Skrevet av Emne: Like på begge sider?  (Lest 1456 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Like på begge sider?
« på: 14 Juni 2006, 17:26:12 »
Nå kommer et litt underlig spørsmål kanskje...

Når man stryker katten langs sidene, skal begge sider føles helt like? For idag når jeg strøk Buster synes jeg han var litt "hardere" på høyresiden akkurat som om det var "noe" der... Jeg har ikke lagt merke til det før, men jeg kan ikke si at det ikke har vært der heller. (Jeg er jo bare SÅ hypokonder på hans vegne, begynner å bli pinlig å spørre dyrlegen om alt mulig rart... :icon_question:)

Er det noen organer som ligger på høyresiden ned mot buken, som kjennes utenpå pelsen?

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
SV: Like på begge sider?
« Svar #1 på: 14 Juni 2006, 17:27:26 »
Hihi, jeg må le litt av deg  :fnis[1]:
*må ut og kjenne litt på Tarzan*

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Juni 2006, 17:30:31 »
Hmmm, han var ikke så samarbeidsvillig. Men så er han litt rund og, så han var det ikke lett å kjenne på for han er "myk" over hele  :icon_idea:

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 14 Juni 2006, 17:43:07 »
Kanskje han er gravid?  :morsomt: Neida, bare tuller.. Hold bare litt øye med det du. Kanskje han er litt forstoopet i noen tarmer? Ring dyrlegen for å være sikker da vel :icon_sad:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14 Juni 2006, 17:51:59 »
Ja, han skal sikkert ha kattunger...  :fnis[1]:

Jeg skal klemme mer på han når han kommer inn, nå har han lagt seg ute i huset sitt. Han blir jo så sinna når jeg driver og "fikler" med han, den slags tull vil han ikke ha noe av.
Mulig han bare er litt forstoppet, for han har kastet opp de tre siste nettene. Er jo umulig å følge med når han går på do ute, men han virker helt frisk ellers. Får vel bare følge med han, og ringe dyrlegen igjen om han viser tegn til å ha vondt noen steder. Jeg synes jeg maser og spør om ALT, de begynner vel snart å innføre ringeforbud for meg...  :icon_rolleyes:

Utlogget UP

• Super avhengig pus
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14 Juni 2006, 17:55:11 »
Du kan aldri spørre en gang for mye!  :icon_smile: Kanskje det sitter fast  noe fremmedlegemer?

"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14 Juni 2006, 18:06:19 »
Du kan aldri spørre en gang for mye!  :icon_smile: Kanskje det sitter fast  noe fremmedlegemer?

Fremmedlegemer? :icon_eek: Huff nå ble jeg nervøs her, håper det ikke er noe sånt. Han virker som sagt helt frisk, han spiser/drikker, tigger etter mat, prater og leker og jakter... Men å kaste opp hver natt er jo ikke normalt, så kanskje jeg heller ringer enn å gå rundt og lure...

Utlogget tonen

• Kattunge
  • **
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 14 Juni 2006, 20:10:07 »
Jeg hadde Konrad til veterinær fordi han kastet endel opp. Jeg hadde lest så mye skrekkhistorier om sytråder evc i tarmene at jeg ikke tok sjansen på å vente. Veterinæren sa da at siden hun kunne klemme på hele kattens mage/sider uten at han reagerte med smerte var det ingen fare.

Har han kastet opp mye? Etter veterinærbesøket bestemte Konrad seg antagelig for å ganske enkelt slutte med det... :engelsåklart: Får håpe det er slik med Buster og.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14 Juni 2006, 21:30:01 »
Har ikke kjent noen forskjell på sidene på mine katter. Og jeg kjenner og klemmer og stryker og sammenligner og er sikkert en like stor hypokonder som du er på kattens vegne.
Ikke vær redd for å ta en telefon til vet. det er jo derfor de er der, for å hjelpe. Så hvis Buster har kastet opp nå tre netter på rad, så kan det jo være at vet. vil ta en sjekk på han.

Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, kattene spiser jo mye rart nå om sommeren og kaster vel mer opp da enn ellers. Men kanskje så kan det være en forstoppelse som han må ha hjelp til for å få i gang systemt igjen?
Ta den telefonen du Busta.