Skrevet av Emne: Flytting og påvirkining på kattene  (Lest 758 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
Flytting og påvirkining på kattene
« på: 16 Mai 2006, 16:01:55 »
Hvordan vil flytting påvirke kattene? når ting begynner å forsvinne fra sine vanlige plasser fordi det blir pakket ned, og sofaer og stoler som de pleier å ligge i plutselig er vekke?
vil de bli urolige, og kanskje begynne å markere?

Eg har såvidt begynt å pakke, bare klær og ting vi ikke bruker enda, men vo må jo begynne å pakke ned større ting snart.. og få vekk ting som kattene er vandt med rundtom..

Så eg lurer på kossen de vil reagere!  :icon_question:

Og, når vi har flyttet, vil de slå seg tilro siden de kjenner igjen møblene? eller bør vi passe på markering?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
SV: Flytting og påvirkining på kattene
« Svar #1 på: 16 Mai 2006, 16:06:09 »
Vi flytter 1 august, og vi har begynt å pakke ned det vi ikke bruker! Som alle bøkene i bokhylla alt som står i glass skapet! Og tig på badet! Har ikke merka at Dennis har blitt urolig eller noe. Og tror nok det skal gå kjempe fint når dere har kommet inn i nytt hus og han kommer sikkert til å finne roen når dere har vært der noen dager. Og kanskje et tips: ta med katten din der dere skal flytte så han kan bli kjente med stedet! Lykke til.

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Mai 2006, 19:28:07 »
Vi har flyttet en del ganger med Frost - og hun er en slik pus at hun bryr seg ikke i det hele tatt. Bare vi husker henne, så er hun fornøyd. Hun er veldig interessert i alle pappeskene - og er vel i kattehimmelen tenker jeg  :fnis[1]:

Men har man en smånervøs katt som ikke er så glad i forandringer, kan det jo komme reaksjoner. Og da må man ta hensyn til slikt.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 16 Mai 2006, 19:32:12 »
takk for svar =) Håper dette går bra for Meeko, han er så nysgjerrig av seg så tror ikke han får tid til å bli nervøs  :fnis[1]:
Skal nok ta med Meeko til nye leiligheten før vi flytter helt inn, så han får snust litt, må bare finne en leilighet vi vil ha og som vi får ha katt i.. *Sukk* er dessverre ikke mange som tillater dyr :(
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 16 Mai 2006, 19:44:19 »
Da skal det nok gå helt bra. Bare å ta tiden til hjelp og kanskje flytte inn det meste og få det på plass før katten kommer. Men vi har bare tatt med Frost når det passer som best. Hun bryr seg ikke i det hele tatt. Skal bare snuse pappesker  :fnis[1]:

Ja, det er synd det med at det er så få som tillater dyr.

Sissel

• Gjest
« Svar #5 på: 16 Mai 2006, 20:07:02 »
Vi flytta fra en liten leilighet i desember 2004, og opp til helt andre delen av landet der vi landet i et hus som er tre ganger større enn kattene var vant til. Opp hit reiste vi med tog, fly og buss. Vi bodde hos mamma noen dager før vi fikk møblene opp hit også.

Elt gikk helt bra, og kattene slo seg fort til ro så snart de hadde fått undersøkt ny-huset. Nå hadde jeg jo bare jentene på den tiden da.
Og jeg har jo innekatter. For utekatter tror jeg det blir litt mer trøblete, for de må jo kjempe med andre katter om terretorium.

Sissel