Skrevet av Emne: kattedo i bil??  (Lest 475 ganger)

JP

• Gjest
kattedo i bil??
« på: 01 Juni 2006, 13:18:47 »
Avreise snart og lure på om dere bruker å ha med kattedoen når dere reiser med katt? Mamma har skaffet masse slike sugeunderlag, er det nok å ha det inni buret også heller skifte jevnlig?

Linda

• Gjest
SV: kattedo i bil??
« Svar #1 på: 01 Juni 2006, 13:25:17 »
Hvor lang er turen? Katter er som regel flinke til å holde seg, så det burde ikke være noe problem. Jeg pleide å ha en liten dokasse i bilen på veldig lange turer (10-12 timer), men det var ingen interesse for å bruke den. Mitt inntrykk er at kattene trives best på langturer om de får ligge i fred og sove :icon_smile:

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 01 Juni 2006, 13:26:24 »
Om du velger å bruke sugeunderlag, så vil jeg anbefale deg å ha en avis under. Men pusen din greier sikkert å holde seg. :icon_smile:

JP

• Gjest
« Svar #3 på: 01 Juni 2006, 13:33:01 »
8 timer ca, og det er to puser... skal prøve å huske å ha med meg aviser å legge under da.. eller jeg kan ha flere sugeunderlag oppå hverandre :icon_smile:
Kanskje ha med et kattedo i tilegg da, for å være helt sikker :icon_frown:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 01 Juni 2006, 18:39:09 »
Ta med en kattedo! Kattene liker ikke å gjøre fra seg der de ligger. Vanligvis vil de holde seg, men det kan tenkes at de får behov for å gå på do.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 01 Juni 2006, 18:51:14 »
Jeg er enig med Marit.. Uten doen blir nok det for katten som å gjøre fra seg i senga liksom. Det er nok best med doen hans som han kjenner igjen. Han skjønner kanskje ikke at de sugegreiene er til å tisse på heller, så da risikerer du at han tisser på seg selv istedet eller på setetrekket, og det er jo IKKE kult, liksom...

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 01 Juni 2006, 19:35:39 »
Vi har alltid med en do i bilen når vi skal på langtur - ikke alltid den blir brukt, men søren meg grei å ha!

Selvfølgelig bestemmer Frost seg for å gå på do en halvtime før vi er fremme ca - det er sååå typisk  :biggrin:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 02 Juni 2006, 13:03:36 »
Jeg hadde ikke med kattedo til Felix og Lulu da vi reiste mange mange timer med toget til Moss i fjor høst.Dem kniper igjen uansett så.
Men katter er så forskjellige.
En venninne av meg har med en do som står på gulvet,så stopper hun å slipper kattene ut i bilen,så går dem på do om dem føler for.