Hei.
Jeg lurer på noe som jeg håper dere kan hjelpe meg med.
Jeg har en ca 10-11 uker gammel hann-kattunge som er snill og leken. Den pleier å passe på å ikke ha klørne ute når vi "herjer" med den, men når den blir litt ivrig så biter og klorer han. Men det er sjeldent noe problem for han biter ikke hardt.
Men så har det skjedd noe merkelig av og til. En gang gav jeg ham en godbit. Mens han spiste den så jobbet jeg med noe i nærheten av ham og da knurret og freste han mot meg. Jeg syntes det var litt underlig så jeg gjorde ikke noe mer med det.
Men i går, en til to uker etter denne hendelsen så fikk han tak i en knapp som han absolutt ville leke med. Bare vi kom i nærheten av ham så freste han og knurret skikkelig. Han gjorde alt for å holde på knappen og løp med en gang vi kom for nært. Jeg var nødt til å kaste et pledd over ham, ta knappen fra ham, og stenge ham inne på badet. Etter ca 5 minutter så mjauet han og da slapp jeg ham ut, og da var han rolig og snill som et lam.
Men så skjedde det i dag også. I dag fikk han tak i et nøtteskall, og det samme skjedde. Når jeg nærmet meg så knurret og freste han. Jeg strakk ut armen og da slo han til hånda med klørne ute så jeg begynte å blø. Dette er tydeligvis alvorlig.
Jeg gjorde det samme i dag med å kaste et pledd over ham og stenge ham inne på badet. Når jeg slapp han ut igjen så var alt som før.
Hva skjer? Er dette normalt? Hva kan man gjøre for å hindre dette? Vi kan jo ikke ha en katt som er mannevond innimellom.
Mvh. Sand