Skrevet av Emne: En katt til?  (Lest 1815 ganger)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
En katt til?
« på: 05 Juni 2005, 12:24:09 »
Så sitter jeg her IGJEN da... Og har skikkelig lyst på en ny katt..  :flau: Har vurdert det flere ganger før, men det har liksom aldri blitt noe av, men.. I går så tenkte jeg "hvorfor ikke?" Det er da bare JEG som bestemmer nå? Jeg har mast hull i hodet på X tidligere, men aldri fått viljen min, så hvorfor skal jeg ikke bare ta en til nå? Så, nå har jeg vel bestemt mg tror jeg... det er bare et problem... Psycho....  :?:

I løpet av tiden jeg har hatt Psycho har han jo innimellom hilst på andre katter, og det som har slått meg hver gang, er at NOEN har glemt å fortelle det dyret der at han faktisk ER kastrert!!    Det virker rett og slett som om det ikke er noe han har fått med seg...
Så, da vi har hatt hunnkatter på besøk, ofte kattunger, så har Psycho først virket veldig snill og interessert, men så... Opp på ryggen dems og bite seg fast om de ikke sitter rolig. Han har jo da blitt tatt vekk tvert tidligere, så han ikke sku skremme vannet av de søte små, men.. Hvordan vil dette fungere om jeg får en søt liten pus som skal bo her???  :hæh:

Er dette noe han vil gi seg med, eller kommer han til å ta livet av den lille?    Må vel egentlig si at det er dette som har stoppet meg hver gang for å skaffe meg en ny katt. Men, i går snuste jeg litt rundt på nett og oppdaget den nydeligeste pusen jeg noen gang har sett... Jeg har drømt om hvit katt siden den første katten min ble ihjelkjørt da jeg var 6 år gammel, og nå har jeg funnet den... En Norsk Skogskatt, hvit med bittelitt grått på hodet. En jentepus på kun få uker...  :love: Er dette noe som KAN fungere, eller må jeg bare slå fra meg drømmen om en kattunge?

Håpernoen her inne kan gi meg noen svar på dette...    Vil ha en kattunge jeg... En venn til Psycho, ikke "hora" hans...  

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
En katt til?
« Svar #1 på: 05 Juni 2005, 12:31:55 »
Er det lenge siden han ble kastrat? Det kan ta mange mnd. før alle hormoner er ute av kroppen,
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #2 på: 05 Juni 2005, 12:38:28 »
Sitat fra: Benedicte
Er det lenge siden han ble kastrat? Det kan ta mange mnd. før alle hormoner er ute av kroppen,

Han ble kastrert da han var 6 mnd... Nå blir han 2 år den 14. juli....

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
En katt til?
« Svar #3 på: 05 Juni 2005, 12:40:10 »
Hmmm...da burde han vel ha fattet at han ikke er mann.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #4 på: 05 Juni 2005, 12:43:25 »

Ja, jeg syns virkelig det.. Og riktig nok, det var ikke i går han hilset på en katt sist, men det er ikke SÅ lenge siden... I februar eller noe tror jeg. Så da var det 13 mnd siden han var kastrert...  Hvorfor ER han sånn?  :?:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #5 på: 05 Juni 2005, 13:32:14 »
Jeg så i et annet innlegg at du har innekatt, så jeg vil absoultt anbefale deg en lekekompis til katten din. Tenl hvor mye glede de kan ha av å løpe rundt sammen når du er borte på skole/jobb:)

Dette som ser ut som parringsadferd tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Det trenger nemlig ikke bety seksuell adferd, men er heller et middel for å markere rangen ovenfor den andre katten. Dette vil sannsyneligvis gå seg til tror jeg, men med en helt ny pus i hus må nok den eldste katten vise hvem som er sjefen.

Hjemme hos meg har det også vært litt fastsetting av rangordningen dem imellom. Overraskende nok er det "lillebror" som har tatt nakkebitt på broren. Dette til tross for at Tigris aldri rakk å bli kjønnsmoden før han ble kastrert altså. Felix har avfeid disse forsøkene på rangstigning, og nå er det helt uproblematisk mellom dem!

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #6 på: 05 Juni 2005, 14:31:53 »
hmmm... Ja, jeg kan jo håpe på det er noe sånn det er snakk om. Har virkelig lyst på en katt til, så jeg har vel mer eller mindre bestemt meg. Og fant jo den nydeligeste katten jeg har sett noen gang i går da...  :love:  :love:  :love:  hehe.

Men, om jeg har råd til å betale for en kattunge, da jeg vet det er så mange andre som trenger hjem, er jeg usikker på... Men, har iallefall bestemt meg, tror jeg, jeg vil ha en langhåret hvit pusekatt! (helst med en bitteliten grå flekk, og ikke døv katt, men... Innekatt, ja.. tror det kunne gått greit det også)

Noen som vet om.....? hehe

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #7 på: 05 Juni 2005, 15:02:48 »
Håper drømmen din går oppfyllelse :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
En katt til?
« Svar #8 på: 05 Juni 2005, 15:41:34 »
det går kjempebra med to katter sammen, bare den elste for lov å vise hvem som er sjefen i huset.....

lykke til, krysser fingrene for at du får henne!!!! :thumbsup:

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Gizmo

• Gjest
En katt til?
« Svar #9 på: 06 Juni 2005, 16:19:22 »
Hejsan jag heter Gizmo och min matte ska berätta för dig vad jag gjorde när jag fick en ny kompis.
Jo, jag kom som liten kattunge  2003, till Mitzy som var 9 år , men hon ville inte alls veta av mig.Efter ett år så skaffa sig matte en liten kattunge till Yoshi, för att jag skulle ha nån att leka med.  :thumbsup:
 Jag är kastrerad sen ett å r och Yoshi sen december 04.
Även om vi inte har de där konstiga känslorna som man har när man är okastrerad, så  måste vi ju få testa och bita i nacken och trampa lite på varandra, matte blev ju jätte snopen, det blev vi me´. :hæh:
 De har vi gjort men nu är det inte roligt längre så vi har helt slutat med det. Vi  är bästisar och är alltid ihop. Vi sover på samma ställe äter ihop och det som är det bästa vi leker jämt, Jag, Gizmo har fått en bästis som jag älskar och Mitzy har accepterat oss båda två, hon har börjat leka med oss.
Hej då
Gizmo :hilse:
Kolla in oss på
www.gizzzmo.se

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #10 på: 06 Juni 2005, 18:31:42 »
ville nok gått for en eldre pus jeg da....helst over 5mnd....en som ikke vil bli totalt underkuet,men likevel yngre slik at Pshyco fortsatt kan få være sjef.

Ikke godt å være så lite å få traumer av en "gal" voksen pus....husk det kan bli litt/endel sjalusi.....en kattunge kan bli "ødlagt"...(selv om det er skjeldent!).  :hilse:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #11 på: 06 Juni 2005, 18:36:12 »
hmmm... Ser jo at dette kan være langt mer "vanlig" enn jeg trodde, så tar nok sjansen på en katt til. Men, har vel bestemt meg tror jeg, finner jeg ikke en hvt langhåret en, så skal jegvente til jeg gjør det... ;) hehe

Den som jeg sendte mail på var jo desverre solgt nå da....  Men, finnes nok flere hvite katter! :)

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #12 på: 06 Juni 2005, 19:59:54 »

HAHAHA :lol:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
En katt til?
« Svar #13 på: 14 Juni 2005, 06:13:31 »
Jeg vil også ha en katt til! :p

Har Rocky på ca 2 år fra før, og han er ikke kastrert. (Ikke spør meg hvorfor, har nok sammenheng med at han og kjæresten min sannsynligvis hadde et skikkelig ungkarsrede her før jeg kom. Tror det der med TANKEN på kastrering er fysisk ubehagelig for mannfolk! :flau: )
Jeg skal ta ham med til dyrlegen så fort som mulig nå, for jeg VIL ha en katt til snart, helst før sommeren, for da slipper Rocky å bli så ensom når vi reiser bort i august.
Men lurer på en del ting da.. Hvor lang tid bør vi vente etter Rockys kastrering før vi får en ny katt?
Og Rocky har ikke sett hverken katter eller andre dyr etter han kom hit når han var 10 uker ellernoe, hvordan kommer han da til å reagere på et nytt lite nøste? Han er veldig sky når det kommer fremmede folk, og jeg vil jo ikke at han skal sitte bak TVn og gjemme seg hele tiden.. :)
Han er forresten total-innekatt, om noen ikke skjønte det..
Håper noen har noen gode råd til meg, så jeg får overtalt typen helt! ;) :cool:

Utlogget cyberkit

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
En katt til?
« Svar #14 på: 14 Juni 2005, 15:10:56 »
Sitat fra: PsychoLynx
hmmm... Ser jo at dette kan være langt mer "vanlig" enn jeg trodde, så tar nok sjansen på en katt til. Men, har vel bestemt meg tror jeg, finner jeg ikke en hvt langhåret en, så skal jegvente til jeg gjør det... ;) hehe

Den som jeg sendte mail på var jo desverre solgt nå da....  Men, finnes nok flere hvite katter! :)

hva med å eventuelt høremed dyrebeskyttelsen og i tillegg sette ut annonse på nettet? :thumbsup:
Ayla

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #15 på: 14 Juni 2005, 23:01:01 »
:hilse:  Nå har jeg funnet meg pus!!! :D:D Skal hilse på den i morra, og forhåpentligvis liker jeg den like godt som på bildene jeg har sett, så da blir han med meg hjem igjen!

Han er ikke langhåret nå, men hele slekta var visst det, og de fleste hadde vært kortere i pelsen som små, så jeg håper jo! hehe.

KOmmer tilbake med bilder i morra jeg!

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
En katt til?
« Svar #16 på: 14 Juni 2005, 23:17:10 »
NÅ er jeg spent nå! :) Gleder meg til å se bilder :)

Utlogget tita

• Fin pus
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #17 på: 14 Juni 2005, 23:19:39 »
Kjempespennende

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
En katt til?
« Svar #18 på: 15 Juni 2005, 01:09:30 »
Her er bilde av Lille Pusen jeg skal se på i morra. Det er den mest hvite som jeg er intr i. Mulig søskenbarnet mitt skal ha broren, så vi skal se på begge i morra

Her er et av bare han da.

Men, hva tror dere? Kan han komme til å bli langhåret? eller semi? Mora er sånn:

og resten av slekta på mor sida som de visste om var visst også sånn. Og mora hadde i tilegg vært mye mer korthår som liten...

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
En katt til?
« Svar #19 på: 15 Juni 2005, 07:35:53 »
Ikke så enkle bilder å dømme utfra når det gjelder pelsen her nei, men det pleier være ganske lett å se forskjell på korthåret og langhåret på kattungene. Har noe med strukturen i pelsen å gjøre tror jeg.... Nå har jeg jo Norsk Skogkatt som er semi-langhår, og har ikke sett kattunger som er korthåret på 4-5 år, så det er litt vanskelig å ta igjen!