Skrevet av Emne: Fiskeolje (salmopet feks) vs selolje.  (Lest 1618 ganger)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Fiskeolje (salmopet feks) vs selolje.
« på: 28 Mai 2006, 20:04:17 »
Har lest litt her om fiskeolje. Nå har jeg akkurat fått tilsendt en flaske selolje til hunden. Den kan også brukes på katt. På flasken står det at selolje er bedre enn vanlig fiskeolje, da seloljen inneholder enda mer konsentrerte nyttestoffer. (antar enhver produsent skriver på sin egen flaske at den er den beste.. :fnis[1]:)

Så det jeg egentlig lurte på er om noen av dere har noen erfaring/kjennskap til selolje? Vet at det allerede brukes til storfe, travhester, trekkhunder og mennesker.

Er bra for bla ledd, fordøyelsen og forhindring av hjerte-kar sykdommer.+pels, står det her.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Fiskeolje (salmopet feks) vs selolje.
« Svar #1 på: 28 Mai 2006, 20:06:42 »
Svigerfar har tatt slike seloljekapsler mot Bechdrevs (vet ikke hvordan det skrives), og han merka bedring. Har hørt mye positivt om selolje, og at den er "sterkere" enn vanlig fiskeolje... :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 28 Mai 2006, 23:50:53 »
Har også lest masse positivt om den andre oljen,men så lenge jeg har salmonpet oljen og den virker etter mine ønsker,så trives jeg godt med den.

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
« Svar #3 på: 31 Mai 2006, 07:29:45 »
Vi har lige haft et rigtigt godt foredrag om kattens ernæring, i vores studiekreds, her i Herning.
Her fortalte foredragsholderen blandt andet, at man IKKE skal give sine katte Olie, vitaminer osv. hvis den ellers bliver fodret med et lødigt foder.

Årsagerne var mange, men for oliens vedkommende, opnår man oftest bare det, at foderet passerer hurtigerer gennem fordøjelsessystemet og dermed optager kattene ikke foderets næringsstoffer optimalt.
At give ekstra vitaminer kunne endog være sundhedsskadeligt.

Jeg hører dog til dem der giver mine katte malt tilsat vitaminer, både fordi de elsker det men også fordi jeg kan se at de trives ved det :-)
MVH Lone

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 31 Mai 2006, 15:25:28 »
Jo,men så mener så mange så mangt.
Noen mener det er bra,andre mener noe annet.
Nå viser det seg at Cali sin allergi var hormonell  :jippi[1]: ,noe jeg er svært lykkelig over.For kattungenes arv og ikke minst han selv. Han har ingen smerter mere.
Men jeg er også veldig glad for at en slik enkel olje var det som skulle til for å hjelpe Cali.
Nå brukes oljen kun på Felix som har like ømfintlig hud som sin matmor,ingen av dem andre har noe større behov for dette.

Noen katter kan bare ikke klare å ta nytte av hele maten dem får,eller så er maten for dårlig for enkelte katter,eller dem har en kropp som trenger tilskudd.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31 Mai 2006, 15:35:14 »
 :jippi[1]: Så flott at han ikke har det mere, han som fikk fæle sår stakkars. Håper lusa også ikke får noe tilbakefall. Om han ikke gjør det har jeg litt lyst å kverke veten  :fnis[1]: