Ja, netopp.. hva KAN katten din? Slik bortsett fra å legge igjen masse pels i maten din, smiske seg innpå en ellers sliten person med sitt herlige vesen og murring, overtale deg til lek med å legge seg på rygg og vifte med labbene, mase om mat osv osv... Hva KAN den? Har noen av dere her inne lært katten deres noe? PÅ kommando liksom?
Fra siden jeg fikk Psycho har jeg bestemt meg for at jeg vil trene han litt. Han er jo en innekatt, og han bør få bruke hodet sitt litt også, ikke bare kroppen ved å løpe etter papirbiter osv.
Så det første jeg lærte han var "sitt". Dette gikk jo veldig greit for seg egentlig, og nå sitter han NESTEN hver gang jeg ber han om det. Så ble det til at jeg på en eller annen merkelig måte lærte han å "finne nesen".. Altså, jeg ber han "finne nesen" og han dytter i nesen min med labben sin. Dette gikk også fort, 2 x 15 min så var det gjort. Nå kan han sitte ved pc'n og se på meg, skakke på hodet, og så dytte til nesen min for å se om det gir han noen oppmersomhet.

Sånn er han ut sekundet før han teffer nesen min...
Det han siden har lært er "opp på to", og vi holder på å lære inn "legg deg".
Så, er detnoen fler her inne som har lært katten sin noe? Og vet dere egentlig hvor moro det er å trene en katt?? Det er SKIKKELIG gøy!
så...