Skrevet av Emne: "Oppbrukt" kattedo?  (Lest 868 ganger)

Heidi K

• Gjest
"Oppbrukt" kattedo?
« på: 16 Juni 2006, 21:02:41 »
Jeg har en Bella do med tak som er ca 2 1/2 år gammel. Den har blitt rengjort grundig hver 14.dag-3 uke ca.

Men nå i det siste har det satt seg en skikkelig ekkel lukt i plasten, både i taket og bunnen, som ikke går bort uansett hvor grundig jeg vasker! Og det lukter ikke godt!

Har plasten "sugd" til seg dolukter og slike ting, og begynt å avgi dem eller noe?

Jeg må iallefall kjøpe en ny slik do, glad jeg har 2 stk. Orker ikke slik lukt når jeg løfter av taket. Avføringen lukter det jo minimalt av - værre med plasten  :icon_question:

Attack`s

• Gjest
SV: "Oppbrukt" kattedo?
« Svar #1 på: 16 Juni 2006, 21:24:03 »
Kan det være hannkatt tiss.....Sivert som begynner å bli voksen?

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Juni 2006, 21:29:52 »
Men det lukter liksom ikke avføring heller. Ikke no' fin lukt, men ikke tiss heller tror jeg.

Sånn markeringslukt har jeg vel egentlig ikke lukta på leeenge. Den er vel sterkere enn vanlig urinlukt er den ikke?

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 16 Juni 2006, 21:32:04 »
Jeg kan jo få Secret til å markere litt på et eller annet å sende i en stooooor konvolutt så kan du sammenligne  :hihi[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 16 Juni 2006, 21:33:09 »
Urine off er også flott å bruke i doer som lukter ille.

Linda

• Gjest
« Svar #5 på: 16 Juni 2006, 21:34:04 »
Mener å ha hørt at man bør bytte ut sånne plast-doer jevnlig, fordi det setter seg mye bakterier i alle "ripene". Men jeg pleier å la doene stå en stund i klorin for å desinfisere de, og selv om de har vært i bruk noen år synes jeg ikke det lukter spesielt ille.

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 16 Juni 2006, 21:37:30 »
Jeg klorer + bruker blå zalo jeg. Men det står jo ikke sånn superlenge da..

Men det er nok sant det med bakterier og riper. Tror jeg blir å kjøpe en ny uansett.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #7 på: 16 Juni 2006, 21:43:49 »
Ka ikke være at du bare trenger å bytte filter da?

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 16 Juni 2006, 21:44:37 »
Nei, lukta sitter I plasten. Ikke bare sånn generell lukt.

Aino

• Gjest
« Svar #9 på: 16 Juni 2006, 22:06:44 »
 :icon_lol: da jeg leste overskriften begynte jeg virkelig og lure.  :icon_lol:
Je, je... Men jeg bruker å skifte ut kattedoene med jevne mellomrom.  For de blir som du sier "oppbrukt" etter en tid. Dype riper som det lett setter seg bakterier i. Og jeg som har mange katter er engstelig for sånne ekle bakterier som setter seg i kattedoen og dufter noe aldels for Jævlig  :morsomt:!
Men jeg tror nok at Lindas Urine off er super dupert. (Reklamerer litt for deg  :icon_lol:, kjenner noen som har en orientaler mons som pisser overalt, og jeg er overbevist på at Urine off er noe jeg skal prøve temmelig snart...effektive greier, det der.)
« Siste redigering: 16 Juni 2006, 22:09:13 av Himmeltindens »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16 Juni 2006, 23:55:24 »
Issa, det hørtes ikke noe godt ut! Hadde villa prøvd Urine off først jeg, og så evt kjøpt en ny do! ;)