Skrevet av Emne: liten pusikatt  (Lest 654 ganger)

Pusitoon

• Gjest
liten pusikatt
« på: 19 Mai 2006, 19:43:44 »
Hei
Har en mainecoon katt som er 4 mnd og veier bare 2,3 kg...er ikke det litt lite??? Vi forer med Royal Canin Kitten og har fått ormekur. Hun liker tørrfor best...og spiser godt. Men hun er jo så aktiv at det renner av med en gang. Noen tips til fet og næringsrik mat...???

Siljepilje

• Gjest
SV: liten pusikatt
« Svar #1 på: 19 Mai 2006, 19:45:41 »
Jeg syntes det hørtes helt normalt ut,jeg :)
Det er jo en hunnkatt, og enkelte blir jo ikke mer enn 5-6 kg. Hun vokser seg nok til etterhvert,skal du se.

Pusitoon

• Gjest
« Svar #2 på: 19 Mai 2006, 19:49:20 »
Det er jo en hunnkatt, og enkelte blir jo ikke mer enn 5-6 kg. Hun vokser seg nok til etterhvert,skal du se.

Men hun er så veldig tynn....kjenner beina så veldig godt. Hun er lang...men de vokser kanskje litt i rykk og napp... Det skal sies at hun har nettopp lagt på seg masse... for to uker siden var hun bare 1,5...

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 19 Mai 2006, 19:49:39 »
Jeg har en siampus på 3.2 kg som er 1 år,jeg har en siam på 5 kg som er under året,og begge ser like store ut.

Jeg husker ikke helt hva Bajas veide på den tiden,men kattunge veier så ulikt.Det tar jo tid å utvikle seg med det ene og det andre,og MCO bruker jo lang tid fordi dem er en stor rase.
Katten din er ikke diger for alderen,men helt normal tror jeg også.

Tror du kan forsette med god samvittighet med samme foringa.Så lenge hun er frisk og rask,ta det med ro.Kattunger vokser i rykk og napp. :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 19 Mai 2006, 19:52:33 »

Men hun er så veldig tynn....kjenner beina så veldig godt. Hun er lang...men de vokser kanskje litt i rykk og napp... Det skal sies at hun har nettopp lagt på seg masse... for to uker siden var hun bare 1,5...

Jeg kan si min mening så lenge jeg ikke vet hvor hun er oppdrettet.
Det var mye å legge på seg på 2 uker.
Pappa til min Kiss la også på seg som en vind etter jeg fikk han hjem.
Noen katter  blir kanskje feil foret i beste mening.Kan passe maten for noen katter,men andre trenger noe annet.

Bare fortsett som du pleier.
Pappa til Kiss  ble en stor katt til slutt han med.
Så når vekten samsvares med med kroppen så retter det seg ut.

Pusitoon

• Gjest
« Svar #5 på: 19 Mai 2006, 20:01:24 »
Det går nok bra. Hun vokser sikkert til. Og hun har det veldig bra. I takt med vekten har også tryggheten kommet. Hun hadde en fin oppdretter, men var sist ut og hadde masse store katter rundt seg, og hadde nok godt av å komme til et hus hvor hun var sjef!! Det stopper vel litt opp i flytting fra oppdretter til nytt hus, spesielt når man er litt engstelig og sky. Nå er hun en ramp og skøyer, og er ikke lenger sky for oss "kjente"... Men takk... da kan jeg slappe av litt!!!  :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #6 på: 19 Mai 2006, 22:00:59 »
Regner med at Maine Coon vokser i samme tempo som Ragdoll..?
Som du sier, så vokser den i "rykk og napp" men hun er fremdeles en liten kattunge, og de utvikler seg utrolig fort i denne tiden.
Ragdoll kan plutselig begynne å vokse når du tror den er ferdig utvokst- ved 3 1/2 års-alder. Regner med at den er ferdig utvokst ved 4-5 års alder.
Gi den godt med kitten fòr, gjerne litt Hills A/D et par ganger i uken, og litt Gimpet's Multivitamin plus hver dag, så skal du se at hun legger på seg litt.
Har selv oppfostret en utmagret og syk kattunge, og hun har, ved hjelp av denne maten, blitt helt fin. Ingen av mine puser er tykke, men man kjenner heller ikke ryggraden lengre når man klapper dem. De er også sinnsykt kresne.

Her får du kjøpt Gimpet's:

http://www.swecat.com/v4/product.php/1607

ellers kan du kjøpe den på katteutstillinger.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Mai 2006, 16:43:35 »
Maine Coon vokser i rykk og napp, og når de vokser mye i lengden, så kan de se pjusk og tynn ut en stund. Men det går seg til! Bare fortsett slik du gjør nå du! ;)