Skrevet av Emne: Katt og hund....  (Lest 715 ganger)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
Katt og hund....
« på: 04 Juni 2005, 01:58:04 »
er aktiv i et annet fora på nett, og der er det dukket opp en diskusjon ang hunder og naboens katter. Innlegg skriveren spør hva hun skal gjøre om naboens katt kommer inn i dems nye inngjerdete hage og hunden dems tar katten!

Altså, i denne situasjonen har hundene til nå stått i bånd, og nabokatten har "terrorisert" hundene. Hundene har ikke vist noen tegn til å ville ta kattene, men nå vil jo plutselig hundene være løse... Og de har plutselig muligheten om de vil.

Hva ville DU gjort om naboens inngjerdete hund tok DIN katt på SIN eiendom?  :hæh:

Bare sånn generelt liksom.  :?:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Katt og hund....
« Svar #1 på: 04 Juni 2005, 02:01:41 »
Uff...vanskelig den derre, hadde nok blitt kjempesint ( og trist :leiseg: ) men så lenge en hund er på sin egen eiendom så har man vel ikke noe man skulle sagt...
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
Katt og hund....
« Svar #2 på: 04 Juni 2005, 02:17:51 »
Nei... Må nok si jeg hadde tenkt "filler'n, hvorfor i H*****", men.. "min feil.... "

Er vel en grunn til at jeg har innekatt kanskje.

Syns forøvrig også det var værre med katta til venninna mi som ble tatt av nabohundene på full jakt i KATTA sin hage... Drept, og tygd på...  :shock: Og min (desverre) litt "tafatte" venninne, sa ikke noe om det til hundeeier eller noe.. DER hadde grensa gått for meg, jeg hadde tilta!  :mad:

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Katt og hund....
« Svar #3 på: 04 Juni 2005, 15:00:15 »
nå skal da ikke bikker fly løse på andres eiendommer :shock:

Hunden vår er ganske hissig på andre hannbikkjer....selv om han er en liten tass....ifjor sommer kom en diger(men snill...og søt) dalatiner inni gården vå...løs altså....mens Vips lå og sov ute I BÅND....men han ble jpo kjempe sint på den fremede stakkaren og heiv seg på han.....altså da frasier jeg meg allt ansvar....min hund står bindt og når eierene ikke passer på sin egen hund skal døtte ikke jeg ha no skyldfølelse for det :mad:
Samme med andres katter som kommer hit.....men Vips spiser ikke katter da....men liker å jage de litt da...hehe....(men står i bånd da....så får ikke gjort så mye galt)
Derimot Missy(pusen) jager alle puser som prøver seg :idea:

Men om min hund hadde løpt inni andres hager å skadet/drept et annet dyr....så hadde jeg tatt på meg all skyld/kostnader+++ masse kjeft sefølgelig...det hadde jo vært min feil.
Håper det ikke skjer da :hilse:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
    • Vis profil
Katt og hund....
« Svar #4 på: 04 Juni 2005, 15:46:23 »
Ja, hadde hunden tatt katten på andre sin eiendom hadde jeg også krabbet så flat jeg kunne blitt for den stakkarn som hadde katten, men situasjonen til min venninne var ikke slik.. :S Hun "gadd" ikke bry seg, og eier av hundene dreit i det.

Men, situasjonen jeg egentlig skisserte var katt "spist" i HUNDENS egen hage....

Buffy jager katter så lngt hun får dem her. Og det er som regel under uthuset til naboen. (nei, har ikke gjerder her i det hele tatt, og Buffy går alltid fritt) Men, sku hun komme til å ta katten hadde jeg selvfølgelig lagt meg flat igjen. Ikke for det, hadde Buffy fått tak i en løpende katt er jeg sikker på hun hadde blitt så paff at hun ikke sku visst hva hun sku gjort.. hehe

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
Katt og hund....
« Svar #5 på: 04 Juni 2005, 16:53:46 »
uffameg....det var lite gøy å lese...men dessverre ingenting å gjøre med når det er på hundens egen plass...hadde det vært motsatt hadde det vært en helt annen side av saken, men så lenge pusen selv gikk på hundens sted s¨får man ikke gjort noe....
jeg har jo en nabo med hund og nusse er veldig glad i å gå ned til naboen, men hun lar hunden være i fred, heldigvis....

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen