Skrevet av Emne: Noen andre som reagerer på denne annonsen?  (Lest 1335 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Noen andre som reagerer på denne annonsen?
« på: 06 April 2005, 00:04:44 »
Klippet fra et annet forum, plassert under omplassering..

Sitat
Vi har en søt huskatt som trenger et nytt hjem, dette grunnet familieforøkning. Tom, som vi har valgt å kalle han, er født 4 november 2003 og er utrolig snill og søt. Han er gråsvart med hvit haletipp, hvite poter og hvit rundt snuten. Tom er ikke kastrert. Han reagerer ikke på barn over 1 år (er utrolig barnevennlig!), men han er litt for nysgjerrig over den lille babyen vår.

Tom trenger et nytt hjem fort, innen en uke, ellers må han avlives, og det vil vi absolutt ikke! Vi bor i xxxxxx, xxxxxxx
Hvis du/dere er interessert, så kan jeg kontaktes på

Er flere ting jeg reagerer på her....
    Katten er ikke kastrert selv om den er 1 og 1/2 år gammel, alle vet at kastrerte katter er mye roligere enn dem som ikke er kastrert.
    Katten er barnevennlig med unger over 1 år, de etterlyser ikke noen som kan overta katten i et år f. eks :roll:
    Det virker heller ikke som de har prøvd med feromoner ( for å få katten roligere )
    De truer med å avlive hvis ikke katten får et nytt hjem innen en uke :cry:

Sånne ting virker som en trussel for å få dyrevenner til å forbarme seg over katten, blir sint når jeg leser sånt jeg![/list:u]

Hvor glad er de egentlig i katten sin..det lurer jeg på, jeg hadde aldri gjort det samme..
    Vil bare påpeke at hun som skrev innlegget var helt ny på forumet, første innlegg...det vil si at de antakelig ikke har spurt om råd angående katten sin.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget cyberkit

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
« Svar #1 på: 06 April 2005, 13:25:24 »
det er dessverre altfor mange sånne annonser overalt...ikke bare ang katter..men om alle dyr,dessverre.... :cry:
Ayla

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Re: Noen andre som reagerer på denne annonsen?
« Svar #2 på: 06 April 2005, 13:58:46 »
:shock:  Blir så fortvilet når folk viser så liten vilje til å sørge for dyrene sine på en ordentlig måte.... Hvordan kan de ha hatt en katt så lenge uten å bli glad i den? For det kan de jo ikke være, ellers hadde jo alternativet med å ta livet av den eller gi den bort vært det aller, aller siste. Trist er det... :(
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 April 2005, 14:08:07 »
Enig i at der er altfor mange sånne annonser, skjønner ikke hva folk tenker med jeg, i verste fall måtte det jo gått an å holdt katt og unge adskilt i et år, at kattepusen var mest mulig ute i sommerhalvåret, og hadde et rom inne den kunne være i :roll:  Ikke noen optimal situasjon, men bedre enn å bli avlivet..er jo bare for en liten periode liksom...
Hvorfor fikk de seg katt i utgangspunktet?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 April 2005, 01:03:20 »
Sitat fra: cyberkit
det er dessverre altfor mange sånne annonser overalt...ikke bare ang katter..men om alle dyr,dessverre.... :cry:

*Hater sånne anonser!!HATER det!! :evil:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 April 2005, 02:29:06 »
Har snakket litt med hun som har denne annonsen, det vser seg at hun prøver sitt beste for å gjøre det beste for katten iallefall, tror hun skal kastrere ham også nå, krysse fingre for alt går bra! :zpray: