Skrevet av Emne: Barbere hele katten?  (Lest 712 ganger)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Barbere hele katten?
« på: 07 Juni 2005, 19:14:31 »
Jeg har time hos dyrlegen i morgen for å ta bort floker i pelsen til katten min. Han sliter veldig me det, og får floker hver 4mnd noe som blir veldig dyrt i lengden. Det hjelper ikke hvor mye vi enn børster han, fordi det er mye kratt å sånne spesielle klisterblomster utenfor her ( hos nabo) som han elsker å leke i, å nå på sommeren så er han borte mange dager i strekk. Å da ruller dem seg inn i pelsen hans og tover seg noe skikkelig, helt umulig å få ut.
Jeg forer han me kvalitetsfor, har prøvd RC hair&skin og beauty and fit uten at det hjelper. Han har underpels og overpels som tover seg av ingenting.

Så jeg har fått time i morgen til barbering, for jeg har hørt at den pelsen som da vokser ut igjen blir mye bedre. Men etter å ha lest litt rundt så er jeg i tvil om jeg burde barbere hele han alikevel. Har hørt at de skammer seg , blir mobbet av andre katter, mister selvtilliten, vil ikke leve lenger osv. Jeg har jo ikke lyst til at det skal skje så hmm noen som har barbert bort alt sammen på kattene sine her , som ikke er innekatter så har erfaring ?

Attack`s

• Gjest
Barbere hele katten?
« Svar #1 på: 07 Juni 2005, 19:28:41 »
Skjære ned alle buskene til naboen :zaw:  :skratte:

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #2 på: 07 Juni 2005, 19:36:24 »
Ja skulle jeg gjerne gjort, men så over gjerdet ned mot vannet er det enda masse mere sånn dritt å der får vi ikke lov å touche noe for det er båtforeninga som eier, å dem vil visst ha masse trær å busker stikkehekker osv i skråningen for dem mener at jorda sklir. Tragisk huff hehe.

Attack`s

• Gjest
Barbere hele katten?
« Svar #3 på: 07 Juni 2005, 19:42:42 »
Jammen du skal gjøre det utkledd med findlandshette når naboen er på ferie så klart :lol:
Nei,uff,jeg bare fleiper.

Hun der som barberte perseren sin,husker ikke hvor på forumet,spør om det samme der,hun kan kanksje svare for deg.
De fleste persere er innekatter,men noen har dem også ute litt ihvertfall.

Attack`s

• Gjest
Barbere hele katten?
« Svar #4 på: 07 Juni 2005, 19:44:22 »
Perseren med sommersveis er funnet,kattealbum.....

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #5 på: 07 Juni 2005, 21:49:20 »
Den er helt sikkert inne siden det er rasekatt tror du ikke?
Det nytter ikke å holde Tamlin inne, det ville vært dyremishandling...

Attack`s

• Gjest
Barbere hele katten?
« Svar #6 på: 07 Juni 2005, 21:55:24 »
Se ovenfor,på kattealbum:)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #7 på: 07 Juni 2005, 23:31:34 »
Anbefaler at hvis du barberer katten så la den få beholde håret rundt hodet og halsen, og gjerne beina også, da skammer ikke katten seg så mye :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #8 på: 08 Juni 2005, 19:39:03 »
Han har kommet hjem fra dyrlegen nå, dem har barbert magen hans og beholdt hodet beina og halen. Han må være inne til i morgen kveld, fordi dem sa han kunne bli tullete å få dårlig selvtilitt stakkars. Syns han er så søt atte. Han er litt groggy enda så han går her å sjangler å maser om å få gå ut, men det får han ikke.

Dem sa at det var ikke noen vits i å barbere hele han fordi pelsen ville neppe bli noe bedre, kunne faktisk bli verre. Men nå er det bare å tvinge han til å bli børsta, så det holder seg ved like, er jo lett der han er shava da hehe. Stakkars gullet mitt  :love:

Attack`s

• Gjest
Barbere hele katten?
« Svar #9 på: 08 Juni 2005, 19:46:19 »
Får vi se bilder av Sommer-Tamlin?

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #10 på: 08 Juni 2005, 20:06:04 »
Mmm men han ligger å sover under bordet akkurat nå så jeg vil ikke vekke han. Han kan få sove ut rusen først  :cool:

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
Barbere hele katten?
« Svar #11 på: 12 Juli 2005, 01:21:16 »
Lykke fikk sommerklipp for et par uker siden, og hun trives utrolig mye bedre som korthåret, det er det ingen tvil om. Hun ble mye gladere og mer sosial med en gang! Ellers kan hun skylde seg selv - ikke så greit med "hitte-perser" som tydeligvis ikke var vant til børsting i sitt forrige hjem...

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #12 på: 12 Juli 2005, 02:04:41 »
Ja min er også blitt mye mere glad, virker som han syns det er veldig deilig å være korthåret i denne varmen. Han storkoser seg.

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Barbere hele katten?
« Svar #13 på: 12 Juli 2005, 22:28:16 »
Sitat fra: Attack`s
Skjære ned alle buskene til naboen :zaw:  :skratte: