Skrevet av Emne: Jeg bare lurer på...  (Lest 1044 ganger)

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
Jeg bare lurer på...
« på: 08 Juni 2006, 09:30:58 »
Jeg er jo så heldig at jeg får dele bolig med siameseren Kakao, som etter min mening er verdens hææææærligste pus,  :icon_redface: Han er venlig, sosial, kosete og bare søt. Og elv om han foretrekker meg, så er han oversosial og over-vennlig ovenfor alle han møter. Og derfor lurer jeg på, er det slik siamesere pleier å være?

Jeg møter så mange som sier noe slikt som : tanta mi hadde en sånn, men den var folkevond!" eller "tanta mi hadde en sånn, men den var så ovelegen og usosial, og ville ikke kose med noen andre enn henne"...

Så hvordan er egentlig en siameser,? forskjellig? slik som Kakao eller slik som disse "tante-kattene"?
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
SV: Jeg bare lurer på...
« Svar #1 på: 08 Juni 2006, 11:30:33 »
Min Lulu er en Balineser og hun er veldig forsiktig overfor nye mennesker, men de hun føler seg trygge på, de er hun superkosete med og vil ha oppmerksomhet fra de. Hun er en typisk fangkatt og er fanget opptatt, så må man pent lage plass til henne  :savle[1]:
Hun var en omplasseringkatt da hun ikke trivdes i sitt forrige hjem (vet ikke hvorfor), kanskje det har noe med at hun er forsiktig av seg når det gjelder nye mennesker?? Eller så er hun det av natur? Vet ikke.

Men alle katter er forskjellige, men det sies jo at siamesere og de orientalske rasene er kjent for å være sosiale.
« Siste redigering: 08 Juni 2006, 11:36:47 av BiancaP »

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 08 Juni 2006, 17:43:27 »
Sivert er den mest kosne og oppmerksomhetssyke katta jeg noensinne har vært borti! Han er bare herlig!  :love: En ekte siam med andre ord.  Men han er en god menneskekjenner, og det er noen han ikke liker, men da unngår han bare å gå bort til dem (og det gjelder foreløpig bare på skikkelig rare folk vi har hatt på besøk).

Kakao er en helt normal siam, de skal jo være sosiale og pratsomme. De elsker oppmerksomhet og samme hvor mange kattevenner de har - er du alltid den mest populære :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 Juni 2006, 17:46:11 »
Har aldri hørt om en vond siameser, men har hørt om de voldsomt pratsomme! hihi :fnis[1]:

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Juni 2006, 19:34:38 »
det er gøy å hørre på sosiale katter :savle[1]: di forteler om alt så det går ann men kan ver litt irriterende når man skal sove da... men siameserne er jo spesiele og søte :love:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 08 Juni 2006, 19:43:03 »
Generellt de aller fleste orientalske katter er udadvendte rampelys puser,dem elsker å være midpunktet om dem egentlig skulle være det eller ei.
Dem er stjernen i familien uansett,og mange av dem elsker å prate....nesten hele tiden  :humre:

Jeg har en katt her som sier nesten omtrent ingenting.
Man han er en snåling,han maler også bare når han virkelig vil oppnå noe,enda han er husets beste venn.

Kiss er er litt som sin søster Lulu,tror det var stamtavle kombien,og den blir heldigvis aldri gjort igjen. Men snakke det vet hun godt hvordan gjøres.
For jeg vil avle på skikkelig overkosete gemytt- ja takk  :savle[1]:
For mine 4 småtroll jeg har nå ligner ikke på det kullet.
Disse jeg har nå,særlig en balineseren jabber i et sett.
Secret er jo stein hakke gal,han har hakk i plata  :icon_lol:

Men sånn sett,utenom Felix så har jeg daglige samtaler med alle mine katter.

Gloria og Cali er midt på treet helt normale siamesere.

Så alle uten om Kiss her,inkl de små syns gjester er toppers  :icon_smile:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 Juni 2006, 19:52:12 »
Ja, Lulu snakker hele tiden, hun er så søt  :savle[1]:

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09 Juni 2006, 09:03:24 »
Med lydnivået på Kakao, så lurer jeg litt på om øreklokker er vanlig utstyr hjemme hos dere som driver oppdrett?
Jeg burde jo være halveis kvalifisert i utgangspunktet jeg da, som har 50 % nedsatt hørsel i utganspunktet.....
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 Juni 2006, 20:11:02 »
:humre:

Utlogget Ajax

• Fin pus