Skrevet av Emne: Kattunger - legge på seg  (Lest 547 ganger)

Attack`s

• Gjest
Kattunger - legge på seg
« på: 03 Juni 2006, 17:47:28 »
Må bare fortelle dere dette,dere som har kattunger.

Mine kattunger har veid det jeg syns er litt under i forhold til deres fødseles vekt.
Det startet etter dem begynte på fast føde.
Etter å ha byttet for...eukanuba som jeg bare skal bruke opp,blandet med RC kittens samt hills kittens som vil bli blandet med RC kittens,rett og slett for å bruke RC opp...
Etter 3 dager legger dem på seg igjen sånn som dem har pleid og mere til pga det  :icon_smile:

Jeg kommer stadig til å bruke RC til de voksne kattene,men heller i fremtiden supplere med annen kattungemat til kull.Blande slik at magene ikke får sjokk når dem reiser i nytt hjem.Men det pleier ikke være noe problem,for jeg sender gjerne med både GEM og mat pg kattunge.

Valentino syns jeg har ligget 100g under det jeg ville og dem andre 50.For tiden er det Killah Babe som veier mest.

Ikke det at RC er galt,kittens-RC men bare en liten tankevekker ,dersom du ikke syns kattungen din legger nok på seg.
Disse er nå 6.5 uker.

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Kattunger - legge på seg
« Svar #1 på: 03 Juni 2006, 18:17:32 »
Nå har ikke jeg veid mine, men de er trill runde så jeg tror ikke det er noe fare.
Har gitt det det nye vårforet til Iams og har også brukt litt av Eucanuba sitt kittens for.
De legger i allefall veldig godt på seg av det her i huset.

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 03 Juni 2006, 18:25:28 »
Dem har hatt kjempe apetitt her i huset fra dag 1.
Kiss hadde masser av melk.
Det var når dem begynte med fast føde jeg syns det ble så rart.
For dem spiste jo,og får boksemat og menneskemat...bittelitt.
Men ikke så dem skal bli mette og ikke spise tørrfor.

Dem er ikke tynne her heller,og jeg har latt være å veie dem etter 2 uker,og veide dem for morro skyld tidligere i uken.
Jeg vet en venninne som har en NFO som var "liten og tynn" ( kjøpt kattunge). Han var lik mine,spiste men la ikke på seg nok.

Mente det mer som en opplysning om å tenke på å bytte for,dersom kattungene ikke legger på seg tilfredstillende av det foret dem får.

Mine tar tydligvis til seg næringen på en helt annen og bedre måte med å bytte for.
For jeg vet at noen kattunger er ikke utviklet nok til å ta  til seg fast føde på optimal måte da tarmene ikke er helt i rute mht utviklingen.
Disse begynte jo før dem var 4 uker,og jeg vet det er veldig tidlig.
De forrige 2 kullene her begynte å legge på seg godt når dem begynte på fast føde... som var RC kittens.

Men jeg er nå lykkelig.

Heretter vil det være  RC baby kittens for å lære fremtidige kull å spise,og et annet godt kittensfor å supplere med i oppveksten sammen med RC sitt.

(jeg har en fet kastrat også ved navnet Felix....nedkommer med 7-linger om et par uker  :hihi[1]: )

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #3 på: 03 Juni 2006, 18:28:45 »
Siden du skrev ditt tips så tenkte jeg kanskje noen kunne dra nytte av mitt tips også.  :biggrin:
Hva slags type for tror jeg nesten er forskjellig på alle kull jeg har hatt. Det blir det samme som hos oss mennesker, noen legger på seg av potetgull andre ikke.
Jeg spiser potetgull f.esk når jeg skal slanke meg. 1 uke uten potetgull betyr faktisk 1-2 kg pluss på vekta hos meg.

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 03 Juni 2006, 20:54:32 »
Hodet mitt var ikke helt med tidligere i dag  :fnis[1]:
Heldig du som kan spise chips.

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #5 på: 03 Juni 2006, 20:57:51 »
Jeg og spiser chips, men jeg tror ikke jeg blir slankere av det. men jeg blir heller ikke fetere :fnis[1]: