Skrevet av Emne: katt og hund  (Lest 889 ganger)

Utlogget marba

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
katt og hund
« på: 05 Juni 2005, 19:54:24 »
har to katter, og skal ta imot en hund som ikke kan bo der den er nå, pga. allergi...
hunden er ca 2 mnd, og kattene er 8 mnd. har hatt hund med kattene før, og det gikk greit (måtte avlive hunden  :cry: ).
men dette er jo en ny hund, ganske leken og tviler på om kattene godtar å bli lekt med .... så jeg lurtejo  på om jeg kunne få noen tips om hva jeg burde gjøre før/etter de møtes..???
siden hunden enna er så liten, og kattene har vært med en annen hund så  håper jeg jo at det går greit da  :roll:
ville vært greit om noen som visste litt om dette kom med gode råd  :hilse:

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
katt og hund
« Svar #1 på: 05 Juni 2005, 20:48:46 »
Katters og hunders samliv kan fungere greit. Vær oppmerksom på at en del større hunderaser med utpreget jaktinstinkt kan utgjøre en direkte livsfare for en ung katt. :thumbsup:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
katt og hund
« Svar #2 på: 05 Juni 2005, 21:34:48 »
Det går nok greit, men følg med på de i begynnelsen. Se at det går greit for seg. :)
Hva slags hund er det da?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
katt og hund
« Svar #3 på: 05 Juni 2005, 21:39:57 »
Tror jeg hadde holdt dem vekke fra hverandre i begynnelsen, hatt de på egne rom en stund først ( noen dager ) så hadde jeg prøvd å introdusere dem veldig forsiktig, bare en liten stund om gangen og sett hvordan det gikk. Går det bra så øker du tiden de er med hverandre :thumbsup: Ikke la dem være alene i begynnelsen :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
katt og hund
« Svar #4 på: 06 Juni 2005, 00:13:43 »
enig med Liten her,det vil nok fungere best,for kattene kan jo bli sjokka av å bare bli dumpa ned i et rom med en litt vill leken hund..så la de bli kjent litt i det små først,så går det nok greit,lykek til

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
katt og hund
« Svar #5 på: 06 Juni 2005, 20:03:40 »
Tror nok hunden vil få respekt for kattene ganske fort.. Crazy har "banka" de hundene ho har møtt
Etter et par skrapemerker på snuta, vil den nok roe seg veldig ned, men (selvom det har blitt sagt) ikke la dem være alene med en gang..