Skrevet av Emne: Morsomme kattehistorier  (Lest 2110 ganger)

Siljepilje

• Gjest
Morsomme kattehistorier
« på: 01 Juni 2006, 18:34:21 »
Tenkte jeg kunne legge ut en tråd om morsomme kattehistorier, og håper at dere vil dele noen med leserne her.

Jeg begynner.

Svigermor og hennes nå avdøde samboer Gunvald, hadde for noen år siden en liten kattejente.
Hun var en skulderkatt, og elsket å sitte på skuldrene til Gunvald.

Hun var også med overalt, på bilturer, ferier og andre reiser.

En gang skulle de reise med ferja, og pus satt som vanlig på skuldera til Gunvald. Hun måtte jo være med opp i salongen, og det var kø for å komme inn døra. Alle ante fred og ingen fare, da en trailer plutselig fløytet . Pusi skvatt så fælt at hun hoppet fra skuldrene over til mannen foran og satte alle klørne sine i ryggen hans.
Han kvapp sånn at han brølte. :icon_lol: Stakkars fyr!!!
Gunvald beklagte seg så mye på vegne av pus, som nå lå og malte så fint i armen hans som om ingenting hadde hendt :whistling:
Liten stund etter skulle de kjøpe seg kaffe i kiosken, og da så de mannen med blodig skjorte... :fnis[1]:

Huff, jeg har kanskje litt makaber humor, men jeg synes faktisk at folk som støkker er kjempemorsomt... :humre:
Kan sitte og le meg ihjel av "la kamera gå" av folk som f.eks gjemmer seg i en søppeldunk og sier BØØØØ til folk som skal kaste noe...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Morsomme kattehistorier
« Svar #1 på: 01 Juni 2006, 18:37:32 »
 :icon_lol: :icon_lol: Stakar man  :icon_lol: :icon_lol:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01 Juni 2006, 18:56:00 »
 :icon_lol:
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01 Juni 2006, 19:08:16 »
Vel, klipte nettopp broren til venninna mi. og for hver hårlokk som falt i gulvet, var det en som forsvant.
Mice trodde vel sikkert det var mus eller noe.. stakkars uvitende innekatt..
Annette & Mice

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 01 Juni 2006, 19:48:03 »
Jeg er sånn som ler av den samme type skremme greiene som deg Silje.
Etter 10 år som saboere har endelig samboeren forstått at når jeg går å små flirer for meg selv en hel dag da er det noe puk i vente.Jeg kan gå en hel dag å tenke på hva slags puk skal jeg finne på nå også går jeg i allefall 5 timer å venter på rette momentet. Det beste jeg vet er å rope på samboer eller ungen ( og nå begynner jeg å le her for meg selv, tåler ikke tenke på det en gang) og be de komme fordi det er ett eller annet. Da står jeg gjerne bak døra eller et annet sted å gjemmer meg også hopper jeg frem og de skvetter like høyt hver gang. :icon_lol:

Husker spesielt en gag før Madde ble født. Da bodde vi i ei blokk med skråtak blandt annet inne på badet. Jeg sa hade om morran og gikk ut døra, men så måtte jeg bare på do en kjapp tur så jeg gikk inn igjen. Mens jeg da sitter på do som kanskje hadde maks takhøyde 2 meter så kommer det en trøtt samboer som skal hoppe i dusjen.
Han ser jo ikke meg som sitter på do så jeg klyper han lett i rompa og en mann på 190 som da hopper himmelhøyt og 2 meter undertaket er et syn jeg aldri kommer til å glemme. Godt jeg allerede satt på do ellers hadde jeg pissa på meg av latter.
Må legge til at han hater å bli skremt og jeg får alltid de skyllebøttene, :icon_mad:  men gud så moro jeg har det.  :hihi[1]:

Laaaaaaaangt utenfor tema, beklager.  :icon_razz:

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 01 Juni 2006, 19:51:13 »
 :le[1]: :le[1]: Det finnes visst en liten jævel inni deg, Blairwitch :hihi[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #6 på: 01 Juni 2006, 19:52:01 »
Ja tror du meg det gjør vist det.  :icon_lol:

Linda

• Gjest
« Svar #7 på: 01 Juni 2006, 19:53:10 »
Uff, jeg synes alltid fryktelig synd på folk som blir skremt... Synes ikke det er morsomt i det hele tatt, blir bare trist på deres vegne :icon_sad: (Jada jeg vet det, jeg eier ikke humor :fnis[1]:)

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 01 Juni 2006, 19:54:13 »
Jeg har faktisk aldri i mitt liv skremt noen med vilje... Men det er fordi at når jeg skvetter selv, så blir jeg av ren refleks så dævens forbanna!!!! :icon_mad: :icon_mad:  :hihi[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 01 Juni 2006, 19:57:27 »
Jeg er sånn som ler av den samme type skremme greiene som deg Silje.
Etter 10 år som saboere har endelig samboeren forstått at når jeg går å små flirer for meg selv en hel dag da er det noe puk i vente.Jeg kan gå en hel dag å tenke på hva slags puk skal jeg finne på nå også går jeg i allefall 5 timer å venter på rette momentet. Det beste jeg vet er å rope på samboer eller ungen ( og nå begynner jeg å le her for meg selv, tåler ikke tenke på det en gang) og be de komme fordi det er ett eller annet. Da står jeg gjerne bak døra eller et annet sted å gjemmer meg også hopper jeg frem og de skvetter like høyt hver gang. :icon_lol:

Husker spesielt en gag før Madde ble født. Da bodde vi i ei blokk med skråtak blandt annet inne på badet. Jeg sa hade om morran og gikk ut døra, men så måtte jeg bare på do en kjapp tur så jeg gikk inn igjen. Mens jeg da sitter på do som kanskje hadde maks takhøyde 2 meter så kommer det en trøtt samboer som skal hoppe i dusjen.
Han ser jo ikke meg som sitter på do så jeg klyper han lett i rompa og en mann på 190 som da hopper himmelhøyt og 2 meter undertaket er et syn jeg aldri kommer til å glemme. Godt jeg allerede satt på do ellers hadde jeg pissa på meg av latter.
Må legge til at han hater å bli skremt og jeg får alltid de skyllebøttene, :icon_mad:  men gud så moro jeg har det.  :hihi[1]:

Laaaaaaaangt utenfor tema, beklager.  :icon_razz:
:le[1]: Ler så jeg griner her nå!! Ser det sånn for meg!! :le[1]:
« Siste redigering: 01 Juni 2006, 20:03:51 av Siljepilje »

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #10 på: 01 Juni 2006, 19:57:59 »

Siljepilje

• Gjest
« Svar #11 på: 02 Juni 2006, 00:34:14 »
Vet ikke om jeg har fortalt det før, men har en liten episode om Destiny her :fnis[1]:

Når jeg står på badet om morgenene og sminker meg, bruker Destiny ofte å hoppe opp på dolokket og se på.
En gang sto tilfeldigvis lokket oppe, og Destiny hoppet som vanlig opp...
Hun fikk i lufta øye på at det ikke var noe å lande på, så hun begynte å sprelle med bena. Hun fikk plassert forpotene på sidekantene og fikk samlet bakbena på midten, og stod sånn og vippet. Jeg fikk heldigvis tatt henne før hun falt i do, men jeg holdt på å le meg skakk :icon_lol: :icon_lol: Litt av et syn!
Da kom hun med et langt og klagende maaaaaau!
Dakars miss Klumsy :humre:
« Siste redigering: 02 Juni 2006, 00:51:55 av Siljepilje »

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 02 Juni 2006, 00:37:18 »
 :le[1]: Det samme holdt på å skje en gang jeg skulle ha vannbytte på akvariumet og tok av armaturet.., Men heldigvis gikk det bra... :icon_smile_pray:

Heidi K

• Gjest
« Svar #13 på: 02 Juni 2006, 00:37:59 »
Vet ikke om jeg har fortalt det før, men har en liten episode om Destiny her :fnis[1]:

Når jeg står på badet om morgenene og smoinker meg, bruker Destiny ofte å hoppe opp på dolokket og se på.
En gang sto tilfeldigvis lokket oppe, og Destiny hoppet som vanlig opp...
Hun fikk i lufta øye på at det ikke var noe å lande på, så hun begynte å sprelle med bena. Hun fikk plassert forpotene på ssidekantene og fikk samlet bakbena på midten, og stod sånn og vippet. Jeg fikk heldigvis tatt henne før hun falt i do, men jeg holdt på å le meg skakk :icon_lol: :icon_lol: Litt av et syn!
Da kom hun med et langt og klagende maaaaaau!
Dakars miss Klumsy :humre:

:icon_lol: :icon_lol:

Jeg ser det bare for meg!!  :hihi[1]:

Aino

• Gjest
« Svar #14 på: 02 Juni 2006, 01:31:33 »
 :icon_lol: :icon_lol:
Artig tråd..har sittet og humret og smilt.
Riktig så trivelig humor her ja.   :icon_smile:

En liten historie herifra som er nokså delikat.

Jeg har katter som følger etter meg hvor og enn jeg er. Og dem her høyt og lavt hele tiden.
Det var da PiaMia var 5 mnd gammel, at hun også skulle teste badelivet.

Mor satt i badekarret, trallet og sang. Og såpeskum å det hele var vel mer i overflod enn for lite.
PiaMia titter på mor, det gjør foresten alle. Koselig med selskap på badet 4 - 5 katter som følger med. Dem ser utrolig inteligente ut der de sitter. Blir nesten flaut  :icon_lol:

Men mens jeg sitter i badekarret, ramler PiaMia ned i do. Hun blir kjempeforskrekket, selvføgelig, men kommer seg opp ved egen hjelp.
Men hun gir seg liksom ikke, så etterhvert blir hun mer og mer nærgående badekaret. Helt til hun plutselig plumser oppi karret til meg, og forsvinner i alt skummet. Jeg falmer lenge før jeg finner en katt som ligner en puddel pga av skummet. Og hun som enda var våt og delikat etter å ha vært en tur i do.
Mektig brå avslutning på min kosestund i badekarret  :icon_lol:
« Siste redigering: 02 Juni 2006, 01:33:32 av Himmeltindens »

Siljepilje

• Gjest
« Svar #15 på: 02 Juni 2006, 10:09:23 »
 :icon_lol:...ser det for meg,ja :fnis[1]:

Atle hadde vært og handlet, og måtte så forferdelig på do da han kom inn, så han satte fra seg handleposene i gangen. Da han var ferdig og skulle ta i posehanken, spratt Lucky opp av posen og han hoppet himmelhøyt!! :icon_lol: :icon_lol:
Lo så jeg holdt på å tisse på meg!!!

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #16 på: 02 Juni 2006, 10:09:55 »
 :le[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #17 på: 02 Juni 2006, 10:45:49 »
Haha. Så mange morsomme historier.  :icon_lol: :icon_mrgreen:

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #18 på: 02 Juni 2006, 13:04:33 »
:icon_lol:...ser det for meg,ja :fnis[1]:

Atle hadde vært og handlet, og måtte så forferdelig på do da han kom inn, så han satte fra seg handleposene i gangen. Da han var ferdig og skulle ta i posehanken, spratt Lucky opp av posen og han hoppet himmelhøyt!! :icon_lol: :icon_lol:
Lo så jeg holdt på å tisse på meg!!!

Så kjekt når kattene finner på å skremme litt :fnis[1]:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #19 på: 02 Juni 2006, 17:37:00 »
For en morsom tråd :icon_smile:
Crazy har en tendens til å stå og synge på utsiden av baderomsvinduet.. "Mammaaaaaa... jeg vil iiiinn". når jeg åpner, hopper hun ned i badekaret, som står rett under vinduet, videre opp av badekaret, og ut i stua...
Denne dagen hadde jeg selvfølgelig tatt meg et bad. Badekaret var fullt av vann, og Crazy hoppet fra vinduet, og rett opp i vannet :whistling:
Jaggu, kunne katta fly!  :icon_eek: Jeg er sikker på at ho hoppa 2 meter, og fløy ut av vinduet igjen :fnis[1]:
Litt senere gikk jeg ut, ho satt på trammen, og jeg ville jo ha jenta mi inn. Vakke snakk om!!!!!!!! Ho overså meg totalt, dritsur :hihi[1]:

Minus elsket vesker når han var liten, og jeg hadde en venninne på besøk en dag.
Vi hadde pratet i timer, og når hun gikk, kom hun etter noen minutter inn igjen og sier: "Det er ikke noe du savner, vel, Miriam?" Oppi den store veska hennes, lå Minus og sov, like godt ;D
Han er så herlig :love: