Skrevet av Emne: Midlertidig hjem  (Lest 641 ganger)

ellenh

• Gjest
Midlertidig hjem
« på: 29 Mai 2006, 15:38:07 »
Som jeg har skrevet i Ulla og Augusts dagbok har jeg begynt som frivillig i FOD Trondheim. Vasker, mater og koser i kattehuset deres, som består av ett hus m/kattegård, to brakker m/kattegård og ett isolat. Det er veldig mange katter der og jeg forelska meg jo i minst 20 av dem. Alle venter på et hjem, og jeg vurderer nå å stille med midlertidig hjem. Men først må jeg høre hva dere kloke hoder tror:

* Kan det være en belastning for katten å først være på kattehuset, så komme til meg for deretter å komme til sitt nye hjem?
* Hva med mine katter, kan det være forvirrende for dem å få en gjest i huset som plutselig forsvinner igjen? Jeg tenker at de kanskje blir usikre på om det er trygt hos meg, kanskje de blir redde for at en ny katt bare kommer inn og overtar området deres.

Hva tror dere?

Heidi K

• Gjest
SV: Midlertidig hjem
« Svar #1 på: 29 Mai 2006, 15:42:50 »
Jeg har jo vært krisehjem - det blir vel noe ala det samme.

Jeg hadde jo noen betingelser, ingen hunnkatter da Frost hater damekatter f.eks.

Selvom jeg vil hjelpe mange, så går det ikke på bekostning av mine egne katter - så kynisk og egoistisk er jeg. Jeg vet hva Frost trives meg og ikke trives med, og at hun og Sivert har det bra er viktig. Og siden vi har så liten plass og ikke mulighet til å skille katter, har jeg derfor ikke krisehjem lenger (40 kvm).

Og for din del, hadde jeg tatt med Ulla sin oppførsel nøye i betraktnig før jeg tok inn en pus som bare er der midlertidig.  Jeg så Frost ikke hadde det så artig de dagene den nye katten var her. Gaute var her i 11 dager og hun godtok han såvidt de siste dagene. Hun hadde det ikke toppers de siste dagene.

ellenh

• Gjest
« Svar #2 på: 29 Mai 2006, 15:46:36 »
For meg er det selvsagt viktig at det ikke går utover kattene mine på noen som helst måte. Når jeg likevel tenker på dette på tross av Ullas oppførsel, er det fordi Ulla er så glad i andre katter. Hun synes det er veldig spennende og må alltid hilse. Jeg har aldri sett eller hørt henne knurre eller frese mot andre katter. Jeg skal likevel tenke nøye over det du sier, Heidi. Takk.

Tar veldig gjerne imot flere innspill.

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 29 Mai 2006, 17:21:22 »
Så flott at du stiller opp :icon_smile: Det er du som kjenner Ulla best, og det er jo flott hvis du kan få til dette. Likevel er det jo ikke trivelig for verken Ulla eller den nye pusen hvis de ikke kommer overens... Kan du ikke be om å få ta med katten hjem "på prøve" i et par dager?

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 Mai 2006, 08:54:47 »
Så flott :icon_smile:
Jeg vil gjerne være frivillig, jeg også, men det er liksom nesten 2 timer til Horten, der jeg er medlem :skjelveleppe:
Jeg har vært der et par ganger da... For å kose, og for å levere litt fôr og sand.
Synes du gjør kattene en kjempetjeneste :jippi[1]: