Skrevet av Emne: Merkelige matvaner...uvant snacks  (Lest 2839 ganger)

Attack`s

• Gjest
Merkelige matvaner...uvant snacks
« på: 06 Juni 2005, 03:44:48 »
...
« Siste redigering: 06 September 2006, 22:10:06 av (N) Attack's »

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #1 på: 06 Juni 2005, 12:24:26 »
Nå måtte jeg jo le litt her, tror atte det må være arvelig for Appletini er som Kiss spiser alt han kommer over  :lol:  Mens Toulouse er egentlig litt kresen,han lukter på det å tenker nei fyy d vil vi ikke ha. Sånn var det jo me seifileen også,han er som unger de sier nei vi liker ikke det uten å ha smakt det. Så me den fisken så tok jeg av en bit å la på gulvet å da smakte han å det var godt joo. Så da var det rett på matfatet å spise fisk ja.
Tamlin er alteetene så han og Appletini er av samme alen. Tar jeg ut en hermetikkboks så står alle tre på gulvet å skriker for full hals VI VIL HAAAA  :zmile:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 06 Juni 2005, 12:39:15 »
Oscar her oss meg spiser rå sopp, må ikke være hermetisk.Doffen er nesten altentene, men marsmellows, rød seigmann, kavli sin rekeost, mais fra boks må ikke vare fersk.Nora elsker alt som har med is og yughurt. :sjokolade:

Så det er noen puser til her som liker rar mat.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 Juni 2005, 14:12:05 »
Salat og paprika er Yammy.  :lol:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #4 på: 06 Juni 2005, 14:27:06 »
her går det i å snike til seg jogurt så fort matmor har satt den ifra seg et lite øyeblikk.. samme med brødskive med ost på...da er de raske!!!

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 Juni 2005, 18:19:44 »
pusen vi hadde før elsket mandariner på boks  :engel:

Missy er ganske så kresen...holder seg til tørrfor (en skjelden gang reker,fløtepudding, roastbiff,rå karbonadedeig,ost,yoghurt)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06 Juni 2005, 18:48:56 »
Lille My og potetgull (Stjeler fra ungene hehehe)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
« Svar #7 på: 06 Juni 2005, 19:12:12 »
 Mye rare matvaner ute å går her ser jeg.

Psycho spiser ikke så mye rart han, men en ting han bare MÅ ha, det er Gjøvik Lompe! Skal jeg spise pølse, må jeg bestikke pusen for å få ha maten min i fred... Psycho skal ha lompe, buffy skal ha pølse.. Joda, de utfyller hverandre iallefall!

Ellers er kokt skinke godt, og melk med jordbær i da... Han sitter klar da jeg spiser puffet ris med melk og jordbær. Da får han en skje, så tar jeg en skje, og vi koser oss så fælt atte! hehe.

Ellers spiser han ikke så mye spes. Ganske kjedelig i kosten egentlig. Whiskas katte godbiter ig kattekyss er det beste han kan få... Samt alt uten om klumpene i bløtfor. hehe. klompene ligger igjen, mens sausen er slikket av.
 :?:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Juni 2005, 20:11:04 »
Før Crazy fikk kattungene, ville hun bare ha tørrfor, fisk, og litt tørrfisk innimellom... Nå spiser hun ALT!!! Må gjemme alt vi har i huset... Kan ikke ha potetgull stående eller noen ting.. Her om dagen hadde ho spist fyllet på et pizzastykke som lå på komfyren..  

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #9 på: 07 Juni 2005, 11:14:38 »
Pusene mine var helt gale etter min mat før. De spiste alt mulig; pizza, pølser, potetgull, godteri, ost, saltstenger, pommes frites, hamburgere, u name it..

Men det var da jeg var uviten, jeg ga de Kit e kat eller annet butikkfôr.

Nå får de Hill''s eller RC ;) Og de har blitt kjempekresne. De liker ikke våtfôr lenger en gang, kun de variantene med saus nå og da..
Det er ganske deilig. de drikker aldri fra melkeglasset mitt lenger, velter ikke kartonger, stjeler ikke maten min og går ikke inn i potetgull posene ;)
det eneste de liker nå (som jeg har merket) er egentlig kjøttdeig og tomatsuppe. Er helt sjokka over at de ikke liker ost lenger, de var helt gale etter det før!

Men men, det går helt fint for meg!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07 Juni 2005, 11:19:31 »
Garfield er temmelig kresen han, hvis han ikke spiser tørrfôr så er det sånn bløtfôr med masse saus, ikke de med gele nei, da går han bare vekk hehe
Han liker reker, kylling, skinke og sånne ting da, men roastbiff spiser han ikke f. eks :hæh: og ikke kokt fisk :flau:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget mayla

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 August 2005, 12:31:28 »
kattene mine eter stort sett alt de kommer over.  Igår stakk de av med nudlene jeg akkurat hadde kokt.

det eneste de ikke spiser er sterkt krydret mat, og tørrfisk...

men kan det da virke som om det er noe som mangler i foret? siden de spiser så mye annet, eller er det bare det at de liker å smake på alt mulig?

er "menneske-mat" sunt for katter?

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05 August 2005, 12:51:36 »
Tror det fort kan bli for mye salt i "menneskemat".

Litt rått kjøtt i blant er namnam!

Utlogget gunlaug

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26 August 2005, 23:49:32 »
Smokey elsker fisk og reker, de skyller jeg godt p.g.a. saltet.
Rått kjøtt smaker også godt.En dag jeg renset lever vi skulle
ha til middag var han oppe på kjøkkenbenken som en rakett og
slikket i seg blod og prøvde å få tak i en bit.:åhhhh: Jeg ga ham litt, men det var
visst litt for sterkt, for han sprang i kjelleren hvor han kastet opp stakkar.:cry:
En annen uvane han har er å slikke i seg fettet på stekepannen
(kaldt heldigvis), så jeg prøver og vaske den med en gang. Så jeg må
passe på hva han får i seg. Det godt å høre at andre katter kan være
rare i matveien :hilse:
Gunlaug

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 August 2005, 16:11:36 »
Hehe.. Ozzy spiser rå kålrabi han! Blir gal når jeg sitter og later som at jeg er sunn (knasker kålrabi på trass etter å ha vegd meg!) og da stiller han seg opp og "VIIIIIIIIIIL HAAAAAAAAAAAAA". Han er også veldig glad i ostepop og potetgull, kylling og fisk, skalldyr er også nammis. melk og fløte er også godt! Særlig fløterestene etter matmors jordbærorgie! Shakira vil ikke ha anna enn tørrfor og littegrann bøtfor, ho er fryktelig kresen av seg. Men hun er folen til å mase! Skal bytte til et bedre for, så kanskje hun får det hun trenger i kosten. Gamle katten min, Amadeus, som bor med pappa og søstrene mine spiser ALT. U name it, det går rett ned! hihi  :lol:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #15 på: 18 September 2005, 14:56:55 »
trudde at menneskemat ikkje er så bra for katter? eg har iallefall holdt pusen min unna det, han får berre litt kjøtdeig av og til som snop.
også syns eg at det er litt ekkelt om han skulle gå og stjele maten min. han gjer det når han ikkje har mat sjølv og om eg har glemmt ting på bordet, spesielt smør. og det er jo litt ekkelt om ein finn katte-tunge-sporer eller kattehår på smøret som ein skal ha på brødskive....
nei, eg trur at eg skal ikkje gje han anledning å få smaken på menneskemat. det kunne jo bli farleg og. Om eg held på å steike kjøt også skulle han til å stjele frå steikepanna....
heike

Attack`s

• Gjest
« Svar #16 på: 26 September 2005, 20:08:18 »
Jeg gir ikke mine katter store mengder med menneskemat,men lar dem få smake.
Syns deter stor forskjell på det.

"Lille" Kiss har idag smakt på lappe med brunost og jorbærsylt og fikk is til dessert :lol:
Bare hun får smake,så slutter hun å mase.

Kismet

• Gjest
« Svar #17 på: 15 Oktober 2005, 21:31:27 »
Skogkatten min er skummel, for han elsker sjokolade.
Han går fysisk, meget bestemt fram og snapper sjokoladen som er på vei inn i munnen din, eller snu ryggen til sjokoladen på stuebordet og han er der med èn gang....

Ellers så hopper han gjerne opp på benken og gir seg til å spise middagsrester/kjøttdeig med masse krydder og ketchup direkte fra panna, han går også i søpla og stjeler.

Han får IKKE lov, så han må voktes som en hauk når det er menneskemat i nærheten, det nytter ikke å forlate en tallerken med mat, vaffel eller hva det skal være på bordet, han forsyner seg så fort man snur ryggen til.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #18 på: 15 Oktober 2005, 21:55:04 »
Kraftbein er smaskens..  :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #19 på: 15 Oktober 2005, 22:13:12 »
Sitat fra: Kismet
Skogkatten min er skummel, for han elsker sjokolade.
Han går fysisk, meget bestemt fram og snapper sjokoladen som er på vei inn i munnen din, eller snu ryggen til skololaden på stuebordet og han er der med èn gang....

Ellers så hopper han gjerne opp på benken og gir seg til å spise middagsrester/kjøttdeig med masse krydder og ketchup direkte fra panna, han går også i søpla og stjeler.

Han får IKKE lov, så han må voktes som en hauk når det er menneskemat i nærheten, det nytter ikke å forlate en tallerken med mat, vaffel eller hva det skal være på bordet, han forsyner seg så fort man snur ryggen til.

Hahahhahhaha :lol:  så morsomt! Stilig katt da, eneste jeg har hørt om som spiser sjokolade!!! :åhhhh:  :roll: