Skrevet av Emne: Det er så fint å kunne hjelpe hverandre  (Lest 961 ganger)

Attack`s

• Gjest
Det er så fint å kunne hjelpe hverandre
« på: 12 Juni 2006, 18:47:04 »
Jeg fikk masse hjelp da Kiss mistet kullet sitt i vinter.
Hjelp av dyrleger,venninne og oppdrettere(forum venner). Selv om hjelpen ikke lot seg redde de små,så ble det ihvertfall gjort det det kunne. Både praktisk hjelp og psykisk hjelp til nedbrudte meg.
(Men mammapus sitt liv prioriterer jeg høyest.)
Er så evig takknemlig for dette.

Nå nettopp fikk jeg nettopp en tlf fra en oppdretter som trengte hjelp for en annen oppdretter.
Men siden denne oppdretteren kjenner meg bedre enn den andre så var det denne som ringte.
En som trengte sårt litt kattungemelk,da det som var bestilt ikke var kommet,og det hastet.
Jeg har 4 bokser stående i skapet, og er så glad jeg selv ikke måtte ta i bruk dette denne gangen.
Så nå kommer oppdretteren bort til meg,selv om det er et stykke å kjøre,så skal hun med glede få en boks kattemelk av meg.
Håper det kan redde kattungen  :x-fingre[1]:

Heidi K

• Gjest
SV: Det er så fint å kunne hjelpe hverandre
« Svar #1 på: 12 Juni 2006, 18:50:21 »
Ja, det syns jeg også var strålende med all den hjelpen du fikk! Og jeg er veldig takknemlig for at det gikk bra med Kiss.

Håper hun får nytte av boksemelken du hadde stående :)

Jeg tenker jo forresten selv på lille Magic av og til - men det var nok ikke meningen tror jeg..  :icon_frown:

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 12 Juni 2006, 18:53:20 »
Flott å kunne hjelpe hverandre !

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 12 Juni 2006, 19:36:52 »
Nå har oppdretteren kommet.
Stakkars,så galt i sin spede oppdretter start.
Kattemor fikk en eneste unge,som ikke har krefter til å suge selv,og nå har nesten kattemor gitt ungen opp.
Jeg sa til henne at det kan hende der er noe galt med kattungen som bare kattemoren vet om,siden hun har begynt å avvise.
At hun må få kattungen til å suge på sprøyta selv,ikke dytte melken inn så det kommer i lungene.
Så ønsket jeg henne så klart lykke til.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 Juni 2006, 21:13:45 »
Håper denne kattungen klarer seg.  :icon_sad:

Kjempefint av deg å hjelpe, det er utrolig flott å stille opp for hverandre når man trenger det.  :wink[1]: Før man vet ordet av det, som du desverre allerede så godt vet, så skjer det uforutsette ting og da trenger man den hjelpen og støtten man kan få.

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 Juni 2006, 21:25:37 »
Ammehjelpen  :biggrin:
Det var det venninna mi kalte meg da tispa hennes fikk en for tidlig født valp med keisersnitt, og tispa ikke hadde melk. Hun ringte meg klokka halv to på natta, da valpen var desperat sulten og tispa ikke hadde noe å gi, og lurte da på om jeg hadde noe. (jeg som bare har hanhunder) Det utrolige var at jeg hadde geitemelkspulver, som brukes til som morsmelkerstatning til hunder, (jeg brukte det til å blande i foret for å få opp vekta på bikkjene). Så da rykket jeg jo ut da, som ammehjelpen for pudler. Lille Nokia, som valpen ble hetende, ble flasket opp av meg og Marit, det var en stund vi trodde det ikke skulle gå, dere kan jo tenke dere selv en puddelvalp som var en og en halv fystikkeske lang og var nede i 110 g før hun la på seg, men det er utrolig hva som er mulig! Håper det går like bra med den lille pusebabyen!
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 Juni 2006, 23:14:39 »
Bra at man kan hjelpe hverandre sånn. Håper det går fint med kattungen. :)

Ammehjelpen  :biggrin:
Det var det venninna mi kalte meg da tispa hennes fikk en for tidlig født valp med keisersnitt, og tispa ikke hadde melk. Hun ringte meg klokka halv to på natta, da valpen var desperat sulten og tispa ikke hadde noe å gi, og lurte da på om jeg hadde noe. (jeg som bare har hanhunder) Det utrolige var at jeg hadde geitemelkspulver, som brukes til som morsmelkerstatning til hunder, (jeg brukte det til å blande i foret for å få opp vekta på bikkjene).

Litt OT, fungerte geitepulveret for å få opp vekta på bikkjene? Hvor får man kjøpt det?

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13 Juni 2006, 09:16:33 »
Det hjelper med geitemelkspulver ja, det er ganske høyt fettinnhold i det. fikk tipset av eieren til forhunden min, han var nemlig en knokkel med puddelpels på....
Du får det i de fleste dyrebutikker. også har du bare et par skjeer i maten, enten de får tørrt for eller blandet med vann. Det smaker visst godt også, så da spiser de gjerne litt mer også!
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13 Juni 2006, 11:00:09 »
Så bra. Hadde en hund jeg slet med å få opp i vekt tidligere, skulle ønske jeg visste dette da.. Har ikke det problemet nå, men hvem vet, det kan jo dukke opp en annen gang. Har dessuten en venninne som sliter med det så da skal jeg sende tipset videre til henne. ;)
Tusen takk. :)