Skrevet av Emne: allergivennlig  (Lest 2905 ganger)

hundedilla

• Gjest
allergivennlig
« på: 01 Juni 2006, 19:06:18 »
hei !! er glad i katter og har klikkertrent noen før, men nå har jeg sluttet å tåle dem (har heldigvis ingen nå).
noen katteraser som er allergivenlige ?? :icon_surprised:
og foresten er det noen fler her som klikkertrener kattene sine ??

mvh terriern vanilla & malin  :biggrin: :dobbellove: :dobbellove:

:x-fingre[1]:

Nova

• Gjest
SV: allergivennlig
« Svar #1 på: 01 Juni 2006, 19:27:45 »
Det finnes ingen katter som er allergivennlige, men det finnes katter som mange allergikere opplever å tåle litt bedre enn andre katter, f.eks Bengal og Sibirkatt. Disse har kort, glatt pels med mindre allergener i huden (det er ikke pelsen som gir allergi)... Svært mange allergikere tåler disse kattene!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 01 Juni 2006, 19:33:00 »
Alergipiller hjelper masse, det også vaske seg i fjeset og hendene etter å ha kost med katten :)

Lykke til!  :x-fingre[1]:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 01 Juni 2006, 19:35:41 »
Det kommer jo veldig an på om det er katteallergi eller pelsdyrallergi man har :icon_smile: Har man pelsdyrallergi er det (naturlig nok) de korthårete og hårløse rasene som er mest allergivennlig. Har man katteallergi er det hudceller og et enzym i spyttet til katten man reagerer på, og det har alle katter (muligens med unntak av Sibirkatten, men det ikke så vidt jeg vet verken avkreftet eller bekreftet enda). Katteallergikere tåler etter det jeg har skjønt ofte langhårskatter bedre enn korthårskatter, fordi man kommer nærmere huden på korthårskattene.

Ellers finnes det et middel (eller hva det nå er) som heter Petal Cleanse(?) som vissnok skal gjøre underverker om man vasker katten med det regelmessig :icon_smile:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 01 Juni 2006, 19:37:12 »
Noen sier at devon rex og sphynx kan være allergi vennlinge også.Vet om et par allergikere som har kjøpt devon med leveringsfrist tilbake til oppdretter og katten bor hos kjøper fortsatt etter 2 år.
Onkelen til sambo kan ikke være hjemme hos oss pga maine coonen og abyssineren han får reaksjon nesten med en gang han ser de. Men han kan sitte med en devon på fanget og kline den i fjeset. ???
Du må nesten bare prøve deg frem eller ta tester for å finne ut hva du er allergisk mot, er det pelsen eller er det det de skiller ut i huden du reagerer på?

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 01 Juni 2006, 19:38:17 »
Dette produktet er fantastisk mot allergi mot dyr!! :icon_smile:

http://www.zoosupply.com/xcart/product.php?productid=16216&cat=252&page=1

hundedilla

• Gjest
« Svar #6 på: 01 Juni 2006, 19:39:40 »
noen som har hjemmesider til opdrettere av noen av de nevnte rasene ??

Nova

• Gjest

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Juni 2006, 19:44:02 »
"Handling betyr mer enn ord..."

Linda

• Gjest

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 01 Juni 2006, 19:46:31 »
Nå skal jeg ikke være vanskelig eller snakke stygt om andre katteraser altså :fnis[1]: Men jeg har hørt at hårløse katter ofte er det verste som er for allergikere, siden allergenene oftest er i huden, i spytt og slimhinner...  Don't shoot me :412:   :hihi[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #11 på: 01 Juni 2006, 19:49:46 »
Nå skal jeg ikke være vanskelig eller snakke stygt om andre katteraser altså :fnis[1]: Men jeg har hørt at hårløse katter ofte er det verste som er for allergikere, siden allergenene oftest er i huden, i spytt og slimhinner...  Don't shoot me :412:   :hihi[1]:
Det er derfor hun må finne ut hva hun er allergisk mot, spytt, hud eller hår.

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 01 Juni 2006, 19:51:54 »
Yes! Ta en test du hundedilla! :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #13 på: 03 Juni 2006, 02:49:07 »
Med petal cleanse så kan en ha hvilken som helst katt....om en ikke er hyper allergisk.

Så bør en sjekke om en er allergisk mot kattesand.
« Siste redigering: 03 Juni 2006, 03:18:46 av (N) Attack's »

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #14 på: 03 Juni 2006, 07:17:37 »
hei !! er glad i katter og har klikkertrent noen før, men nå har jeg sluttet å tåle dem (har heldigvis ingen nå).
noen katteraser som er allergivenlige ?? :icon_surprised:
og foresten er det noen fler her som klikkertrener kattene sine ??

mvh terriern vanilla & malin  :biggrin: :dobbellove: :dobbellove:

:x-fingre[1]:
Uansett hvilken rase du måtte velge, er hyppig bading det viktigste "middelet" for å redusere risikoen for allergi. Bading fjerner både hudavskalling og løse hår.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France