Skrevet av Emne: Er han syk?  (Lest 2061 ganger)

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
Er han syk?
« på: 23 Mai 2006, 22:31:01 »
Jeg skulle tømme kattedoen, og Bamse kom opp i doen. Da han begynte å tisse satt han vanlig på huk, men mens han holdt på reiste han seg opp i stående stilling og halen dirret intenst. Så hoppet han ut av kassen igjen. Er dette normalt, eller tror dere det er noe galt? Ble skikkelig engstelig nå jeg :icon_eek: Kunne se ut som det var vondt å tisse :icon_surprised:
Siden vi har lokk på kassa, er det ikke så ofte jeg ser dem i "aksjon", men jeg syns dette så litt rart ut.

Blir kjempe takknemmelig for svar :icon_smile_pray:

Håper ikke det er noe i veien :skjelveleppe:
Et hjem uten en katt er bare et hus....

Heidi K

• Gjest
SV: Er han syk?
« Svar #1 på: 23 Mai 2006, 22:33:06 »
Jeg syns det der hørtes ut som markering jeg.

Er han kastrert?

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 23 Mai 2006, 22:33:41 »
Sikkert ikke noe farlig, men samtidig høres det jo ut som om han kan ha trangt urinrør og liksom presser ekstra hardt... Følg godt med framover, og hvis mengden urin minker, så sjekk han for urinsten... Men det er sikkert ikke. Men bedre å være føre var.

Aino

• Gjest
« Svar #3 på: 23 Mai 2006, 22:37:17 »
Jeg syns det der hørtes ut som markering jeg.

Det syns nå jeg også.

Hilsen en som har en hannkatt med tilstadighet dirrende hale. Frisk og fertil som han er :biggrin:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 23 Mai 2006, 22:40:01 »
Da synes jeg heller du skal høre på de andre her jeg :biggrin: Sikkert bare markering og sikkert frisk som en fisk!  :jippi[1]:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23 Mai 2006, 22:42:07 »
Syns også det høres ut som markering. Den ene hannkatten min markerer selv om han er kastrert, men kun ute og ikke inne (heldigvis) :)

Utlogget Birman

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23 Mai 2006, 22:42:35 »
*Phu* nå ble jeg litt roligere :icon_mrgreen: ... Har sett han har gjort det en gang før når jeg tenker meg om. Han er kastrert, men han er veldig glad i å gå på do når jeg tar av lokket, for da kan han tisse oppetter veggen. Sikkert derfor han reiser seg, så han akkurat rekker over kanten til å treffe veggen :icon_rolleyes: Jeg skal følge litt ekstra med han :wink[1]: Har lett for å bli en smule stresset når jeg føler noe er unomalt. :icon_razz:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 23 Mai 2006, 22:47:35 »
Er jo bare å kastrere han da,om han ikke er avlskatt,så forsvinner trolig problemet :icon_smile:

ellenh

• Gjest
« Svar #8 på: 23 Mai 2006, 22:49:13 »
Attac's, han er jo kastrert.

Jeg tror også det er markering. Typisk det med å reise seg mens man tisser.
Skjønner godt du blir nervøs når du oppdager noe du ikke har sett før. Vedder på at alle her inne har overreagert på et eller annet som egentlig er helt naturlig.  :fnis[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 23 Mai 2006, 23:04:16 »
 :icon_frown:
Jeg koser med kattunger nå om dagen så jeg leser ikke alt like klart :fnis[1]:

Sissel

• Gjest
« Svar #10 på: 23 Mai 2006, 23:31:55 »
Ja, det er jo katter som markerer selv om de er kastrerte. Heldig at han gjør det på do da!  :fnis[1]:

sissel

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 23 Mai 2006, 23:38:44 »
Heldig at han gjør det på do da!  :fnis[1]:

sissel

Ja, det er max flaks!!  :icon_lol:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #12 på: 24 Mai 2006, 01:38:10 »
*Phu* nå ble jeg litt roligere :icon_mrgreen: ... Har sett han har gjort det en gang før når jeg tenker meg om. Han er kastrert, men han er veldig glad i å gå på do når jeg tar av lokket, for da kan han tisse oppetter veggen. Sikkert derfor han reiser seg, så han akkurat rekker over kanten til å treffe veggen :icon_rolleyes: Jeg skal følge litt ekstra med han :wink[1]: Har lett for å bli en smule stresset når jeg føler noe er unomalt. :icon_razz:
Hva er det med disse mannfolka som ikke klarer å treffe doen ordentlig??? :icon_question: :fnis[1]:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #13 på: 24 Mai 2006, 07:45:59 »
Hva er det med disse mannfolka som ikke klarer å treffe doen ordentlig??? :icon_question: :fnis[1]:

Tenkte akkurat det samme!  :icon_lol:

Utlogget Birman

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #14 på: 24 Mai 2006, 09:14:09 »
Takk for alle svar! :icon_smile:

Ja det er veldig bra at han marker i doen, men som dere har sagt, hva er det med mannfolk som gjør at de ikke kan treffe i doen :fnis[1]:

Vi har jo en kastrert hannkatt til, og hvis han driver med det samme prøver de vel å dekke over hverandre(?)
Har i hvert falll sett at når det gjelder kloring, og gni seg inntil møbler. Så fort noen har vært å klort litt, må den andre klore å gni enda hardere på det stedet :icon_rolleyes: :hihi[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #15 på: 25 Mai 2006, 00:34:18 »
Kastratene mine rister også på halen, de prøver å markere, men det får de ikke til.. Takk og lov!

Heidi K

• Gjest
« Svar #16 på: 25 Mai 2006, 00:37:57 »
Kastratene mine rister også på halen, de prøver å markere, men det får de ikke til.. Takk og lov!

:icon_smile_pray:   :icon_smile_pray:

Kastraten til mamma også - han rygger oppi et hjørne og rister som bare pokker'n  :icon_lol:  Men det kommer gudskjelov ingenting  :hihi[1]:

Utlogget Birman

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #17 på: 25 Mai 2006, 11:44:30 »
Bra at det er helt normalt! :icon_smile:

Da kan hønemor puste lettet ut :humre: