Skrevet av Emne: hvor lenge får han sutre??  (Lest 814 ganger)

Utlogget smurfefan

• Spretten katt
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
hvor lenge får han sutre??
« på: 11 Juni 2006, 23:50:42 »
Jeg har en pus her som går med halen ned og furter som bare det (han gidder nesten ikke male når han får masse kos og oppmerksomhet en gang!!). han reagerer sånn på den nye kattungen som har flyttet inn hos oss! det er så utrolig trist å se han.  av og til leker de seg litt og sånn, men han gidder aldri lenge om gangen. det ender med biting hver gang! hun har bare vært her siden onsdag...men jeg lurer på hvor lenge han kommer til å se så trist ut?? det er vel usannsynlig at han ikke venner seg til henne i det hele tatt...eller??

Kismet

• Gjest
SV: hvor lenge får han sutre??
« Svar #1 på: 11 Juni 2006, 23:53:03 »
Tja...han trenger nok tid på å venne seg til den nye katten - det er jo en omstilling og helt ny situasjon både for den nye katten og den som har vært der fra før av og plutselig får en "konkurrent".
Ikke godt å si hvor lang tid det tar, noen bruker lengre tid enn andre på å venne seg til nye familiemedlemmer - gi han tid og kos masse med han så han ikke føler seg oversett :)

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 11 Juni 2006, 23:53:11 »
Det der med tilvenning er så ymse. Kan gå måneder for noen katter.

Her i huset var Frost så fornærma på meg at hun ikke ville kose eller noenting. Og hun så SÅ stygt på megnår hun ofret meg noen blikk. Men hun og Sivert kom overens i løpet av noen dager, ikke helt venner, men aldri slossing.

Du må passe på at din første pus får masse oppmerksomhet, før nykomlingen. Det kan hjelpe.

Utlogget smurfefan

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 Juni 2006, 23:58:35 »
skjønner hva du mener med blikk!! han har fått det triste draget i øynene i det siste!! :skjelveleppe: *sukk*

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 12 Juni 2006, 00:08:11 »
Ja. Du har sikkert som meg, kjempedårlig samvittighet..  :icon_sad:

Men det går over og han er like glad i deg igjen om litt. Bare veldig fornærmet for øyeblikket.

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 Juni 2006, 11:12:52 »
Slik var det her og,Zita var en meget misfornøyd dame etter at det kom to nye i hus,men det har gått seg til hele veien.
Bare pass p at ha får mesteparten av oppmerksomheten,mat først,snop førs,hils på ham først når du kommer hjem (ting du sikker vet allerede)

Jeg praktiserer dette enda, Gucci er ett matvrak,så selv om hun kommer først tar jeg henne bort slik at Zita får spise først.

Nå går disse to kjempegodt sammen!!

Simbaltu

• Gjest
« Svar #6 på: 12 Juni 2006, 11:28:10 »
Når vi fikk katt nr.2(Snoopy) så ble Simba skikkelig sur og han lot det gå utover datteren min så hun måtte bruke spruteflaske med vann på han. Lurte på om vi måtte levere Snoopy tilbake for det var så ille, men etter 3 uker så godtok han snoopy og de er i dag verdens beste kamerater som vi ikke kan skille fra hverandre. I dag har vi 4 katter da :) og det har ikke vært noe problem med at nr 3 og 4 kom i huset. :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 12 Juni 2006, 13:22:27 »
Mamma til Kiss var en underlig skrue,hun er kanskje mest enmanns + en kastrat katt,og hun hatet alt som hette hunnkatter her om det så var egen datter.
Etter den pusten reiste tilbake til oppdretter har indroduseringen her samt bli venner prosessen tatt et par deilige korte dager.
Til og med da jeg tok inn en voksen hunnkatt.
Da var jeg redd for hvordan Kiss skulle reagere når hun attpåtil var mamma,men det gikk altfor greit.

Men katter er så forskjellige at dem bare må få bruke så mye tid som dem trenger.