Skrevet av Emne: gummistrikk  (Lest 2287 ganger)

Utlogget mayla

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
gummistrikk
« på: 03 Juni 2006, 15:13:01 »
Hei.

Jeg bare lurer på om det er farlig for katter å spise gummistrikk? Den ene katten vår elsker både å leke med og spise gummistrikk...

Attack`s

• Gjest
SV: gummistrikk
« Svar #1 på: 03 Juni 2006, 15:22:29 »
Holdt slike ting langt vekke fra katten,det kan sette seg i tarmen og gi forstoppelse og det som verre er.
Ikke alltid det kommer ut samme veien det kom inn eller paserer greit gjennom tarmen.
Samme gjelder tråder og pakkebånd.

Du bør finne andre ting den kan leke med.
Feks lage aliminiums kuler,trådsneller uten tråd på,noen liker doruller  :fnis[1]:

Og om du vil ha katteleker på dyrebutikk,pass på å rive av ting som er limt på leken,slikt kan også være farlig.

Det finnes en tråd her om en katt som spiste en katteleke....i gummi.
Skal se om jeg finner igjen den tråden til deg.

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 03 Juni 2006, 15:24:17 »

Utlogget mayla

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 Juni 2006, 15:28:37 »
Jeg gir ikke kattene gummistrikk å leke med, men noen ganger finner de ting, i bunnen av poser, esker eller andre ting de klarer å grave frem. Og idag klarte de å finne en strikk oppi en eske med ting vi hadde rydda bort.

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 03 Juni 2006, 15:31:18 »

Den ene katten vår elsker både å leke med og spise gummistrikk...

Jeg svarte bare i forhold til det du skrev  :wink[1]:
Men ja, jeg fjerner slike gummistrikker omgående.Siden jeg ikke har bruk for det,så havner dem i søpla.

Utlogget mayla

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03 Juni 2006, 15:33:27 »
Så bra for kattene dine da, at du er perfekt.

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 03 Juni 2006, 15:36:23 »

Og hva betyde dette?
 :hihi[1]:
Dette er et diskusjons forum,et katteforum,jeg er lei meg for at jeg ikke gav deg et tilfredstillende svar, håper du får det fra noen andre da.
Beklager så masse  :biggrin:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #7 på: 03 Juni 2006, 15:43:01 »
Ja det kan være farlig, som regel kommer det gjerne ut igjen men det kan gå ille også. Så om katten din har spist en gummistrikk ville jeg holdt øye med avføring og almenstilstanden til katten.
Vår katt hadde i følge vår datter spist en hårstrikk og hun ble sikkelig dårlig på kvelden og siden vi trodde hun hadde spist en strikk dro vi jo så klart til vetten.
Det viste seg at det ikke var noe strikk og katta ble frisk igjen av seg selv oen timer etterpå, hva som feilte den vet vi fortsatt ikke den dag i dag.
Jeg vet det er vanskelig men så langt det lar seg gjøre hold strikkene unna katta. :biggrin:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 03 Juni 2006, 15:47:02 »
Ser du slike ting, så bare kast de med en gang. Ikke artig å dra til dyrlege med en katt som må opereres og det igjen koster 5000,- Dyr gummistrikk.

Min katt spiste en 50-øring. Hun holdt på å dø. Tar alt sånn alvorlig. Hadde jeg ikke hatt forsikring hadde undersøkelser og operasjon kommet på over 5000,-

Ingen grunn å ta på vei for i svarene dine. Vi prøver faktisk å svare på det du spør om. Er det farlig så er det farlig.
« Siste redigering: 03 Juni 2006, 15:50:01 av Heidi K »

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #9 på: 03 Juni 2006, 15:53:46 »
Ja gummistrikk er farlig, men det sier jo seg selv, det er jo ikke noe som er bra for hverken mennesker eller dyr å spise.
Så fjern alle småting som er så ssmå at katten kan sette i halsen eller spise, som ikke er spiselig ;D

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #10 på: 03 Juni 2006, 15:57:21 »
Sitat
Du bør finne andre ting den kan leke med.
Feks lage aliminiums kuler,trådsneller uten tråd på,noen liker doruller  
Jeg er med på alt unntatt aluminiumskuler, jeg antar du mener kuler laget av aluminiumsfolie. Kattungene biter og tygger på det meste, aluminiumsfolie er heller ikke noe særlig bra for kattetarmene. Jeg krøller sammen matpapir, kattene elsker det.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Attack`s

• Gjest
« Svar #11 på: 03 Juni 2006, 15:58:55 »
Jeg er med på alt unntatt aluminiumskuler, jeg antar du mener kuler laget av aluminiumsfolie. Kattungene biter og tygger på det meste, aluminiumsfolie er heller ikke noe særlig bra for kattetarmene. Jeg krøller sammen matpapir, kattene elsker det.

Har ikke hatt det problemet,men takk for rådet,skal legge det bak øret  :)

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #12 på: 03 Juni 2006, 15:59:33 »
Det var en unødvendig kommentar!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03 Juni 2006, 16:02:56 »

Signerer!

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 03 Juni 2006, 16:03:53 »

Er enig med at det var en unødvendig kommentar,men jeg tar det om et kompliment jeg.  :fnis[1]:
Tusen tusen takk  :neie:

Men nå sporer jeg helt av her, unnskyld  :icon_razz:

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #15 på: 03 Juni 2006, 16:40:08 »
Strikker er skummelt det. vår ene pus har en ekstrem fasinasjon for hårstrikker,så her må vi passe på at det ikke ligger noen å slenger for han spiser de opp.. Samme med halene på lekemuser...svisj...bort e er halen på en to tre..og da blir han jo såå deppa da for det er jo ikke noe gøy med en haleløs mus :icon_frown:

Attack`s

• Gjest
« Svar #16 på: 03 Juni 2006, 16:42:52 »
Strikker er skummelt det. vår ene pus har en ekstrem fasinasjon for hårstrikker,så her må vi passe på at det ikke ligger noen å slenger for han spiser de opp.. Samme med halene på lekemuser...svisj...bort e er halen på en to tre..og da blir han jo såå deppa da for det er jo ikke noe gøy med en haleløs mus :icon_frown:

Du har jo en utsatt rase  :icon_twisted:
Her måtte jeg legge vekk lammeskinnet for ellers hadde Secret spist det opp.  :hihi[1]:

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08 Juni 2006, 10:26:39 »
Jeg har bokstavelig tat måttet legge hekletøyet mitt på hylla etter at jeg fikk Kakao. Han er så tullete etter garnnøster at han er den resneste klisje! Og det hjelper ikke at jeg har lokk med krok på håndarbeidskurven, for han åpner den likevel....
Ajax UTEN Kakao -pusen!