Jeg fortalte for en stund siden om det eldre ekteparet med kattunger jeg kom utfor på jobb. Jeg hadde så lyst til å ta til meg den ene, men dette var da Ulla tissa inne og jeg fikk råd om å vente til Ulla blei husrein igjen.
Ekteparet har fortsatt kattungene, de er 15 uker nå. De sliter veldig med å få gitt dem fra seg, og snakker om at de kanskje må avlive dem til slutt. Noe sånt går selvsagt ikke an, så nå har jeg lagt ut annonser for dem på finn.no og dyrenett. Håper det gir resultater for jeg orker ikke tanken på at de skal avlives. De er jo helt nydelige, spretter rundt og storkoser seg. Jeg snakket med FOD men de hadde ikke muligheten til å ta dem inn før kanskje til høsten. Da bare
kanskje.
Jeg føler på en måte at dette er å gå litt utover ansvaret mitt i hjemmetjenesten, men nå er jeg jo ferdig i praksis der og jeg gjør dette som privatperson.
Jeg bare synes det er så synd, det er ikke lett for dem å ordne opp i dette. Kattemora er i hvertfall kastrert nå da. Og så fikk jeg overtalt dem til å vaksinere de små, noe de sa ja til. De har ikke mulighet til å gjøre det selv, vi snakker aldersdemens og ustø bein, så i morra eller torsdag tar jeg med meg de små til dyrlegen for en sjekk og vaksine.
Det er ikke noen her som har lyst på en liten trønderpus da