Skrevet av Emne: Så oppgitt!!  (Lest 2858 ganger)

Heidi K

• Gjest
Så oppgitt!!
« på: 24 Mai 2006, 22:09:16 »
Huff! Ble så utrolig oppgitt når jeg var på jobb idag! Jobber på et kjøpesenter, og hva ser jeg og hun andre som jobber?

Jo, noen unger inne på senteret som prøver å gi bort kattungene de har med seg til alle som går forbi!  :icon_mad: 

HUn jeg jobbet med spurte dem litt om foreldrene visste de var der, og jo, det gjorde de. Det var de som hadde sagt de måtte gjøre det!!  :icon_eek:  :icon_mad:

Jeg ble så sint og irritert så jeg fikk nesten ikke tatt oppgjøret engang!

Kanskje hvis de hadde giddet å kastrere den svartens katten, så hadde ikke ungene stått og tigga på kjøpesenteret slik! Jeg ble så sur på de foreldrene (som ikke var der by the way..)!

Lyst til å skrive innlegg i avisen, men kommer ikke på noe bra, bare galle..

Aino

• Gjest
SV: Så oppgitt!!
« Svar #1 på: 24 Mai 2006, 22:32:40 »
Jeg må innrømme at jeg blir bare mer og mer overgitt.  :icon_mad:

Tenk å sende unger av gårde for å gi bort kattunger..Jeg eier ikke ord . 

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 24 Mai 2006, 22:40:42 »
 :icon_mad: HUff.. noen folk eier bare ikke vett..  :icon_cry:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Sissel

• Gjest
« Svar #3 på: 24 Mai 2006, 22:46:15 »
Herregud, kan ikke senterledelsen gjøre noe?
Minner meg om mamma og pappa som var i Russland. Der sto også barn og prøvde å selge kattunger til forbipasserende. Huff  :icon_sad:

Sissel

ellenh

• Gjest
« Svar #4 på: 24 Mai 2006, 23:38:27 »
Du skulle bedt om nummeret til foreldrene, eller i det miste navnet deres, og kontaktet dem. Det der går jo ikke an!

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 24 Mai 2006, 23:44:32 »
Jeg måtte ta oppgjøret, derfor var ikke jeg der ute.

Men hvis noen hjelper meg littegrann med et kortfattet innlegg til leserinnlegg i avisa, sender jeg gjerne inn! Makan til oppførsel sier jeg bare!  :icon_mad:

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 24 Mai 2006, 23:49:43 »
Kan gjerne hjelpe deg jeg. Hva tenkte du på da?

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 24 Mai 2006, 23:51:29 »
Sånne folk eier ikke samvittighet likevel...blir dem ikke gitt bort  blir dem avlivet..kattemor kastreres sikkert ikke og så er det på an igjen... :icon_mad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 24 Mai 2006, 23:53:49 »
Kan gjerne hjelpe deg jeg. Hva tenkte du på da?

Jeg bare tenkte på noe kort noe. Om hva vi så og ang kastrering og hvor foreldrene egentlig er i dette. Og oppførselen og slikt. Noe sånt..

Ikke det at det forandrer måten disse menneskene tenker på, for det tyter vel ut i andre enden. Men jeg blei jaggu sint, og det er søren ikke så ofte jeg blir..

ellenh

• Gjest
« Svar #9 på: 24 Mai 2006, 23:54:44 »
Sender deg en PM

Heidi K

• Gjest
« Svar #10 på: 24 Mai 2006, 23:57:23 »
 :icon_smile:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24 Mai 2006, 23:57:34 »
Mener det var en lignende situasjon i fjor også hvor noen unger sto utenfor et kjøpesenter og prøvde å gi bort kattunger. Da var det en som sendte inn et innlegg til avisen om hva hun mente om saken.  :rules: Kan det ha vært deg Ulla? Eller Busta?  Det var i allefall en inne på Dyrenett..... *Klør meg selv i hodet over dårlig hukommelse* :icon_frown:

Helt utrolig at man kan bruke unger på denne måten, og at man kan gi bort kattunger som om de var totalt ubetydelige.... Om de så skulle få gitt bort noen på stedet, hvor godt vil impulskatteeieren ta vare på katten/ene?
« Siste redigering: 25 Mai 2006, 00:02:08 av Kitziee »

Attack`s

• Gjest
« Svar #12 på: 25 Mai 2006, 00:01:01 »
Bra du tar tak i dette ihvertfall.
Hvor gammle var disse ungene?
Er foreldrenes ansvar,men deres ansvarsløshet har jo formet ungene :(

Heidi K

• Gjest
« Svar #13 på: 25 Mai 2006, 00:06:04 »
Tror de kanskje var rundt en 10-12 år kanskje? Alder er så vanskelig..

Jeg sa til de jeg jobbet med, de syntes jo så synd på kattene og ville jo nesten bare ta de med seg, men man skal jo ikke "støtte" slike fremstøt heller.. Jeg sa jeg ble bare mer sint og hvertfall ikke hadde lyst på kattunger når jeg så slikt.

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #14 på: 25 Mai 2006, 00:26:42 »
Må jo si at hjertet mitt blør for kattungene, hva slags framtid venter dem.. :skjelveleppe:

Blir stadig overrasket over hvor mange korttenkte og ansvarsløse mennesker som finnes der ute, og som overfører sine holdninger til barna deres. Jeg burde vel egentlig ikke bli overrasket mer, for man ser jo hårreisende eksempler for slik oppførsel daglig.. :icon_mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #15 på: 25 Mai 2006, 01:52:34 »
Ja, man skal ikke støtte sånne fremstør, da er det bare mange andre også som gjør dette, stakkars unger, er foreldrene sin skyld, og sinnsykt frekt av dem å få ungene til å gi dem vekk slik som det der  :icon_mad: De legger opp til at man skal synes synd på dem  :crazyII[1]:

Stakkars stakkars kattunger uansett  :icon_cry:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 25 Mai 2006, 02:07:45 »
Vi skriver leserinnlegg så det ryker her nå! Dessuten skal flinke Heidi ta kontakt med DB og høre om de kan ta kontakt med avisa for å få dem til å lage en sak på det.  :icon_smile:

Nova

• Gjest
« Svar #17 på: 25 Mai 2006, 02:09:21 »
Så flott da! :icon_smile:

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 25 Mai 2006, 02:12:42 »
Ellen som er hjernen bak dette tror jeg  :biggrin:  Kjempeflott med hjelp!  :icon_smile:

ellenh

• Gjest
« Svar #19 på: 25 Mai 2006, 02:13:42 »
Hyggelig å bidra også  :)