Skrevet av Emne: Hvordan går detta da tro?  (Lest 678 ganger)

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
Hvordan går detta da tro?
« på: 18 Juni 2006, 13:48:56 »
snart kommer hunden hjem fra en skogtur...jeg måtte ha med meg kattene mine hjem til foreldrene mine nå, de skal på ferie og jeg skal da passe huset og dyra dems. Grunnen til at jeg måtte ta med mine katter er at samboer'n skal opperere bort mandlene den 25 juni og etter slike opperasjoner blir veldig mange syke. Så det å la han ha kattene hadde ikke gått....De har så vidt hilst på katten her, håper han ikke føler seg utvist fra eget hjem. Har ikke sett noe til han i dag, var her en liten tur i går...

Men nå kvaart over to kommer hunden....hvordan vil nå det gå? Lillepus er vokst opp med hund, men det er jo en annen lukt. Blir ny hund nå...Laban er den som er mest forsiktig og som det tar lengst tid med før blir husvarm...jeg sprayer Feliway rundt i huset og har med cat nip sprayen...

Kattene mine kommer sikkert til å bo i kjellern da hunden er her tenker jeg...Men da har de en stor gang, et soverom og en peisestue og boltre seg på, og så har de hverandre...

men tips til hvordan la de hilse på hunden??

Kattene storkoser seg i dette store huset tydeligvis, er opp og ned trappa her i 120, og som Laban går å snakker!!
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

JP

• Gjest
SV: Hvordan går detta da tro?
« Svar #1 på: 18 Juni 2006, 15:28:00 »
Jeg har jo nylig fått to nye puser, og de har enda ikke toret å hilse skikkelig på Tony.. Bare gått frem å klasket til han av å til. Tony er jo ikke en stor hund da  :icon_frown:
Men jeg har ikke gjort noe spesielt for å presentere de, overlater det til dyrene.. så kan de bare ta den tiden de trenger.
De overser hverandre for det meste..
For at kattene ikke skal bli så alt for stresset, så har jeg ordnet liggeplasser til de både på bakke nivå og på plasser hunden ikke når tak i de. Men som oftest vil de ligge i armkroken min..

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #2 på: 18 Juni 2006, 16:54:58 »
først fikk de en rask snusing med stengsel i mellom, så tokk jeg ut en og en katt i bånd for å hilse litt mere...nå har hunden fått seg en dilter, lillepus!
Lillepus er oppvokst med hund føre jeg fikk han å, og det var ikke kattemoren som slikket han ren men en hund  :rødmeja: Laban satt trygt under spisebordet og fulgte med....
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 18 Juni 2006, 21:23:51 »
Hehe, Lillepus er en skjønning.
Bare ikke lag noe pes med introduseringen,og la kattene få ha et albuerom å trekke seg unna på om det trengs så går det sikkert kjempebra.