Jeg har time hos dyrlegen i morgen for å ta bort floker i pelsen til katten min. Han sliter veldig me det, og får floker hver 4mnd noe som blir veldig dyrt i lengden. Det hjelper ikke hvor mye vi enn børster han, fordi det er mye kratt å sånne spesielle klisterblomster utenfor her ( hos nabo) som han elsker å leke i, å nå på sommeren så er han borte mange dager i strekk. Å da ruller dem seg inn i pelsen hans og tover seg noe skikkelig, helt umulig å få ut.
Jeg forer han me kvalitetsfor, har prøvd RC hair&skin og beauty and fit uten at det hjelper. Han har underpels og overpels som tover seg av ingenting.
Så jeg har fått time i morgen til barbering, for jeg har hørt at den pelsen som da vokser ut igjen blir mye bedre. Men etter å ha lest litt rundt så er jeg i tvil om jeg burde barbere hele han alikevel. Har hørt at de skammer seg , blir mobbet av andre katter, mister selvtilliten, vil ikke leve lenger osv. Jeg har jo ikke lyst til at det skal skje så hmm noen som har barbert bort alt sammen på kattene sine her , som ikke er innekatter så har erfaring ?