Skrevet av Emne: redd liten pus  (Lest 436 ganger)

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
redd liten pus
« på: 16 Juni 2006, 16:33:15 »
lille pus virker redd. Ikke redd Mice men bare redd.. de leker og har det gøy.
pusen virker som han er redd for å bli holdt fast. er litt redd for å begynne med bilkjøring enda da han blir gal inni buret.
Men det er værst hvis noen holder han fast.. spreller som en liten mark. Jeg har begynt å holde han litt også slippe han før han begynner å sprelle.
Noen gode forslag?
Annette & Mice

Attack`s

• Gjest
SV: redd liten pus
« Svar #1 på: 16 Juni 2006, 16:35:20 »
Ta det rolig og forsiktig.
Ikke alle katter er bærepuser.
Det kan ligge i gemyttet,men det kan også ligge i hvilken sosialisering dem fikk hos forrige eier.

Noen er veldig utrygge og skeptiske av natur,og en må bare gjøre så godt en kan,men samtidig respektere det.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16 Juni 2006, 16:38:40 »
Ja, min Ayla liker IKKE å bli holdt fast. Skal hun ha kos er det HUN som må komme frivellig... og vil ikke bli fanget og holdt fast. Noen puser er vel bare sånn. ;)

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 Juni 2006, 16:42:59 »
ja, sant. men er jo stunder da man må holde de. tok ormkur her om dagen.. og gud, hvor mye klor jeg skulle få.. det var ikke gøy..
men den skal liksom ikke kose, bli løftet eller noen ting. og den skriker veldig mye..
Mice er veldig kosete og skal helst bli løftet opp hele tiden. Men da de forrige eierene (til begge) hadde Mice var det bare han.
Nå var det 3 andre unger.. og den ene de skal ha er veldig kosete.. den skal bare opp hele tiden.. men den jeg fikk virker som bare vil ha kattekos.
Annette & Mice

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 16 Juni 2006, 16:48:44 »
Når jeg skal gi mine markekurer eller et eller annet som dem ikke tar frivillig selv,så tar jeg mine i nakkeskinnet. (katten blir slappe og medgjørlige)
Altså tar dem forsiktig i nakkeskinnet(inntil meg) og lar dem hvile bakbena på feks gulvet og fort inn i munnen med det som skal inn,dem svelger,så går dem en real suss etterpå  :love02[1]:

Markekurer kan en feks ha en tablett som løses opp i  bittelitt vann,trekke det opp i sprøyte og gi via sånn,det er enklere å svelge fremfor å spytte ut.

Men ellers når det gjelder sånn nødvendig stell,så må du bare vise gang på gang at dette er det du som bestemmer.
Kos ellers er det pus som bestemmer.

Noen tuller også en katt innn i et hånkle før medisinering.
« Siste redigering: 18 Juni 2006, 23:25:38 av catzy »