Skrevet av Emne: Tungpust?  (Lest 3279 ganger)

ellenh

• Gjest
Tungpust?
« på: 06 Juni 2006, 21:44:02 »
Ulla "snorker" ofte når hun puster, for det meste når hun hviler. Hun har vært sånn lenge, men det virker ikke som noe som plager henne. Det virker heller ikke som hun ikke får nok pust eller som hun er syk. Det høres ut som om hun er tett i nesa. Kan dette bety at hun er tungpust? Er det noe jeg bør sjekke opp?
Tror ikke hun er forkjøla for hun er i fin form som alltid. Det er en del støv-forurensing her, kan hende er det for mye støv for henne?

Blir veldig glad for svar.

Nova

• Gjest
SV: Tungpust?
« Svar #1 på: 06 Juni 2006, 21:49:40 »
Klart det. Katter kan jo også få irriterte slimhimmer... Men er hun utekatt? Husker ikke... Det første som slo meg var at hun han ha fått et lite stikk et sted som har gjort at hun kan ha hovnet opp...

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 06 Juni 2006, 23:48:55 »
Cali kommer også med mange merkelige lyder når han sover,han vet jeg det ikke er noe galt med.

Nero snorker verre enn en mann,men kanskje anderledes med hunder?

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 07 Juni 2006, 12:27:42 »
Det er ikke bare når hun sover. Snorking hadde jeg ikke reagert på, det er jo relativt vanlig. Dette er når hun bare ligger og slapper av men er våken.
Hun har ikke fått noe stikk slik du foreslår, Nova.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 07 Juni 2006, 13:12:34 »
Hadde skjønt det om det var snorkelyder, men du kan ikke ta en telefon til vet. da å spørre?
Det er sikkert ikke noe farlig.

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Juni 2006, 13:18:00 »
Venninen min har en katt som snorker sånn. Hun fikke beskjed av vetrinæren at det var fordi katten var overvektig.
"Handling betyr mer enn ord..."

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 07 Juni 2006, 13:32:17 »
Lille Ulla min er langt fra overvektig. Faktisk prøver jeg å feite henne opp litt :biggrin: , hun er så tynn at. 

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 Juni 2006, 13:34:11 »
Bare en ide  :wink[1]:
"Handling betyr mer enn ord..."

Aino

• Gjest
« Svar #8 på: 07 Juni 2006, 14:46:03 »
Husk, nå sier jeg ikke ting for å skremme. For dette er jo ikke farlig i det heletatt.

Men jeg har en venninne som har en katt som hadde det på samme måten som du beskriver. Og etterhvert begynte også katten å hoste.

Katten hadde hovne mandler og ble satt på en antibiotika kur. Og etter det frisk som en fisk :jippi[1]:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 Juni 2006, 20:05:22 »
Kanskje det følger med navnet?  :fnis[1]:
Min Ulla snorker når hun sover, kommer med lyder "puster høyt" når hun ligger og slapper av. Dette har hun gjort så lenge jeg kan huske.
Snorking hos katter kommer oftest av samme årsak som snorking hos mennesker.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07 Juni 2006, 23:44:17 »
Venninen min har en katt som snorker sånn. Hun fikke beskjed av vetrinæren at det var fordi katten var overvektig.

Hm, Ozzy er overvektig, og han puster ganske tungt, hører han godt, på avstand....

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08 Juni 2006, 07:29:46 »
Cali kommer også med mange merkelige lyder når han sover,han vet jeg det ikke er noe galt med.

Nero snorker verre enn en mann,men kanskje anderledes med hunder?

Wacko, hunden til mamma høres også ut som en voksen mann når han snorker :icon_neutral: