Tror jeg er et ømtålig tema.
Nå er mine vandt med å reise til dyrlegen,og jeg bor knappe et par km unna,og det går jo faktisk også an å få dyrlegen hjem til seg.
Det har skjedd her flere ganger,men ikke til avlivning (vaksinering på vinterstid,ville ikke ut i kulden med så små kattunger)
Gamlekatten min ble tatt med børsa,ikke en tanke jeg liker,men mannen som gjorde dette,driver med jakt og kan sine ting,han skyter ikke villt frem.Hun ble også 16 år,ble lam i hele bakparten mot slutten.Jeg fikk ikke greie på dette før etterpå,for jeg hadde nok protestert heftig.(hun bodde igjen hos mine foreldre)Hadde aldri sett en dyrlege i hele sitt liv,visste ikke hva et kattebur var,aldri kjørt bil osv
Men for enkelte katter så tror jeg det kan være en løsning.
Men jeg ville uansett hørt om dyrlegen kunne kommet hjem.
Det samme med gamlekatten,hadde jeg vært der da,så hadde jeg forlangt dyrlegen hjem.Vi har også en nabo som er dyrlege,som så det vet jeg ikke ville vært noe bry for han.
Når jeg tenker på Bajas og alle lidelsene og smertene han sikkert hadde mot slutten av hans sykdomsforløp,så angrer jeg i dag på at han ikke ble avlivet tidligere,men den gang håpet jeg jo det var en bagatell som kunne kureres.

Men enn så syk han var,han klarte reisen uten stress til dyrlege,og jeg vil velge avlivning hos dyrlege igjen så sant ikke situasjonen er virkelig akutt.