Skrevet av Emne: Dyrekommunikasjon  (Lest 5131 ganger)

ellenh

• Gjest
Dyrekommunikasjon
« på: 21 Mai 2006, 15:06:16 »
Hva tror dere om dyrekommunikasjon? Altså folk som (mener de )kan snakke med dyr. Noen som har noen erfaringer også, kanskje?

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
SV: Dyrekommunikasjon
« Svar #1 på: 21 Mai 2006, 15:52:30 »
Ja, jeg har. Katten min Torak begynnte plutselig å mislike katteutstillnger til de grader. Så kom det en dyretolk fra sverige og "snakket" med ham.
Jeg fikk veldig tillitt til henne....men det skulle jeg ike ha hatt
Hun så han var helt frisk, bare mistrivdes osv. Jeg betalte ganske mye penger og senere viste det seg at katten hadde en alvorlig hjertefeil

Ellen

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #2 på: 21 Mai 2006, 16:35:44 »
Ja, jeg har. Katten min Torak begynnte plutselig å mislike katteutstillnger til de grader. Så kom det en dyretolk fra sverige og "snakket" med ham.
Jeg fikk veldig tillitt til henne....men det skulle jeg ike ha hatt
Hun så han var helt frisk, bare mistrivdes osv. Jeg betalte ganske mye penger og senere viste det seg at katten hadde en alvorlig hjertefeil

Ellen
Ja, verden vil bedras! Jeg har lest en del "intervjuer/samtaler" som dyretolker har hatt med forskjellige dyr, jeg sier ikke mer....
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 21 Mai 2006, 16:54:22 »
Jeg tror absoulutt noen mennesker har denne gaven og kan sine ting.
MEN det finnes også slike wannbee tolker,som tror dem kan slike  ting.
Så er det å finne nåla i høystaken da..

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 21 Mai 2006, 17:06:47 »
Noen er seriøse og andre ikke! Du må bare stole på magefølelsen. Det skader ikke å prøve :biggrin:

Utlogget Marit

• Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #5 på: 21 Mai 2006, 17:19:10 »
Jeg tror absoulutt noen mennesker har denne gaven og kan sine ting.
MEN det finnes også slike wannbee tolker,som tror dem kan slike  ting.
Så er det å finne nåla i høystaken da..
Hva er det de tolker da? Det eneste vi kan tolke hos et dyr, er kroppspråket. Det er noe som de fleste av oss kan lære, det er snakk om å lære å kjenne til de forskjellige artenes egenart. Å komme med lange historier om hva en katt/hund/hest forteller oss, dertil i maleriske/poetiske vendinger som går de verste kiosklitteraturforfatter e en høy gang, er å dra strikken for langt! Det jeg skriver nå, er vel som å banne i kjerka, men jeg gjør det allikevel.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 21 Mai 2006, 17:26:56 »
De snakker gjennom å formidle følelser, sende bilder, og inntrykk, og det er vel ikke akkurat noen overraskelse at dyr har telepatiske evner... Det blir feil å dømme dette opp og ned, selv om man ikke tror på det selv, for dette er evt mennesker som har evner som vi andre IKKE har, dermed kan vi heller ikke si at det ikke er sant. Men skeptisk er det lov å være... Venninnen min er healer og har permanent fjernet min migrene. Jeg trodde ikke på dette først, men var desperat villig til å prøve, og det funket...

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 21 Mai 2006, 17:28:26 »
Jeg har ingen erfaringer med det selv,men jeg tror på at noen mennesker er utstyrt med noen ekstra gaver.
Hvordan opplegget foregår for disse som virkelig har disse gavene vet jeg ikke noe om.

Men jeg ble spådd en gang av en artist på et tivoli,,,,vel vel  :whistling:
Jeg trodde ikke blindt på denne damen.

Så ble jeg en gang spådd i hånden av en utenlands taxi sjåfør i Kr.Sand på min 18 års dag.
Først ble venninnen min spådd og der kom der en gammel klisje...rik og berømt osv.
Jeg lo for meg selv,og ville ikke blir spådd med en gang.
Så ble jeg altså overtalt.

Han sa mange hverdagslige ting,men da han da sa flere ting,triste ting som hadde hendt 1 år tilbake ca gikk det kaldt nedover ryggen på meg.
Ikke hadde vi øyekontakt heller.
Så gikk han litt inn i fremtiden,både triste og koselige ting.
Jeg tenkte ikke mer på det,før det hadde gått et halvt år.
Da gikk det troll i ord av en av de tingene han ytret om fremtiden.
Først da tenkte jeg tilbake på den mannen og kjemper med å huske alt han sa.
Han sa en del,men plutselig ville han ikke spå meg mer,han  ble lei seg.

Jeg vil ikke komme innpå hva han sa,for det var mye trist,men også noe fint.
Og så langt har det faktisk stemt.

Så jeg tror på sånt,men jeg tror ikke på alle.

Men riktig fremgangsmåte,jeg tror ikke det finnes noen.
For disse menneskene som sitter inne med en slik gave,det finnes ingen fasitsvar på hvordan.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21 Mai 2006, 17:57:16 »
Uff....hørtes ikke mye koselig ut Attacks  :icon_sad: Er skremmende når man blir spådd at sånn og sånn skal skje, så gjør det faktisk det  :icon_eek: Har aldri blitt spådd selv, og vet ikke om jeg tør engang  :icon_idea: Har lekt meg med sånn gullring ( eller annen personlig gjenstand ) og hårstrå der man får ja og nei svar om man spør om ditt og datt ved at hårtrået svinger enten den ene veien eller den andre, og det var virkelig skremmende siden det hver gang stemte, og om det stemte ekstra godt så svingte hårstrået seg noe voldsomt.

Har ikke gjort det i ettertid siden man kan spørre om ting man egentlig ikke vil ha svar på.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Sissel dyretolk

• Gjest
« Svar #9 på: 07 Juni 2006, 20:28:05 »
Hei.

Jeg driver med dyrekommunikasjon selv, så jeg VET at det fungerer. Men jeg har også erfart at det er mange useriøse aktører i dette markedet, så man skal velge dyretolk med omhu. Det er stoooore kvalitetsforskjeller i dyretolkningen, for å si det slik. Jeg har selv "brent" meg på dyretolker som ikke håndterer de etiske sidene ved denne jobben.

På hjemmesiden min    http://www.dyrekommunikasjon.no   har jeg forklart hvordan det foregår, hvordan det er mulig. Jeg arrangerer også kurs for både nybegynnere og viderekommende :-)

Jeg har mange "bevis" på at kommunikasjonen fungerer, for eksempel er det mange dyr som har fått hjelp med helseplager, adferd osv etter at de har vært hos meg.

Men jeg forstår at folk er skeptiske. I vår kultur er vi så opplært til å tro at dyr ikke kan kommunisere, at man som oftest må oppleve det selv før man tror på det. Tenk kontrasten til hvordan urbefolkninger oppdrar barna sine, der barna læres opp til at de kan kommunisere med dyr og naturen. Da blir det ikke lenger så "mystisk" at indianerne kunne ri hestene uten soe som helst utstyr, og likevel ha kontroll.

Jeg håper skeptikerne vil unne seg selv og dyret sitt den positive opplevelsen det er å bli bedre kjent gjennom dyrekommunikasjon.  :savle[1]:

Sissel.

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07 Juni 2006, 22:54:18 »
Oi...

Nå har jeg lest den første artikkelen av tre på hjemmesiden til Sissel Dyretolk og angrer BITTERT på de teite kallenavnene jeg har slengt etter Vims. Jeg har aldri trodd han har forstått det jeg har sagt, og nå ser jeg at han kan ha misforstått totalt... Og nå er han jo som kjent borte. . . Jeg angrer! :skjelveleppe:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 07 Juni 2006, 23:42:01 »
Vims visste at du var glad i ham, det merket ham...

Sissel dyretolk

• Gjest
« Svar #12 på: 08 Juni 2006, 14:12:58 »
Du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Dyrene forstår hvilke intensjoner du har, om du er glad i dem, eller om du "slenger dritt" for å være slem.

Men ja, dyrekommunikasjon har endret MYE på hvordan jeg ser på dyrene. Er mye mer respektfull ovenfor dem nå. De forstår så utrolig mye mer enn vi aner.

Mvh Sissel Grana
www.dyrekommunikasjon.no

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #13 på: 09 Juni 2006, 09:54:20 »
Jeg tror jeg hadde trengt å se slike ting med mine egne øyne...
Jeg leser historiene deres nå, og blir facinert, men allikevell klarer jeg ikke få meg selv til å tro på ting som dyrekommunikasjon, spådom og healing :icon_razz:
Nå har jeg generelt vanskelig for å tro på "ting mellom himmel og jord,jeg da" :icon_idea:
Men skulle gjerne blitt motbevist en gang :dulte:

Sissel dyretolk

• Gjest
« Svar #14 på: 09 Juni 2006, 11:11:24 »
Jeg tror de fleste må oppleve det selv før de tror at det er mulig. Det er ikke nok å bare høre om det fra andre.

Jeg håpet at det var mulig, men trodde egentlig ikke på det. Jeg var nygjerrig nok til å bestille time hos en dyretolk, heldigvis! Da hunden min fortalte så mye konkret til en svensk dyretolk, og jeg forstod at dette var opplysninger dyretolken på ingen måte kunne gjette seg til, ja da ble jeg overbevist. Hunden min beskrev for eksempel huset vårt, at vi hadde to andre dyr som ikke var hunder (kattene våre), forholdet til folk hun kjenner, hva slags trening hun likte/ikke likte, at vi hadde kjøpt ny stoooor bil, den forrige hadde vært så liten som en liten eske (Vi byttet fra en liten tredørs Opel til en 7-seter Mitsubishi Space Wagon) osv. Hun sa også at hun hadde vondt i hoftene, og røntgenbildene viste senere at hun hadde sterk grad hofteleddsdysplasi. I tillegg fortalte hun at jeg hadde forandret meg i det siste, og blitt så sur og utålmodig. Det var fordi jeg var gravid, sa hun!

Jeg holdt på å ramle av stolen, for dette var så tidlig i svangerskapet at det bare var mannen min og jeg som visste det. Jeg ante ikke at hunden min visste at jeg var gravid!!!!

Jeg tror det er sunt å være skeptisk, men det er også utviklende å gi ting en sjanse. Mange av kundene mine er veldig skeptiske når de kommer til meg, men ingen tviler når de drar etter samtalen! Det er for konkrete ting som kommer frem, så jeg ville tabbet meg skikkelig ut hvis jeg prøvde å gjette meg til det jeg skulle si.

Det finnes mange gode bøker om dyrekommunikasjon. Dessverre er få oversatt til norsk, men jeg selger bl.a. mange gode svenske bøker, på hjemmesiden min har jeg lagt ut omtale og beskrivelse av bøkene. En av dem er skrevet av en reporter som skulle finne ut om dyrekommunikasjon var humbug eller ikke. Han reiste USA rundt, og besøkte mange dyretolker og kunder. Etter grundig research tviler han ikke lenger på at det er mulig å snakke med dyr.

Mvh Sissel.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #15 på: 09 Juni 2006, 11:20:03 »
Jeg tror på det du holder på med Sissel, og jeg lurer på om du har fått med deg disse trådene, kattene til Misty og KennethJS har vært vekke lenge fra hjemmene sine  :icon_sad:

http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,5136.0.html

http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,4684.0.html

Synes det er kjempeflott at vi kan gi et dyr en stemme  :icon_smile:

Redigert 10 juni, Katten til Misty kom hjem i natt  :jippi[1]:
« Siste redigering: 10 Juni 2006, 11:24:42 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Zita

• Mamma
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #16 på: 09 Juni 2006, 11:41:13 »
Satt på jobb i natt og leste i ett gammelt ukeblad, der kom jeg jammen over en reportasje om deg, Sissel.

Jeg synes det høres veldig spennende ut,og jeg og min sambo var på nippet til å kontakte deg ang hunden vår,men det ble ikke noe av da han endret seg.
Han likte nok ikke det ustabile i å måtte bytte hjem hver uke,så nå bor han her sammen med pusene permanent og har det som plommen i egget!!

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #17 på: 09 Juni 2006, 16:35:52 »
jeg trodde også på det helt til det ble påvist en medfødt hjertefeil på min katt. Hun som var hos meg er meget annekjent i Sverige og holder mye foredrag med mer, og tror sikkert på det selv....men nå tror jeg bare at det er inbilling.Katten min døde faktisk

Hans sønn hadde også en feil på hjertet, og da ba jeg til jesus selv, det kostet ikke 5 øre og nå er han frisk. Ultralyden av hjertet viste at HCM var borte

Nova

• Gjest
« Svar #18 på: 09 Juni 2006, 19:11:41 »
Man må se an hvem man kontakter, for det ER mye svindel. Men Sissel tror jeg virkelig på! Hun hadde ikke kunnet levd av dette OG hatt gode kundereferanser hvis det ikke stemte. Også merker man at hun er seriøs og oppegående! :icon_smile:

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #19 på: 09 Juni 2006, 23:32:18 »
Hun jeg kontaktet lever også av det
Vi kommer nok aldri til å bli enige om dette
Og ja jeg ser på hvem jeg kontakter...han som frelste meg