Tror mange av disse kattenes myter også spiller inn.
Trist men det er fakta.
Men det er utrolig mange som ikke vet noenting,nettopp fordi dem ikke setter seg inn i ting,tenker ikke lenger enn meteren forran seg.
Så er det generasjonene,foreldrene mine har alltid vært gode med dyrene opp igjennom-----pappa er oppvokst med gård og har hatt diverse før jeg kom.Hestene opplevde ikke jeg,men jeg opplevde hundene.
Selv om vi ikke ble lært opp til å gå til dyrlege med kattene opp i gjennom så sant dem ikke hadde vondt var syke....dem kjørte meg om kattene trengte å bli sjekket feks for midd i øret,det slet ene huskatten vår med for mange år siden.
Jeg er glad jeg kom inn i oppdretterverden jeg,og ikke minst katteforum verden.
Der lærer en utrolig masse,men så må en også ha interessen for det.
Så er det vel også hva en bruker kattene til?
Hos oss er det masse gårder,og kattene blir brukt mer som musefangere,og for det alltid hører med en katt på gården.
Selvsagt ikke kastrert eller vaksinert osv.
Og mange slappe holdninger om at en katter er bare en katt.
For å få opp statusen på kattene i 2006 må alle katteiere bli flinkere til å kastrere,vaksinere osv.
Dyrlegene må også bli flinkere til å opplyse,ikke være redd for å blande seg inn fordi det "bare er en katt".
Så burde det kreves at ingen katter var gratis,men det er nesten umulig å realisere.
Men staten har også litt skyld syns jeg.
Dem burde gjort noe med reglene rundt hushold og katter, jeg mener når dem kan forby enkelte hunderaser så....