Skrevet av Emne: Bor dere nærme veien?  (Lest 1500 ganger)

Attack`s

• Gjest
Bor dere nærme veien?
« på: 07 Juni 2006, 15:22:48 »
Nå skjønner dere kanskje hvorfor jeg aldri i livet mer vil ha utekatter,dersom jeg fortsetter å bo her jeg gjør nå,og feks slutter med oppdrett og bare har et par kastrater,enda det er måtte være rasekatter eller huskatter.

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
SV: Bor dere nærme veien?
« Svar #1 på: 07 Juni 2006, 15:25:08 »
Det kjører biler, men der er ikke voldsom trafikk.. I Risør er det ikke så mye trafikk noe jeg er glad for.. Her har vi ikke trafikk lys engang..

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 07 Juni 2006, 15:35:46 »
Jeg bor i en gate med 30 sone, hvor gjennomkjøring er forbudt.
Noen hundre meter lenger bort er det en riksvei, men det er ingen grunn til at kattene skal forville seg bort dit - det er altfor mye fristende i nabolaget her, og altfor mange stille og rolige andre gater å tusle rundt i.
Før bodde jeg altfor nærme en stygg vei, nå slipper jeg den bekymringen.

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 07 Juni 2006, 15:37:07 »
Hos oss er det ofte mye trafikk i ferier og sånt,mange som kjører indre veien for å slippe E 18 feks.
Fastboende ungdommer....enkelte kjører som villmenn.  :(

Aino

• Gjest
« Svar #4 på: 07 Juni 2006, 15:42:27 »
Jeg bor noen kvartal unna riksveien. Der det er stor trafikk og til tider uvettig kjøring.
Her jeg bor er det et stille boligfelt, med lite trafikk. Men kan aldri tenke meg å slippe småpusene mine alene ut alikevel.
Er hysterisk redd for mine puser!

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Juni 2006, 15:47:19 »
Jeg bor nærme veien... Kun innekatter...

« Siste redigering: 07 Juni 2006, 16:01:24 av UP »
"Handling betyr mer enn ord..."

Linda

• Gjest
« Svar #6 på: 07 Juni 2006, 15:49:46 »
Jeg bor i et relativt rolig nabolag, men litt trafikk er det jo. Hovedveien er heller ikke så fryktelig langt unna. Allikevel er det helt uaktuelt for meg å la kattene være ute, bl.a.  fordi det er så utrolig mange katter i området her. Sikkert minst en i hvert hus... Og de ser ikke spesielt friske og velstelte ut, så jeg vil ikke risikere at mine katter blir smittet av skumle sykdommer.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 Juni 2006, 15:56:34 »
Jeg bor i sentrum og desverre så er huskattene mine vant til å være ute om dagen. Det er veier overalt, men akkurat her er det en enveiskjøring, men det er trafikerte kryss like bortenfor.
Så er veldig redd for at de blir påkjørt, men sålangt har de vært flinke å unngått bilene.
Siste pusen min er en Balineser, og hun har alltid vært innekatt og skal bli forbli det. Ikke at jeg gjør forskjell på de, men hun har ikke fått smaken på utelivet sånn som de, og det skal hun ikke få heller.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 07 Juni 2006, 16:28:07 »
Bor heldt i enden av en LANG blindvei, med masser av skog bak huset! Så her koser Meeko seg ute så lenge han vil!  :love:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Sissel

• Gjest
« Svar #9 på: 07 Juni 2006, 17:15:31 »
Jeg bor landlig til, og de veiene som er her er det 30 km grense på. Noen hundre meter ned går hovedveien med 60 grense forbi her, 80 litt lengre bort. Sånn sett er jeg ikke så redd for å ha kattene ute. Men det yrer av rev her, og havørn... Dessuten, som Linda sier... andre katter, både kastrerte og ukastrerte.
Mine katter trives godt inne, og enda bedre nå som de har utegård  :icon_smile:

Sissel

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #10 på: 07 Juni 2006, 18:31:44 »
Bor i toppen av en bygning som ligger helt inntil hovedveien nå.
Når vi flytter i juli kommer vi lenger unna, men bor allikevel ganske nært...
Bare en liten gangvei gjennom "skogen" (ca.200m).

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07 Juni 2006, 19:23:27 »
jeg bor hvesiden av motorveien så utekatt er IKJE aktuelt!! pluss er det mangen katter så har blitt påkjørt i nabolaget.. så det står skrevet døden her borte jah

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07 Juni 2006, 23:20:13 »
Har 60 sone ved siden av innkjørslen vår,men vi bor innerst i veien.
Snuppene kan få lov til å være ute med tilsyn av morog far,men ellers sitter de oppe på verandaen i 2.etasje.
Skal forhåpentligvis få bygd kattegård i sommer til de.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08 Juni 2006, 00:34:06 »
Bodde ca 5 meter fra veien før ( med 50 sone, eller det vil si 80 sone for mange lokale duster  :icon_mad: ) Nå bor jeg 1,3 km fra en vei med 50 sone, og 1,8 km fra E39, bor helt i toppen av en lang, lang bratt bakke med masse skog hele veien, men er mest skog på øvre halvdel av veien heldigivs. De som bor her er småbarnsforeldre for det meste, og ellers så vrimler det av katter, kaniner og hunder. Ungene leker i veien så de fleste kjører i 20-30 km timen her oppe. Ikke så mye trafikk heller når man bor i enden av en vei  :icon_smile:

Kattene går ute når vi er hjemme, men vi roper dem inn med jevne mellomrom om de ikke viser seg på et par timer  :icon_frown: Klokka 8 på kvelden er det senese de får være ute nå på sommeren, merker det er verre å få dem inn på kvelden enn på dagen hehe, er vel mye mer spennende ting som skjer da  :humre:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Nova

• Gjest
« Svar #14 på: 08 Juni 2006, 00:36:48 »
Ja, jeg bor nærme veien, men bare foran huset. Bak er det rolig nabolag og begge sider av huset. Shango er ikke ute på den tiden det er mest trafikk. Har aldri blitt påkjørt noen katter her før, men man vet jo aldri.

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #15 på: 08 Juni 2006, 00:38:46 »
Her jeg bor er en blindevei. Så det er lite trafikk. Og de fleste som bor her er så gamle og dem har ikke bil heller. Så den som kjører her mest er vel meg :fnis[1]: Og hjemmetjenesten som kommer jevnlig til de gamle

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08 Juni 2006, 09:15:25 »
Vi har et hus i mellom oss og veien, men der er det 80 i fartsgrense,dvs at folk kjører i 110.... :icon_mad:
Vi har mistet tre katter på den måten etter at vi har flyttet hit, så nå er kattene bare ute med tilsyn. Jeg vil helst at de skal være inne puser, men gubben mener det er dyreplageri. Jeg mener nå at det er mere dyreplageri å kjøre på dem jeg da....
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08 Juni 2006, 10:18:41 »
Bor ca 200 meter unna hovedveien. Bor i enden av en vei hvor det er kun meg og huseieren min som har hus på samme gårdsplass, i tilegg er det en barneinstutisjon her. Så er minimalt med biler som kjører på denne veien iallefall.
Vi har også stooooor gårdsplass.  :biggrin:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08 Juni 2006, 17:53:31 »
Bor rett ved hovedveien, pluss butikker og andre små veier rundt, så her er det ikke aktuelt. Men det er mulig Ozzy blir utekatt igjen når vi flytter lengre opp i bygda, der er det mer landlig, og masse skog. Shakira kommer aldri til å bli utepus, så utegård må skaffes da. Men det kommer de helt sikkert til å elske!  :jippi[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08 Juni 2006, 20:06:03 »
Vi bor i et rolig nabolag med lite trafikk. "Hovedveien" (veien i byggefeltet) går ca 20 meter nedenfor huset( hovedveien er ca 500 meter ned bakken) men det jeg bekymrer meg for er den ene naboen ovenfor oss som kjører en liten anelse (!!!)  fort forbi huset vårt for å komme ned på veien. Vurderer å sette opp et skilt; "Kjør rolig, her bor det katter som løper ut i veien. Skulle du komme til å skade noen av kattene så nåde være med deg".  Desverre vil skiltet bli bittelitt for stort med all den teksten....   :fnis[1]:

Den andre veien bekymrer meg ike så alt for mye over (en liten anelse kanskje). Det er utrolig mye barn i dette nabolaget så bilene kjører veldig rolig, tak og pris. Jeg kan ikke tenke meg å bo noen annen plass med kattene, det måtte i såfall blitt ute på landet langt fra allfarvei....