Skrevet av Emne: Kastratfôr - igjen..  (Lest 982 ganger)

Heidi K

• Gjest
Kastratfôr - igjen..
« på: 07 Juni 2006, 21:52:34 »
Nå kommer jeg sikkert med verden sløveste spørsmål - men jeg lurer nå  :icon_frown:

Når Sivert også er kastrert (Frost er kastrert) burde jeg settehan på kastratfôr da? Og det viktigste spørsmålet - kan Frost også spise slikt? Har liksom bare hørt om hannkatter i forhold til kastratfôr.. Kan damene også få urinstein og slikt?

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
SV: Kastratfôr - igjen..
« Svar #1 på: 07 Juni 2006, 22:00:32 »
Det kan skje men det hører sjeldenheten til. Vet at RC veterinærfôret har kastratfôr for hannkatter og en for hunnkatter.
Det gjør ingenting om Frost spiser kastratfôr hun og, det er bare lavere magnesium og lavere ph-verdi.

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 07 Juni 2006, 22:03:26 »
Ett kastratfôr til hvert kjønn - kjedelig å måtte blande da.

Vet ikke hva som er best for Frost. Og kan Sivert spise kastratfôr iblandet vanlig Hill's - hvis vet'en sier det er i orden?  Skal høre med henne neste gang vi er der om dette. Har lurt lenge på det.

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 Juni 2006, 22:09:08 »
Jeg spurte min veterinær da kattene var på helsekontroll/vaksinasjon og de fører bare Hill's og Eukanuba. Fortalte at jeg bruker Hill's Adult, RC Sensible/Siamese osv., men hadde tenkt å kjøpe kastratfôret neste gang jeg trengte, men da sa hun at det er lavt magnesium7ph-verdi i både RC og Hill's forene i dyrebutikkene så det gjorde ikke noe.
Men jeg har tenkt å bytte ut Hill's Adult med Hill's c/d når jeg går tomt.

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 07 Juni 2006, 22:11:11 »
Oki. Det er jo greit å vite. Her spiser de jo bare Hill's Indoor og Oral Care.

Da får jeg bare ta en samtale med vet'en om det. Kan jo alltids blande inn hvis hun mener det er riktig.