Skrevet av Emne: Kattungehjelp  (Lest 692 ganger)

ellenh

• Gjest
Kattungehjelp
« på: 30 Mai 2006, 19:39:39 »
Jeg fortalte for en stund siden om det eldre ekteparet med kattunger jeg kom utfor på jobb. Jeg hadde så lyst til å ta til meg den ene, men dette var da Ulla tissa inne og jeg fikk råd om å vente til Ulla blei husrein igjen.
Ekteparet har fortsatt kattungene, de er 15 uker nå. De sliter veldig med å få gitt dem fra seg, og snakker om at de kanskje må avlive dem til slutt. Noe sånt går selvsagt ikke an, så nå har jeg lagt ut annonser for dem på finn.no og dyrenett. Håper det gir resultater for jeg orker ikke tanken på at de skal avlives. De er jo helt nydelige, spretter rundt og storkoser seg. Jeg snakket med FOD men de hadde ikke muligheten til å ta dem inn før kanskje til høsten. Da bare kanskje.

Jeg føler på en måte at dette er å gå litt utover ansvaret mitt i hjemmetjenesten, men nå er jeg jo ferdig i praksis der og jeg gjør dette som privatperson.
Jeg bare synes det er så synd, det er ikke lett for dem å ordne opp i dette. Kattemora er i hvertfall kastrert nå da. Og så fikk jeg overtalt dem til å vaksinere de små, noe de sa ja til. De har ikke mulighet til å gjøre det selv, vi snakker aldersdemens og ustø bein, så i morra eller torsdag tar jeg med meg de små til dyrlegen for en sjekk og vaksine.

Det er ikke noen her som har lyst på en liten trønderpus da  :whistling:
« Siste redigering: 30 Mai 2006, 19:49:19 av EllenH »

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Kattungehjelp
« Svar #1 på: 30 Mai 2006, 21:24:32 »
Kjempeflottt av deg å hjelpe dem med dette!  :icon_smile: Vet ikke av noen som ønsker seg katt nå, men skal i allefall si ifra om jeg kommer over noen.  :wink[1]:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #2 på: 30 Mai 2006, 21:27:26 »
Skal forhøre meg litt på jobben jeg!  :icon_smile:
Hvordan ser de ut? Kort eller langhårede?

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 30 Mai 2006, 21:33:03 »
Supert! Den ene er korthåret mens de to andre er semilanghåret.
Jeg regnet jo ikke med at noen her ville ta noen av dem da, jeg ville helst bare fortelle historien. Det at folk faktisk tar til seg det man sier og ikke bare kjører på med avlivning eller gir dem vekk tidlig. De hadde jo gitt vekk to av kattungene da de var 7 uker, men beholdt resten såpass lenge fordi jeg sa at det var det beste.
Nå har jeg jo også lagt ut annonser på finn.no og dyrenett, så jeg håper på napp der.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #4 på: 30 Mai 2006, 23:00:09 »
Så flott at du hjelper dem!!
De vet vel ikke hvordan de skal få annonsert kattungene, og hvor det er størst sjangs for å få "napp", så det er supert at du setter inn annonser!
Jeg er sikker på at de før eller siden kommer til å få seg et godt hjem! :icon_smile:
Du har fått en takk fra meg fordi du er så snill mot dem!

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
« Svar #5 på: 31 Mai 2006, 07:23:47 »
Havde jeg boet i Norge, ville din indsats her på forum, for at få killingerne ud i gode hjem, fået mig til at modtage een af dem. Derfor har jeg takket dig  :biggrin:
MVH Lone

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 31 Mai 2006, 10:31:43 »
Så hyggelig Siljepile og Khin-Mya! Tusen takk!

ellenh

• Gjest
« Svar #7 på: 31 Mai 2006, 12:55:27 »
Nå har jeg snakket med ekteparet og de har fått både telefoner og besøk av folk som har sett på kattungene. Det gikk fort! De er ikke gitt bort enda, men det er flere som er interesserte og annonsen ble tross alt lagt ut i går ettermiddag. Nå blei jeg optimistisk!

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31 Mai 2006, 12:58:14 »
 :x-fingre[1]:
Så flott da! Da kan det se ut til at ting ordner seg.

ellenh

• Gjest
« Svar #9 på: 31 Mai 2006, 18:25:42 »
Det renner inn med mail her  :jippi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #10 på: 31 Mai 2006, 18:28:25 »
Så bra!!  :jippi[1]: og så snill du er som hjelper !!  :jippi[1]: *Sende en takk til*
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 31 Mai 2006, 19:13:10 »
 :jippi[1]: ÅH! så bra! Virkelig bra gjort :jippi[1]:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #12 på: 31 Mai 2006, 20:32:47 »
Flott innsats!! :icon_smile:
Kattungene kommer nok til et riktig så godt hjem, skal du se!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01 Juni 2006, 21:00:10 »
Kjempeflott å lese at responsen er stor. Snart har de kommet til flotte familier hele gjengen skal du se.  :icon_smile:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #14 på: 01 Juni 2006, 23:32:23 »
Så utrolig bra at responsen er såpass stor, håper alle kommer til gode trygge hjem som kastrerer kattene sine. :icon_smile:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 02 Juni 2006, 17:41:16 »
Åh, så bra :icon_smile:

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 11 Juni 2006, 16:23:22 »
Da har jeg snakket med sønnen til ekteparet, som kunne fortelle at alle kattungene er gitt bort  :jippi[1]:
Jeg har ikke villet mase, jeg ringte jo hver dag etter at jeg la ut annonsen, så jeg har ikke snakket med dem før nå. Sist jeg snakket med dem sa mannen at de hadde nummeret mitt så de kunne ringe meg også, men jeg har ikke hørt noenting. Jeg synes jo det er litt spesielt at de ikke sa ifra til meg at alle var gitt bort, men det er nå så. Jeg er bare glad for at de har fått seg nye hjem og at de kunne leve videre! To av kattungene ble gitt bort til to søstre som også var naboer, så det var jo bare helt supert!
Jeg må si jeg stusser litt på at sønnen ikke kunne legge ut annonse på nett for dem, det var tross alt hans katt som fikk kattunger, og han er jo en godt voksen fyr som sikker veit hvordan internett funker. Føler at det var litt for lett å si at de ble sittende der og kanskje måtte avlive dem. Men det kan jo være grunner for det også, jeg skal ikke dømme.
Jeg er bare kjempeglad for at det har gått så bra, og de hadde hatt kjemperespons på annonsene mine! Selv om det ikke var bilder med eller noenting!  :jippi[1]:  :jippi[1]:  :jippi[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11 Juni 2006, 17:49:57 »
Så fint å høre at alle har fått nye hjem. Supert jobba med annonsene.  :icon_smile: