Skrevet av Emne: Pus som mister pelsen  (Lest 857 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Pus som mister pelsen
« på: 17 Juni 2006, 20:07:09 »
Dette blir et veldig generellt spørsmål. Mamma hadde møtt naboen sin idag, og hun hadde klaget over at katten deres var fri for pels på "bakparten". Mamma hadde pratet med pusen, og hun sa at han var helt bar over et bra stort område. Ingen sår, ikke noe utslett, bare fri for pels.

Noen som har peiling på hva sånne ting kan skyldes? Pusen er en kastrert huskatt, kanskje 4-5 år gammel, ganske overvektig. Matfaren hans er fiskeselger, så jeg kan tenke meg at kostholdet til pus består av MYE fisk. Men han hadde visstnok aldri mistet pels før, det kom sånn helt plutselig. Disse folkene er sånne som aldri kommer til å dra til dyrlegen, så jeg lovte mamma å spørre dere "katteguruer".  :wink[1]:

Skjønner at dette er nesten umulig å svare på, men er det noen som har idéer?
« Siste redigering: 18 Juni 2006, 00:49:41 av Busta »

Attack`s

• Gjest
SV: Pus som mister pelsen
« Svar #1 på: 17 Juni 2006, 20:28:27 »
Burde jo gått til dyrlege da.... trist,men en burde ikke hatt dyr om en ikke gidder det "bryet" der med å bruke dyrlegene når dem er der.

Men det kan ikke være en stress situasjon da, Kattemor her har jo en katt som har mistet tidvis pels på magen sin.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
SV: Pus som mister pelsen
« Svar #2 på: 17 Juni 2006, 22:06:35 »
Kanskje den slikker av seg pelsen?
Er det ikke en på Katteprat (Kattemor?) som har en katt som slikker seg så febrilsk og intens at pelsen forsvinner?