Skrevet av Emne: Når pus bæsjer eller tisser på gulvet??  (Lest 435 ganger)

JP

• Gjest
Når pus bæsjer eller tisser på gulvet??
« på: 28 Mai 2006, 22:30:58 »
Hva gjør dere når pus tisser eller bæsjer på gulvet og ikke i do kassen sin??

Nova

• Gjest
SV: Når pus bæsjer eller tisser på gulvet??
« Svar #1 på: 28 Mai 2006, 22:41:04 »
Plukk opp bæsjen og legg det tilbake i dokassen, er det riktige å gjøre. Sett så katten i dokassen, slik at han skjønner at DER skal det være :icon_smile:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 28 Mai 2006, 22:44:38 »
Når Meeko var på sitt verste, plukket eg opp bæsjen og la den i kassen og satte katten oppi kassen.. han skjønte det etter 4 dager..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

JP

• Gjest
« Svar #3 på: 28 Mai 2006, 22:46:21 »
Plukk opp bæsjen og legg det tilbake i dokassen, er det riktige å gjøre. Sett så katten i dokassen, slik at han skjønner at DER skal det være :icon_smile:

hehehe  :icon_lol: ja, jeg skjønner at jeg bør ta opp bæsjen da  :icon_lol: formulerte meg litt feil..
det var om de får noe straff jeg lurte på??
Det først rådet venninda mi kom med da jeg sa jeg hadde kjøpt meg to katter til var: ja du må huske å dytte snuten demmers nedi bæsjen vist de ikke bæsjer i dokassen sin!!!
Er det vanlig?
Har ikke så lyst å gjøre det...  :icon_frown:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 28 Mai 2006, 22:48:39 »
Nei, det var det folk gjorde før.. men det er feil..
Vist du tar ham på fersken kan du jo sprute vann på ham.. eller bør han ikke straffes, vertfall ikke om det er en stund siden, for da vil han ikke skjlnne ka han straffes for

Dette er verfall min mening..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 28 Mai 2006, 22:48:46 »
Det må du IKKE gjøre!!! Det er ekstremt FEIL........ Gjør som jeg sa. Bare sett katten i dokassa etter du har lagt bæsjen der, så ser katten selv at bæsjen ligger der. Hovedsaken er at i dokassa skal bæsjen ligge og det skjønner katten etterhvert... Du må aldri gjøre det venninna di gjør!

Linda

• Gjest
« Svar #6 på: 28 Mai 2006, 22:49:05 »
Straff?? Nei vet du hva :icon_mad: Venninna di er virkelig ute å kjøre hvis hun mener noe sånt.

Katter er veldig renslige dyr, og gjør voksne katter fra seg utenfor kassen er det veldig ofte et tegn på at noe er galt, enten psykisk eller fysisk. Det er kattens måte å si ifra på.
« Siste redigering: 28 Mai 2006, 22:50:36 av Linda »

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Mai 2006, 22:54:26 »
Hvis man stikker nesa til dyr i bæsjen vil de tenke at de får straff fordi de bæsjer, ikke på grunn av hvor de gjorde det... Legg derfor bæsjen i dokassa, og sett katten i dokassa etterpå slik at han lukter bæsjen i dokassa. Mest sannsynlig vil han grave over den :love:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 28 Mai 2006, 22:55:43 »
Tisse eller bæsje på gulvet? Hva er det?  :fnis[1]:

Her har det skjedd 1 gang og da var Frost syk og hun syns det var så fælt selv at hun ikke nådde doen, så jeg trodde hun skulle svime av i ren flauhet. Jeg vasket opp alt og ga henne en god kos og litt trøst.

Hun satt også utenfor døra til rommet doen sto på en gang i sikkert 1 time for å komme på do, Hans hadde stengt døra.. Så her i gården kniper vi igjen ja..  :fnis[1]:

Men straff skal de ikke ha! Og hvertfall ikke dytte nesa nedi - helt feil signaler.

Linda

• Gjest
« Svar #9 på: 28 Mai 2006, 22:59:50 »
Tisse eller bæsje på gulvet? Hva er det?  :fnis[1]:

Ja jeg skulle akkurat til å si det :fnis[1]: Den eneste gangen jeg har opplevd "urenslighet" her var en gang jeg hadde vært litt sløv med å tømme kassen, og huskatten min gjorde fra seg i askebøtta istedn :fnis[1]: Men katter som gjør fra seg på gulvet? Da er noe galt. Men mindre det da er snakk om en kattunge, som ikke har blitt godt nok opplært av mor (tatt for tidlig f.eks.). Sånne katter blir i mange tilfeller aldri helt renslige.

JP

• Gjest
« Svar #10 på: 28 Mai 2006, 23:04:25 »
Åh, takk og pris.. Ble så fortumlet da hun sa det -er det bare det du har å si liksom??

Jp bæsjet å tisset mye utenfor dokassen, til og med i sengen min bæsjet han  :ad[1]: Dette var nok fordi vi fikk han aaaaaaalt for tidlig. Det forandret seg etterhvert.. Syns å huske vi bare satt han i kassen da han gjorde det. Det hørtest veldig bra å legge bæsjen oppi doen også ja. :icon_smile:
Nå vil han ikke bæsje eller tisse inn i hele tatt, må ut..

Syns å huske jeg leste en plass, at du ikke skal straffe eller kjefte på dyret ditt for alt, men heller rose de når de gjør det rett.. eller noe sånt!!

Uansett takk for svar, da vet jeg hva jeg skal gjøre vist dette skal sje igjen. Og pina meg vist hun sier det en gang til så skal jeg jammen fortelle henne hva som er rett!!  :icon_mad:

JP

• Gjest
« Svar #11 på: 28 Mai 2006, 23:06:40 »
Tisse eller bæsje på gulvet? Hva er det?  :fnis[1]:

Ja jeg skulle akkurat til å si det :fnis[1]: Den eneste gangen jeg har opplevd "urenslighet" her var en gang jeg hadde vært litt sløv med å tømme kassen, og huskatten min gjorde fra seg i askebøtta istedn :fnis[1]: Men katter som gjør fra seg på gulvet? Da er noe galt. Men mindre det da er snakk om en kattunge, som ikke har blitt godt nok opplært av mor (tatt for tidlig f.eks.). Sånne katter blir i mange tilfeller aldri helt renslige.

Off, ja Jp var skikkelig ekstrem.. Ikke nok med at vi fikk han da han var 8 uker, men de bodde også på verandaen før vi fikk han. Der fikk de sikkert bæsje og tisse hvor de ville  :icon_frown:

Heidi K

• Gjest
« Svar #12 på: 28 Mai 2006, 23:08:29 »
Stakkars JP - godt han har det knall hos dere!  :icon_redface: