Skrevet av Emne: Rompelukt  (Lest 2664 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Rompelukt
« på: 28 Mai 2006, 19:02:58 »
Ozzy har kraftig rompelukt, det lukter så ille at når jeg sitter i sofaen, og han står nedfor, så kjenner jeg det helt opp!!!  :icon_eek: Det er så ille at jeg orker ikke å ha han på fanget...  :ad[1]: Kan det være betente analkjertler tro? Skal ringe dyrlegen på mandag, men tenkte å høre hva dere tenker i mellomtiden...

Nova

• Gjest
SV: Rompelukt
« Svar #1 på: 28 Mai 2006, 19:09:42 »
Han har ikke noe avføring i pelsen du ikke har sett da? Litt sånn diare som kan ha feste seg eller noe?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28 Mai 2006, 19:11:12 »
Nix, ingenting. Det bare stinker av ræva hans, og det er ikke lenge siden jeg badet han heller, nettopp fordi det lukta av han. Og dagen etter badet så stinka han, IGJEN.... :(

Sissel

• Gjest
« Svar #3 på: 28 Mai 2006, 19:28:00 »
Ja, innholdet i analkjertlene lukter ille  :crazyII[1]:
Den "snille" dyrlegen jeg bruker stakk fingeren sin under nesa på meg etter å ha tømt en slik en, for å illustrere hvor ille det lukta. Jeg holdt på å dø  :ad[1]:

Sissel

Linda

• Gjest
« Svar #4 på: 28 Mai 2006, 19:31:35 »
For en slem dyrelege :fnis[1]: Min anbefalte meg å gå ut av rommet da hun skulle tømme analkjertlene på huskatten min, fordi det lukter så fryktelig...

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 Mai 2006, 19:35:39 »
Hvorfor skjer det egentlig? Har aldri hørt om dette før jeg begynte på katteforumer.

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 28 Mai 2006, 19:36:43 »
Jeg var i rommet da Ulla fikk sine betente analkjertler tømt, og fy fillern, det er det værste jeg noen gag har luktet. Men Catzy, det lukter ikke rumpe eller avføring. Det er en skarp, søt lukt.

ellenh

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Mai 2006, 19:38:42 »
Hvorfor skjer det egentlig? Har aldri hørt om dette før jeg begynte på katteforumer.
Dyrlegen min sa det f.eks. kan komme av at katten har hatt diare. Hvis katten har diare kan det komme til i analkjertlene og tilstoppe dem, og de blir betente. Det er mer vanlig i hundenes verden enn hos katter, og hvis problemet vedvarer kan det være analkjertlene må fjernes.

Sissel

• Gjest
« Svar #8 på: 28 Mai 2006, 19:39:06 »
For en slem dyrelege :fnis[1]:

Jeg var jo dum nok til å spørre om det luktet ille  :icon_frown:
Hun hadde vaska hendene, men lukta satt igjen i huden hennes  :whistling:

Sissel

Nova

• Gjest
« Svar #9 på: 28 Mai 2006, 19:44:13 »
Hva med hansker da?? :ad[1]:

ellenh

• Gjest
« Svar #10 på: 28 Mai 2006, 19:44:24 »
Jeg syns forsåvidt min dyrlege var slemmere, som ikke advarte meg! Jeg trodde jeg skulle besvime, SÅ ille luktet det. Jeg klarte ikke å spise på noen dager, det var som om lukta hadde brent seg fast i nesa mi. Å FØY, det er det ekleste jeg har vært med på!

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28 Mai 2006, 19:44:36 »
Dyrlegen min sa det f.eks. kan komme av at katten har hatt diare. Hvis katten har diare kan det komme til i analkjertlene og tilstoppe dem, og de blir betente. Det er mer vanlig i hundenes verden enn hos katter, og hvis problemet vedvarer kan det være analkjertlene må fjernes.

Okei takk for svaret  :icon_smile: Kjekt å vite hvordan det kan oppstå, selv om jeg håper kattene her slipper unna.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28 Mai 2006, 19:48:10 »
 :ad[1]: :crazyII[1]: Issa, men det er en litt søt, skarp lukt, er liksom ikke vanlig rumpelukt han har....  :icon_idea: Da er det dyrlege neste uke, og jeg skal IKKE være i samme rommet nei... ellers takk!!!  :ad[1]: Takk for svar. En ting bare: Kan man se disse analkjertlene? Er det som hull i rumpehullet på en måte? :icon_frown:

ellenh

• Gjest
« Svar #13 på: 28 Mai 2006, 19:51:26 »
De er på hver side av rumpehullet, men det er på innsiden. Man man putte inn fingeren og kjenne for å fastslå om det er analkjertelbetennelse eller ikke. Og det anbefaler jeg at du lar dyrlegen gjøre  :fnis[1]:  :wink[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 Mai 2006, 20:04:28 »
ÆÆÆÆÆÆÆÆSJ... ja det skal jaggu meg dyrlegen få gjøre. Jeg hadde en drøm om å bli dyrlege en gang, men den tanken slo jeg fort fra meg nå jahh!! yark... tenker jeg holder meg til hudpleier jeg nemlig. Da blir det dyrlege next på tåfisen vår, denne lukta orker jeg ikke. Er ikke mulig å ha han på fanget, for det stinker slik... Huffa meg..

Attack`s

• Gjest
« Svar #15 på: 28 Mai 2006, 23:52:56 »
Nero hadde betendte analkjertler en gang,jeg trodde nesen min datt av da dyrlegen tømte dem :-X