Det er MANGE uvitende sjeler angåene GEM til katter på apotek,dyrleger og dyreklinikker.
Men det finnes flere "medisiner" på resept eller ei som kan brukes til mennesker eller dyr.
Pratet litt med den nye unge dyrlegen her hos oss.
Takk for at hun er opplyst.
B kullet her hos meg fikk oppkast og diare etter at Felix dro inn en mus på katteunge rommet ovenpå,og jeg sprøytet inn GEM vann titt og ofte i Kiss spesiellt,da dem til slutt ble noen inntørkede kropper innen jeg fikk antibiotika til dem.
Dyrlegevakta i tlf,"Du må ikke gi GEM som er forbeholdt mennesker....blablabla".
Der lukket jeg ørene for jeg er vandt med å bruke det,og det finnes jo ikke farlig.
Så bare bruk det du,greit å gi ved forskifte,varmedager eller andre ganger dem trenger ekstra væske eller energi.
Angående maten,la katten gå på kittens en stund til,særlig om det er en katt som er i fin form og ikke legger på seg mer enn den skal.
Så kan du bytte til kastratfor etterhvert,eller blande kastratfor og et for til.
Jeg bruker ikke kastratfor her,og kommer ikke til å gjøre det om det ikke blir nødvendig.
De fleste kastreringer går fint

Men det er vondt å se på mens dem vakler seg ut av narkosen.
Noen slikker også en del på såret,men på så små kattunger så blir nok ikke såret stort.
Cali hadde ikke noe imponerende utstyr,så der ble det heller ikke mye å slikke på.
Ha katten på et trygt sted mens den våkne opp av narkosen.Mange kan tisse på seg,sovne i matskåla osv.
Jeg ville feks hatt katten i et stort reisebur om du har,eller på et rom som han ikke kunne skade seg på i halvnarkosen til han var pigg igjen.
Han er nok ute av narkosen etter 6-12 timer.
Mange tisser på seg i narkose/halvnarkose og må skiftes underlag der dem ligger på.
Cali fikk ikke vått eller tørt for han hadde sovet av seg narkosen.
Bajas var dårlig i 2 dager og fikk vann og mat under oppsyn.
Og ikke ha ute med det første om det er utekatt pga såret sier dem 1 uke,pga rumpetroll så sier man inne minst 4-6 uker grunnet dem kan produsere småtasser selv om dem er kastrerte så lenge....dersom den har blitt fertil innen kastrering.
:x-fingre[1]: