Vi har nettopp kommet hjem fra ferie på Kreta, der det overalt reklameres for Kretas "frie" katter. Man kan få kjøpt kalendere, fotobøker osv med bilder av disse kattene, som jo egentlig ikke er noe annet enn villkatter. Om sommeren har de vel det ikke så værst, da får de i allefall mat av turistene, tigger på resturantene osv. jeg glmmer ikke for noen år siden, da vi satt på resturant og ga litt lylling til en katt der. Hun snuste forsiktig på kjøttstykket, også begynnte hun å mjaue høylydt, og da komm sannelig tre små løpende! hun hadde ropt på barna sine!
Men i år hadde vi en lite hyggelig opplevelse. 5 åringen vår lekte rundt hotellet og kom tilbake og fortalte " jeg har funnet tre kattunger som bor i en pappeske! De har flyttet hjemmefra!"
Vi ble med, og jada, i vekanten lå det tre kattunger forlatt i en pappeske. De hadde såvidt åpnet øynene, var fulle av utøy, (vi så det tråkket og gikk i pelsen deres) og den enee hadde værk i øyet...
Svigermor og tanten til mannen min tok med seg esken, (vi er en katte-elskende familie) og vi satte i gang med å blande melkeblanding av melk, sukker og eggeplomme , og dryppet i dem det, mens svigerinnen min prøvde å få tak i noen som kunne hjelpe oss. Dyrebeskyttelse, vetrinær eller noe slikt. Men nei, det var ikke lumil. Folk bare ristetpå hodet og sa, som det innlegg er inne at det var jo "bare katter"....

Moren til venninnen min driver med omplassering osv av katter på den andre siden av Kreta, men vi fikk ikke tak i henne, og ungene trengte tilsyn og hjelp fort. Det var veldig lite ideellt med dårlig hjmmelaget melkeblanding på et hotellrom for å si det slik. Vi snakket med guidene som lovet å hjelpe oss, men dem hørte vi aldri noe fra.....
Tilslutt endte vi med å bestemm at det beste var å la dem dø så skånsomt vi kunne få til, så vi blandet en paralgin forte i melkeblandingen, og lot dem sovne inn.

Me kom ikke til meg og snakk om frie katter fra Kreta lenger, for de er pinadø så frie at de dør av det..... :zsawya: