Skrevet av Emne: Puh, kastreringen er overstått!  (Lest 1288 ganger)

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
Puh, kastreringen er overstått!
« på: 22 Mai 2006, 10:39:58 »
Jeg har gruet meg lenge, men endelig er både kastrering, øremerking og første vaksinering overstått!

Vi var der på fredag...

Han likte seg ikke i buret på vei ned dit. Han stakk labbene ut av gitteret, pustet og peste og var kjemperedd. Hadde så vondt av ham altså. Men vel inne hos dyrlegen var alt glemt. Der luktet det så spennende, at han bare var nysgjerrig. Sprøyten ble satt uten problemer, og han sovnet halvveis hengende over meg mens han snuste. Dyrlegen skrøt fælt av at han så veldig godt stelt ut og var en flott pus. At han er flott vet vi jo, men det var hyggelig å få skryt for godt stell!  :icon_mrgreen:  Alt sammen tok ca 30 min, så det var veldig effektivt. Da vi hentet ham lå han bevisstløs i buret sitt, med plasterlapp på øret og tunga hengende ut av munne. Han så ganske groggy ut, men vi fikk ham hjem og lagt ham på et teppe på gulvet. Etter en stund våknet han litt, da hadde han tisset på seg stakkars. Vi fikk tørket opp og lagt ham på et tørt teppe. Etter en stund var han tøff og ville gå litt. Han vaklet skikkelig stakkars, men han er jammen meg en sta liten pus. Så han fikk litt mat og vann før han la seg ned igjen. Videre utover kvelden krøp han oppi fanget mitt flere ganger, tror han følte det veldig trygt og godt. Han er så søt.

Dyrlegen sa at narkosen hadde sittet ganske overfladisk på ham, han mente han var en sta liten pus. Og det kan vi jo skrive under på. Dyrlegen sa også at han kunne være groggy et par dager, men mer feil kunne han ikke tatt. Alt natt til lørdag var det full fart. Og både lørdag og dagen i går lekte ham som aldri før. Han har blitt mer masete og mjauer stadig vekk, men håper dette bare er en overgang mens hormonene er på tur ut av kroppen.

Vi håper å slippe ham ut på torsdag, hvis været er bra. Det blir veldig trist og rart, men det skal bli godt for ham å kunne begynne livet som utepus.

Må legge til at veterinæren var utrolig flink, han vil vi garantert bruke igjen!  Det gjorde at jeg ble ganske mye roligere, selvom jeg allikevel var shaky mens Timmy var der inne.  Men nå kan vi altså puste litt ut, heldigvis!

Attack`s

• Gjest
SV: Puh, kastreringen er overstått!
« Svar #1 på: 22 Mai 2006, 10:51:51 »
Hvor gammel er han?
Er han såpass stor at han kan produsere kattunger egentlig,så kan dem det opp til ca 6 uker etter kastrering.

Flink Timmy var :)

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #2 på: 22 Mai 2006, 10:57:29 »
Han er mellom 6 og 7 mnd.  Dyrlegen sa det kunne ta inntil 7 dager han...hmm...  Det var rart...  Tror allikevel vi må slippe ham ut, han er gal etter å komme ut.  Men vi skal selvsagt passe godt på ham.

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 22 Mai 2006, 11:02:10 »
Såret kan gro innen 1 uke,men dersom han er rukket å bli fertil så kan det ta opp til 6 uker for å bli helt fri for ev barnebidrag :fnis[1]:
Er vel ikke så lett å passe på han?

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #4 på: 22 Mai 2006, 11:04:58 »
Hm, da må vi kanskje revurdere litt da...  Vanskelig dette her, for han er veldig irvig etter å komme ut.  Vi har hatt ham ute litt under oppsyn allerede, så det går greit det.

Men dyrlegen sa at hormonene var ute av kroppen etter 7 dager...men kanskje det ikke betyr det samme som at han ikke kan produsere?

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 22 Mai 2006, 11:10:12 »
Nei blir ikke helt det samme.
Men "gaule hormonene" kan nok bli borte på den tid.
Har jo en rimelig nykastrat her selv og det tok ikke lange tiden før han ble mer rolig av seg.
Men får ene jenta mi løpetid,så stoler ikke jeg på at det ikke kan bli kattunger av det.
Og hun skal ikke brukes av han,men den andre..hehe.

Men igjen,så kan det jo også være at din ikke er rukket å bli kjønnsmoden.Rasen jeg jobber med er jo så tidlig på an.

:x-fingre[1]:

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #6 på: 22 Mai 2006, 11:13:15 »
Okei, takk for gode svar.  Er ikke så godt å si om han har blitt kjønnsmoden, men han har iallfall vært veldig lite opptatt av sine edlere deler.   :icon_lol:

Uansett, godt å ha overstått dette her.  Nå er det bare ny vaksine om 4 uker igjen, så slipper han dette styret på en stund.