Skrevet av Emne: kan noen hjelpe meg? lillepus røyter og flasser i pelsen..  (Lest 1414 ganger)

MonaChr

• Gjest
jeg har to katter, en korthåret og en langhåret.. den med kort hår røyter forferdelig masse og flasser mye i pelsen sin.. klart dette må klø voldsomt for henne.. jeg ble anbefalt fiskeolje hos vetrinær, denne skulle da blandes inn i tørrforet deres og være veldig bra. (de spiser hills sitt for.)
men problemet er bare at når jeg har blandet inn fiskeoljen så spiser de ikke maten sin.. kan jeg tilføre det på andre måter? har prøvd å ha det i vannet deres men det var ikke særlig delikat...  :crazyII[1]:  jeg begynner å bli litt desperat for hun er jo snart helt hvit prikket og er jo vanligvis mørk i pelsen sin.. takk for svar.  :icon_frown:

Nova

• Gjest
SV: kan noen hjelpe meg? lillepus røyter og flasser i pelsen..
« Svar #1 på: 16 Mai 2006, 18:31:23 »
Kan du ikke bare ta en plastsprøyte eller noe og sprøyte det i munnen hennes mens du holder henne fast? Eller kanskje ta oljen over en litt stor bit med makrell i tomat eller noe?

Siljepilje

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Mai 2006, 18:32:43 »
Du kan bruke Gimpet's!! Det hjelper iallefall med mine. De er så flotte atte!
http://www.swecat.com/v4/product.php/1607

Ellers har du jo Salmopet, da, som også er et veldig bra produkt.
Hvis ikke kattene spiser fòret når du drypper det over, kan du prøve å dryppe det i vannet.
Ellers har jeg brukt å blanda det med ei spiseskje med våt-fòr, eller ei teskje med makrell i tomat.
Lykke til. :icon_smile:

valentin

• Gjest
« Svar #3 på: 17 Mai 2006, 21:33:36 »
har selv prøvd fiskeolje mot røyting.. det hjelper ikke noe særlig, og det er også sant pusen min likte heller ikke å spise tørrforet sitt hvis jeg hadde fiskeoljen opp på.

Jeg bare godtok at pusen min røytet mere enn vanlig...  men det har sannsynligvis en sammenheng med at den ikke er fornøyd med maten sin.
Anbefaler at du gir han HILS for, jeg har gitt han ID og AD HILS bløt for i forbindelse med  han var syk... Og det har bedret seg.
Og det går heller ikke ut over tennene hans.  Jeg skal slutte med det foret snart. og gå over til HILS tørr for etter hvert som han blir bedre...

jeg har to katter, en korthåret og en langhåret.. den med kort hår røyter forferdelig masse og flasser mye i pelsen sin.. klart dette må klø voldsomt for henne.. jeg ble anbefalt fiskeolje hos vetrinær, denne skulle da blandes inn i tørrforet deres og være veldig bra. (de spiser hills sitt for.)
men problemet er bare at når jeg har blandet inn fiskeoljen så spiser de ikke maten sin.. kan jeg tilføre det på andre måter? har prøvd å ha det i vannet deres men det var ikke særlig delikat...  :crazyII[1]:  jeg begynner å bli litt desperat for hun er jo snart helt hvit prikket og er jo vanligvis mørk i pelsen sin.. takk for svar.  :icon_frown:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 17 Mai 2006, 22:31:00 »
Hun skrev at hun brukte Hill's :icon_wink:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20 Mai 2006, 19:03:34 »
Jeg hadde noen røytepelser uten like, til nå inntil nylig. Byttet for, til Royal Canin Hair and skin. Supert for! Shakira hadde flass, det var også hun som røytet verst. ;) Brukte lakse olje i tillegg, i plastsprøyte.

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 20 Mai 2006, 19:57:55 »
Fiskeoljen har jeg er fart det er  best å gi i sprøyte jeg med,da vet jeg dem får det i seg.
Og det kan ta opp til 1 mnd før en ser noen endringer.
Men dersom katten har andre medisinske plager,så ikke sikkert oljen hjelper,men dersom katten kun mangler et par vitaminer så :x-fingre[1]: :)