Skrevet av Emne: Hjelp! Pusen vår klør på seg kjøttsår rundt halsen.  (Lest 1836 ganger)

Lilo-snuppa

• Gjest
Hei. Noen som kan hjelpe meg? Ei liten stund etter pusen ble sterilisert og stingene ble tatt ut, Dukket det opp sår rundt halsen på henne. hun bruker klørne på bakfotene å klør seg til blods.

Pusen er 10 måneder gammel og er innekatt. Hun luftes som oftest 1 gang for dagen, men blitt litt mindre nå ettersom hun er plaget med de sårene.. vi har brukt fusidin salve på det, og da ble det nermest bra. Før hun begynte på igjen, vi har prøvd å bandasjere henne, så hun lar det være i fred. men det stopper henne ikke. Pusen flyttet hjem i 8 måneders alderen inn sammen med typen min, og de har et kjempeforhold. :crazy[1]:

Vi var til dyrlegen med henne på tirsdag, og da fikk hun prednisolone som hun skulle ta en tablett av daglig, men det hjalp ikke, så ringte igjen å fikk doblet dosen til 2 tabletter daglig.. men hun klør fortsatt. Vil så gjerne finne ut hva det kan være og at hun skal bli frisk.

dyrlegen ga oss ikke så mye informasjon enten at det var allergi eller tvangslidelser pga frustrasjon.

Om dere har noen råd til oss eller noen med lignende erfaring som har noen råd , så takker vi og bukker. lilo er lille pia vår. Og vil hun alt vel. :icon_redface:

Nova

• Gjest
SV: Hjelp! Pusen vår klør på seg kjøttsår rundt halsen.
« Svar #1 på: 21 Mai 2006, 20:10:19 »
Bytt dyrlege :icon_smile: Alltid greit med en second opinion!

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 21 Mai 2006, 20:43:49 »
Det du har fått er heavye saker,kortison,,,,jeg sier også bytt dyrlege.
Jeg har en katt med allergi,og min ene dyrlege frarådet å bruke det du fikk,for det var kun i helt spesielle tilfeller.

Anbefaler å lese inne på salmonpet tråden på helseforumet som er klistret.

Min Cali hadde kjøttsår under potene.
Jeg er evig glad for at min katt ble frisk at naturens midler og ikke legemidler.

:icon_sad:

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Mai 2006, 21:29:16 »
Det høres veldig ut som pusen min! Les her: http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,4622.0.html
Ser sårene sånn ut??

Lilo-snuppa

• Gjest
« Svar #4 på: 21 Mai 2006, 22:19:50 »
 :savle[1]: ja, de så slik ut i starten. de har blitt enda større i det siste. Så vi må¨har bandasje på hu nå, så vi får skjermert de litt ivertfall.. Skal gå til en annen dyrlege imorgen nå. Så får vi høre hva han har å si om saken tenker jeg. Håper alt ordner seg, er jo så glad i pia. Fikk du løst det? og hvordan fikk du det? ::)

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21 Mai 2006, 22:21:57 »
Jeg skrev svar i den andre tråden og, men her kommer samme svar igjen:

Har ikke løst det problemet ennå, desverre...
Jeg merket det nye såret idag, det "gamle" såret er fra et lite operasjonssår som ble tatt i februar. Han har klødd fælt på det, men siden han har begynt å klø seg til blods andre steder på nakken og ikke bare på operasjonssåret så tror jeg det kan være allergi.
Jeg har tenkt å bestille time hos en veterinær som er spesialist i hudsykdommer. Og inntil det så skal han ha på seg den "toppen" jeg har lagd og jeg skal smøre på en honning- og sinksalve kjøpt hos veterinær. Brukte Fucidin salve før, men det funket ikke noe særlig, han sluttet ikke å klø og såret var ikke betent.
Så skal jeg bestille Salmopet-fiskeolje som er visstnok er kjempebra for hudlidelser, her er en link: http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,3381.0.html
Lykke til med pusen din og!