjort rett.
Takker for tips og råd.
Blir bare så fortvilet og lei meg på kattens vegne.

Hun har det ihvertfall bra nå da... Søte musa... :icon_redface: