Skrevet av Emne: hvor mye fisk?  (Lest 809 ganger)

lenawirkola

• Gjest
hvor mye fisk?
« på: 26 Mai 2006, 13:34:35 »
hvor mye fisk skal man gi til katten sin? "banjamin" er snart 11mnd. jeg koker fisk til han hver dag,..nesten. men jeg har egentlig ingen anelse om hvor mye fisk han egentlig trenger. tørrfor  og vann har han framme hele tiden.gitt han en ca 2-300g fisk om dagen, men når han byegynner å bli ferdig utvoks blir han vel bare feit?  noen som har litt fiskeerfaring??:full:

Linda

• Gjest
SV: hvor mye fisk?
« Svar #1 på: 26 Mai 2006, 13:37:00 »
Katter trenger ikke fisk i det hele tatt, det inneholder omtrent ingen av de næringsstoffene katter kan nyttegjøre seg av så det blir bare "vomfyll". Mine får fisk som "kos" maks en gang i mnd.
« Siste redigering: 26 Mai 2006, 13:39:03 av Linda »

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #2 på: 26 Mai 2006, 13:38:53 »
Du burde nå trappe ned til en gang i uka som helge mat.
Dennis får ca 2 ganger i måneden eller mindre!

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 26 Mai 2006, 13:39:55 »
oi, det var da mye fisk, katter skal helst ikke ha så mye fisk, det er mye salt og krystaller i det.. selv gir eg våre katter 1200gram delt 3 katter ca en helg i måneden bare ..
Dette er seff det beste de får og kjøkken gulvet ser ikke ut etterpå, men er gøy å se dem kose seg, også sover de så søtt etterpå  :whistling:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Aino

• Gjest
« Svar #4 på: 26 Mai 2006, 13:40:51 »
Det er jo tørrforet som skal være hovedmålet for katten. Der fins alle de næringstoffene katten din behøver.
Det at dem får noe godt som du gir ham, fisk. Er tilleggskos, som dem ikke behøver store mengder av.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26 Mai 2006, 14:07:04 »
Min Buster får også bare fisk (sei) som kos, en eller maks to ganger i uka. Og selv da får han bare en liten bit på 50-70 gram.

Tror du trygt kan begynne å "trappe ned" fisken til to ganger i uka, og gjerne mindre porsjoner. Det vil sikkert føre til at han spiser mer av tørrforet sitt, og det er jo bra, det er der alle næringsstoffene er.

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
« Svar #6 på: 26 Mai 2006, 14:15:45 »
Nå har jo de som har svart sagt det meste, men jeg slenger meg på.

Jeg syns det hørtes utrolig mye ut! Fisk blir her hjemme bare brukt som "kose-seg-mat". Det bli feil hvis katten spiser mer av dette en tørfôr, hvor den riktige næringen sitter. Kjempe flott at katten får fisk, men daglig trenger den ikke. I hvert fall ikke så mye. Du får begynne å trappe ned. Det holder med en gang i uken. Jeg gir kattene mine fisk sjeldnere.
Et hjem uten en katt er bare et hus....

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 26 Mai 2006, 16:47:26 »
Altfor mye fisk syns jeg også.

Om du vil gi han et annet suplement,så er kanskje BARF metoden noe for deg?

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 26 Mai 2006, 18:54:39 »
Som flere her, koker jeg bare sei til mine katter noen ganger i måneden til kos. De får det de trenger gjennom tørrfôret sitt.