Skrevet av Emne: kaldt?  (Lest 2065 ganger)

Utlogget tess

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
kaldt?
« på: 15 Mai 2006, 22:28:41 »
Hei
Jeg har et litt teit spm  :icon_razz: Nå de siste dagene så har det plutselig blitt veldig kaldt ute, så da har det blitt veldig kaldt på soverommet når vi skal legge oss, ca 10-15 grader. Pusen sover i en stol ved siden av sengen vår, men no når det har vært så kaldt, da kommet ho og legger seg under dynen min, hun har aldri gjordt det før, er det fordi hun fryser?  Jeg har nemlig aldri hatt en katt som vil sove UNDER dynen min før  :icon_question:

Aino

• Gjest
SV: kaldt?
« Svar #1 på: 15 Mai 2006, 22:37:53 »
Kaldt eller ikke kaldt...så har jeg 5 stykker under dynen rett som det er :jippi[1]:

Men kulde kan nok ha fått katten din til å skjønne at det er varmt og godt under dyna di. Varmeelskere som kattene er  :biggrin:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 Mai 2006, 22:40:16 »
En av mine tre katter sover under dyna mi. Veldig koselig!
Men noen ganger sover jeg dårlig fordi han breier seg ut og jeg får ikke snudd meg, men det gjør ikke noe.  :savle[1]:
Hun har nok skjønt at det er godt og varmt under dyna di :)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #3 på: 15 Mai 2006, 22:44:40 »
En av mine tre katter sover under dyna mi. Veldig koselig!
Men noen ganger sover jeg dårlig fordi han breier seg ut og jeg får ikke snudd meg, men det gjør ikke noe.  :savle[1]:
Hun har nok skjønt at det er godt og varmt under dyna di :)
Hehe...Bare vent til du evt. får barn,du :fnis[1]: Da skal du se noen som breier seg i senga!!
Her har vi ofte en fire-åring på tvers i hodeenden på senga, jeg og mannen sover på hver våre 10cm på kanten, og kattene får den "store" plassen i midten oppå dyna. Det hender at 6-åringen kommer daffende og... Da flykter jeg! :humre:

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 15 Mai 2006, 22:47:06 »
 :fnis[1]:
Silje jeg ser det for meg.

Er jo så kos med puser i senga da.
Er slutt på det etter jeg fikk en engangs markør.....foreløpig. :icon_twisted:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15 Mai 2006, 22:49:25 »
Koselig med katter i sengen, regner med det blir kaldt og ukosleig i stolen når det bare er 10-15 grader der, mye bedre og varmere under dyna da  :love: Vi har en som elsker å ligge under pledd med oss på sofaen og en annen som ligger i fotenden, eller å  ligge på hodeputen vår hver natt. Tror de gjør det for kosen sin del egentlig, Labben ligger i senga så lenge vi ligger der, og ofte ellers også, varmt og godt flanelldynetrekk  :fnis[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15 Mai 2006, 22:58:31 »
beistet mitt hater å vera under dyne. men han gjorde det ein gong. det var fyrste natta i nye hybelen min, i januar. det var bitande kaldt ute, og inne og. eg kunne sjå pusten min inne. dette huset er veldig dårleg isolert (eg kjenner trekk sjølv om vinduene er igjen)  og elektriske ovnen får ikkje opp varmen.
eg hadde ikkje endå skaffa ved. var jo fyrste natta. eg låg meg ull-undertøy, ullgenser, dyne og sovepose og fekk likevel ikkje varme i kroppen.
den natta tvang eg pus under dyna. og han godtok det fort, skjønnte at der var det varmt. han sov i armkroken min og tett inntil meg. eg hakka tenner heile natta, men han sov avslappa under dyna.

eg har ofte seinare tvunge han under dyna i kalde netter (tom for ved, fann ikkje noko byggeplasscontainer med ved), men då nekta han. kanskje det ikkje var såå kaldt som i fyrste natta.

heike

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15 Mai 2006, 23:00:55 »
Hehe...Bare vent til du evt. får barn,du :fnis[1]: Da skal du se noen som breier seg i senga!!
Her har vi ofte en fire-åring på tvers i hodeenden på senga, jeg og mannen sover på hver våre 10cm på kanten, og kattene får den "store" plassen i midten oppå dyna. Det hender at 6-åringen kommer daffende og... Da flykter jeg! :humre:

Jeg skal ikke ha barn. Kattene er barna mine!  :savle[1]:

Utlogget tess

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15 Mai 2006, 23:08:31 »
haha ja bra ho bare er litt varmesøkende da, er så koslig å ha ho der så kansje jeg bare skal ha det kaldt på soverommet  :fnis[1]:
Silje - du får kjøpe en sån king size seng som dei har i usa, kansje du får litt mer enn 10 cm da  :humre:
Katerundich - slik har mine katter med vært, når jeg var lita så prøvde jeg å tvinge dei til å sove under - men det var jo bare for kosen sin del da. Eneste gangen en katt har lagt seg under var når ene katten vi  hadde skulle føde. Kan tru jeg våkna kjapt med små kattunger som ble født på leggen min  :icon_rolleyes:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 15 Mai 2006, 23:12:45 »
haha ja bra ho bare er litt varmesøkende da, er så koslig å ha ho der så kansje jeg bare skal ha det kaldt på soverommet  :fnis[1]:
Silje - du får kjøpe en sån king size seng som dei har i usa, kansje du får litt mer enn 10 cm da  :humre:
Katerundich - slik har mine katter med vært, når jeg var lita så prøvde jeg å tvinge dei til å sove under - men det var jo bare for kosen sin del da. Eneste gangen en katt har lagt seg under var når ene katten vi  hadde skulle føde. Kan tru jeg våkna kjapt med små kattunger som ble født på leggen min  :icon_rolleyes:
Vi har Kingsize seng, tror jeg. Iallefall 180 i bredden...
Takk gud for at vi ikke har den derre runde senga fra IKEA- det kunne blitt komisk :icon_lol:
...Og,JA, det er herlig å ha katter i senga!
« Siste redigering: 15 Mai 2006, 23:29:05 av Siljepilje »

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #10 på: 15 Mai 2006, 23:28:12 »

Skjønner hva du mener. Her blir det også ganske fult i senga med både barn og puser :fnis[1]:

Sissel

• Gjest
« Svar #11 på: 16 Mai 2006, 08:31:54 »
Vi har av og til monsen på "overnattingsbesøk" i senga, men han er en bestemt gutt og vil ikke at jeg og Mats skal ligge for nært hverandre  :whistling:
Han ligger enten i armkroken under dyna til en av oss, eller så legger han seg på hodeputa mellom oss.
Ninja elsker også å ligge under dyna.

Sissel

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16 Mai 2006, 10:05:05 »
Synes det er kos når kattene kommer under dynen jeg. Det skjer stadig vekk. I dag når jeg våknet lå de sammenrullet ved siden av meg. De er så søte.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16 Mai 2006, 10:40:55 »
Har også to dynekatter som krøller seg inn mot magen min. De er fantastiske varmeflasker på vinteren  :biggrin:

Kismet

• Gjest
« Svar #14 på: 16 Mai 2006, 11:19:17 »
Skjønner ikke at dere får sove med kattene i senga, må kaste ut mine av soverommet jeg, for den ene løper frem og tilbake og skravler, mens den andre jakter på tærne mine...

Sissel

• Gjest
« Svar #15 på: 16 Mai 2006, 11:37:17 »
Skjønner ikke at dere får sove med kattene i senga, må kaste ut mine av soverommet jeg, for den ene løper frem og tilbake og skravler, mens den andre jakter på tærne mine...

Her funker det kun hvis jeg har en katt med meg. To katter, eller mer, og det er fullt kaos  :hihi[1]:

Sissel

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 16 Mai 2006, 11:45:53 »
Mine katter elsker å sove under sengeteppet, og er noen ganger under dyna også. Der kan de sove hele dagen, men prøver jeg å la dem sove der sammen med meg om natta, er det bare kosing og leking hele natta gjennom. Jeg våkner minst fem ganger av Ulla som slikker meg i ansiktet, og snur jeg hodet andre veien følger hun etter for å slikke videre. August legger seg på brystet mitt med hele, tunge seg. Og så er det selvsagt leketid klokken fire-fem om morgenen. Det er superkoselig med katter i senga, men mye søvn blir det ikke  :icon_rolleyes:

Linda

• Gjest
« Svar #17 på: 16 Mai 2006, 11:51:43 »
Jeg har stort sett alltid to katter i senga om natta, Birmagutten kommer tuslende så snart jeg har lagt meg, mens huskatten venter til jeg har sovnet. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte større seng, har bare 120 :icon_rolleyes:

Attack`s

• Gjest
« Svar #18 på: 16 Mai 2006, 12:08:49 »
Jeg har sovet på sofaen i nesten en uke.....Felix har kasta meg ut av soverommet :fnis[1]:Nei bare tuller.
Men har sovet nede for å se hvordan det går med Gloria.Har en nydelig god å sove på den sofaen,og varmt blir det også.
Det er særlig Gloria og Cali som havner i hver sin armkrok og maler så jeg ikke får sove,så ligger Felix nede i andre enden. :love: :love: :love:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #19 på: 16 Mai 2006, 13:25:13 »
Jeg får ikke lov å ha pusene i senga jeg. :icon_cry:
Måtte bare klage litt. :biggrin:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.